عقال - [ کاربرد عقل درعرفان ] با اضافات و توضیحات جدید قسمت سوم
محمود سراجی
کسانیکه میخوهند از این قصیده بهره مند شوند به توضیحات من در ویدئو توجه کنند
https://www.youtube.com/watch?v=ZFZcWeAPuac
ویدئو قصیده العقل عقال , گوش جان بسپارد به نغمه ای از عرفان الهی ....
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-118063>>>>>>CNN
http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-55654.html >>>>>>Pezhvakeiran
قسمت سوم ٣
صورت عد یم و ذات قدیم این چه وحدت است؟؟؟
الا که این عدیم و قدیم هر دو یک تن است
منطوق لا تجسم الا کند به عین
پیوستگی به نور ز ظلمت گسستن است
یعنی تمام هستی عالم ز هست اوست
چون پرتوی که مصدر نشرش معین است
ذات احد که خشت ازل زد به کاینات
جز خود نداشت مایه چه جای نهفتن است
شرتک جلی است هر که جز این ادعا کند
ورنه الست رب مع الغیر گفتن است
[ الست بربکم ؟؟؟ قالوا ... بلی ... آیا من پروردگار شما نیستم ؟؟ - گفتند بله هستی... اما ]
تکوین به غمز یک حرکت حیرت آفرید
کاف از مکون آمد و نون از مکون است
[ واو مکون اول مکسور و دومی مفتوح است - اولی فاعل و دومی مفعول است ]
" اتحاد فاعل و مفعول "
آری حد ث ز کثرت خود رو به وحدت است
انسان که میل قطره بدریا رسیدن است
دریا خود از تواصل این قطره قطره هاست
ان سان که خور ز تابش انوار روشن است
چون پرده بر فتد من و تو هر دو یک تنیم .
دریا چو قطره، قطره چو دریا شمردن است
دنیا چو ذره ذره چو دنیاست ای رفیق
یک دانه در تسلسل خود عین خرمن است
احصاء هر عدد همه تکرار یک بود
تکراریک یک است و تکثر ز گفتن است
یک قطره در نظر نه چو دریاست بیکران
چون در تکاثر آمده بحری ملون است
سر گشتگی قطره نه در نقص حجم اوست
چربی ز روغن است چه ذره چه صد من است
" شاهد "طفیل ذات تو نوزاد عقل توست
منظور لن ترانی از این طفل کودن است
محمود سراجی م.س شاهد
منبع:پژواک ایران