ایام مبارک قدر و بشکن بشکن اسلامی
محمدرضا روحانی

 

در باب معجزات

حیف است ندانیم که هفتاد و شش سال پیش در چنین روزهایی مشهد مقدس آرامگاه ثامن‌الائمه شاهد یکی از معجزات عدیم‌النظیر تاریخ اسلام بود. محل وقوع این واقعه محیر‌العقول منزل حضرت حجت‌‌الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای والد معظم مقام معظم رهبری است. گواهش شاهد یعنی حکایت دارد که روز ۲۴ تیرماه ۱۳۱۸ در خانه آن حجت‌الاسلام کودکی پا به جهان گذاشت و چشم به جهان گشود که در لحظه جداشدن از بدن والده معظمه و محترمه‌اش فریاد کشید یا علی و قابله بدون هیچ  اعجاب و تأملی پاسخ او را داد که : علی نگهدارت. نگارنده یقین دارد که به یمن مبارک این نوزاد کره ارض سر غرور بر افلاک کشید. کهکشان‌ها شاهد فخرفروشی زمین بر زمان و مکان شدند.

امیدوارم خوانندگان این سطور نگارنده را متهم به جعل اکاذیب ، مزدوری مستکبرین، وابستگی به امپریالیزم جهانخوار، صهیونیزم اشغالگر و نوکری ابن سعود نکنند. زحمت بکشند و شش دقیقه اوقات شریف و گرانبهای خود را صرف کشف حقایق کنند. به فرمایشات راوی مسلمانان شیعه اثنی عشری و ذوب در مقام معظم ولایت حضرت آیت‌العظمی سعیدی، امام جمعه قم، شهر خون و قیام و متولی آستان مقدس حضرت معصومه (ع) گوش فرادهند. باشد که نظیر عاشقان راه حزب‌‌الله و جانبازان راه مقدس ولایت از شک کفرآمیز خود به اعتقادی شگفت‌انگیز رهنمون شوند. آمین یا رب‌‌العالمین.

www.youtube.com/watch?v=3w_VocORRPg

 

استمرار اعجاز

اجازه میخواهم زحمت افزا نشوم. خواننده را دعوت می‌کنم که زندگی نامه آن سید‌ جلیل‌القدر که اولین نفس متبرک او بر زمین مزین به نام مبارک علی بود را بخوانند.

از تحصیلات معظم‌له در مشهد، نجف و قم، شاگردی او نزد امام راحل و به زندان و تبعید رفتن‌های ایشان بعد از ۱۵ خرداد تا شب انقلاب، عضویت در شورای انقلاب و عروج به مسند امامت جمعه تهران که هر دو به توصیه هاشمی رفسنجانی و آیت‌‌الله منتظری انجام شد. تصدی معاونت وزارت دفاع در کابینه موقت شورای انقلاب ، حضور در رهبری حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز، سرپرستی سپاه پاسداران، نمایندگی مردم تهران در مجلس اسلامی، نمایندگی امام در شورای عالی دفاع ، آسیب دائمی دیدن طی عملیات بمب‌گذاری فرقان در مسجد ابوذر تهران در ۶ تیر ۱۳۶۰ که البته باعث شد فردای آن روز به عملیات ۷ تیر دچار نشوند.

همین شهید زنده بودن راه را باز کرد تا پس از شهید کامل شدن رجایی دومین رئیس جمهور اسلامی، حضرت رهبر عالیقدر جانباز پنجاه درصدی، با بیش از ۱۶ میلیون رای و البته تنفیذ امام بر مسند عالی ریاست جمهوری اسلامی برسند و دوباره هم برگزیده شوند. البته فراموش نکنیم که حضرتش مسئولیت مناسب افتخارآمیز گوناگون مثل ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست شورای بازنگری قانون اساسی ووو را به امر امام بر عهده داشتند و بالاخره چون آسید احمد خمینی شهادت دادند که «آقا» حضرتش را برای رهبری مناسب می دانستند به همت پیش کسوت قدیمی و یار غارشان حضرت آیت‌آلله رفسنجانی معروف به «اکبرشاه» مجلس خبرگان رهبری کشف کردند که رهبر عالیقدر جدید همان کودکی هستند که از تن مادر جدا نشده یا علی می‌گفتند. از روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ تا امروز بیست و شش سال و یکماه و دو روز است که حضرت آیت آلله العظمی سیدعلی حسینی خامنه‌ای رهبر عالیقدر مسلمانان جهان، امام امت، ولی امر، فقیه عادل، رهبر انقلاب اسلامی و بالاخص مسند ولایت مطلقه امر را بر عهده دارند. آخر آدم اگر مسلمان ، شیعه انثی‌ عشری، عادل و آگاه باشد می‌تواند چشم بر استمرار این همه معجزات ببندد؟

چشم مست، شکستن دل، سبو و خم می

تیرماه است و ماه شکستن اسلام ناب محمدی ولایت فقیهی. در هفته دوم تیرماه ۱۳۶۰ دست راست رهبر امروز کاملاً از کار افتاده بود که خطاب اما خمینی مرقوم فرمودند.

شکست اگر دل من به فدای چشم مستت

سرخم می سلامت شکند اگر سبویی

در مصرع اول دل می‌شکند اما این در راه چشم مست معشوق یا معشوقه هدیه و فدیه است.

اما با مصرع دوم پای خم و می سبوی شکسته به میان کشیده می‌شود که شدیداً «اسلامی» است. البته استعاره، کنایه در شعر و ادب اشکالی ندارد. در امور شرعیه هم کسی صاحل تر از رهبر فعالی انقلاب درباب وجوب یا حرمت توسل به چشم مست، خم می و سبو برای بیان عواطف وجود ندارد و الضرورات تبیح المحظورات. توجه داشته باشیم که حضرتش هم در شورای عالی فرهنگ و هم در شورای عالی تشخیص ملحت نظام ریاست داشتند. بهتر از ما غرب زده ها واجب، حرام، مکروه و ضروری را می‌شناسند.

بشکن بشکنه، بشکن....

وقتی وزیر امورخارجه آمریکا در شهر لوزان ضمن دوچرخه سواری دچار حادثه شد و پایش شکست سایت‌‌های سپاه پاسداران آن را نتیجه زد و خورد نمایندگان القاعده با آقای جان کری ضمن مذاکرات مخفی و محرمانه در لوزان اعلام کردند.

دست راست از کار افتاده رهبر عالیقدر نردبام ترقی او شد و پای شکسته جان کری دستاویز شایعه پراکنی‌های مضحک سپاه پاسداران.

در حالی که سپاه پاسداران در تحلیل منتشر شده در بلندگوی خودی یعنی خبرگزاری فارس اعلام می‌کند که در مورد «بازدید از مراکز نظامی بهتر است چنین توافقی به تهران آورده نشود.» ۱۳ تیر همان روز آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران از مردم می‌خواهد از کفار نترسند و از «عزت ملت ایران» در مذاکرات دفاع کنند. همزمان رئیس شورای ایرانیان آمریکا تریتا پارسی مراقب است که عزت ملت ایران در قرارداد نشکند و « بدون حفظ عزت ایرانیان معامله با این کشور غیرممکن است» و البته مرز شکنی می‌کند و به تهدید مستقیم می‌پردازد که «اگر مذاکرات شکست بخورد خاورماینه بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

رهبر معظم انقلاب ظاهراً سخت بیمار است وبی اقتدار. سپاه پاسداران حکم دادگاه نظامی را مبتنی بر اجرای دستور ممنوعیت ادامه ساختمان بدون مجوز را می‌گذارد لب کوزه تا صادر کننده حکم آبش را بخورد. قانون و قوه قضاییه را آشکارا می‌شکند و می‌زند کنار.

شورای نگهبان هم که در تصمیم خود ماده ۴۸ قانون دادرسی کیفری تقدیمی قوه قضاییه رژیم به مجلس را که مخالف قانون اساسی تشخیص داده بود را می‌شکند. تا یک هفته بعد طیب و طاهر از خم شورای نگهبان خارج و به معرکه محاکم اسلامی می‌فرستد. در حالیکه خود آنرا خلاف اصل ۳۵ قانون اساسی همین رژیم اعلام کرده بود و در این باره بین ده‌ها هزار وکیل و معرفی کنندگان آن‌ها در کانون‌های وکلای ایران اتفاق نظر وجود دارد.

شورای نگهبان قانون اساسی همین رژیم اصول آن را می‌شکند تا حق انتخاب آزادانه وکیل را از مخالفان خود سلب کند.

محسن رضایی هم می‌گوید که «مذاکرات سیزده سال است ادامه دارد.... راه برگشتی به جز مذاکره وجود ندارد...» ۹ تیر ماه و رحیم صفوی روز قبل خبر می‌داد که «جمهوری اسلامی در حال عبور از یک پیچ تاریخی است....» و رفسنجانی تاکید می‌کند که «ملت جهادگران دیپلماتیک را تنها می‌گذارد....» ۱۱ تیرماه و سه روز بعد هم تأکید می‌کند که «در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جایگزینی ندارد.» همزمان دلواپس‌ها چوب لای چرخ می‌گذارند و مرزها را طبق مقررات معموله در جمهوری مقدس ولایت فقیه می‌شکند.... حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی که به حبس و شلاق به دلیل توهین به مقدسات و تخلفات مالی در دادگاه ویژه روحانیت محکوم شده است، نیاز به معرفی ندارد. معروف خاص و عام ، مورد حمایت بیت‌ معظم رهبری و مأمور مالیدن دماغ رفسنجانی به خاک است. زحمت زیادی می‌کشد از جمله اقدام او در بردن طومار ۱۱۰ وکیل مجلس به دادگاه مهدی هاشمی پسر رفسنجانی برای طرح درخواست محاکمه علنی متهم را می‌توان بر شمرد. این نوچه سرشناس رهبر لابد می ‌داند و خوانده است که معظم له هفته قبل اعضای تیم مذاکرات هسته‌آی را «امین، غیور، شجاع و متدین....» خوانده، در عین حال از دور گوش آن‌ها را می کشد که در مورد بازدید «از مراکز هسته‌ای بهتر است چنین توافقی به تهران آورده نشود» ۱۲ تیر. دنده عقب می‌‌گیرد و بر می‌گردد و به خط قرمز‌های رهبر در سوم تیرماه که همزمان بود با تصویب قانون «حفظ دستاوردهای هسته‌‌ای» در مجلس اسلامی ، سخنگوی دولت، نوبخت آنرا مخالف اصل ۱۷۶ قانون اساسی اعلام کرد زیرا این امر را در حوزه صلاحیت شورای عالی امنیت ملی می‌دانست نه قوه مققنه و قضاییه ۲ تیرماه. البته شورای نگهبان مهر اسلامیت را از این قانون دریغ نکرد و فورا آن را به این قانون اهدا کرد. البته رد گم کردن‌های رهبر، گردوخاک راه‌انداختن‌ها در رابطه شدیداً متغیر اتحاد و انتقاد با دولت اسلامی و روحانی سخت گمراه کننده است. نمونه آن مقاله حجت‌الاسلام رسایی است که «در توافق پیش رو غیرت یا بی غیرتی، کدام امضا می‌‌شود؟» مژده می‌ٔهد که «دستی را که پای توافق بد و ذلیلانه که خطوط قرمز رهبری معظم انقلاب در آن نقض شده را امضا کند یا چنین توافقی را برای ارائه به امام خامنه‌ای به ایران بیاورد می‌شکنیم.» ۱۳ تیر

امن یجیب مضطر اذا دعا و ....

نگارنده از حیث سن،‌قد و به ویژه زر و زور با رهبر معظم انقلاب قابل مقایسه نیست و حریف او نمی‌‌تواند باشد. رفاقتی هم با او ندارد. آشتی ناپذیر است. به هیچ بهانه‌ای تا امروز به عنانوین «حقیر» ، «فدوی» به آن والامقام سلامی نگفته و تاکنون به رذالت و شناعت و دنائت مبتلا نشده که درخواستی از او بنمایید. اگر گاهی در مقاله‌‌ای مخاطب من بوده است از باب شرایط رقت‌انگیز حیات اخلاقی و بازکردن راه اجرای عدالت با ملاک‌‌های ملل متمدن برای او و همدستانش بوده است تا قساوت «بند از بند کشیدن» اسلامی در حق کسی از جمله او اجرا نشود. مثل سه مقاله زیر

مقاله‌های

آسید علی ذهب ‌‌الدوله بالبوله

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-63930.html

آسید علی به قرآن کودتا شده

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-59631.html

آسیدعلی مواظب سلامتی خود باشید

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-59422.html

نگارنده نه برادر خونی حضرت رهبر است و نه برادر دینی او. ولی منقول است از امام جعفر صادق که «احب‌‌ اخوانی من اهدی عیوبی» بهترین برادرانم آنانی هستند که عیوب مرا به من هدیه می‌کنند.( می گویند)

صاحب این قلم در این فرصت قصد امر به معروف و نهی از منکر ندارد. کار من نیست که لاهوتی نیستم و ناسوتی‌ام. اما با توجه به توصیه مقام رهبری به عبارات ویژه شب قدر می‌خواهم بدون مطالبه حق المشاوره وتبرعاً بنویسم که تسلیم نامه ژنو، راهنمای عمل لوزان در وین آخرین مرحله خود را می‌گذراند. در هر حال چه امضا شود و چه به تعویق و تعطیل بیافتد یک بازنده قطعی دارد و آن هم مقام معظم رهبری است و در این ماه مقدس باید دعا بخواند.

رهبر در ماه مقدس تیر علی گویان به جهان آمدند . در همین ماه شهید زنده شدند. امسال روز قدس و عیدفطر در همین ماه است. می‌داند که آدم مضطر از مناسبت‌ها و فرصت شب قدر بهره می‌گیرد و رو به قبله قران می خواند «امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف‌السو» . کیست زمانی که مضطر به او رو می‌آورد گرفتاری را بر طرف می‌‌کند؟ تا خود را از بشکن بشکن اسلامی نجات دهد.

محمدرضا روحانی

۱۶ تیر ۱۳۹۴

منبع:پژواک ایران


محمدرضا روحانی

فهرست مطالب محمدرضا روحانی در سایت پژواک ایران 

*رهبر،جرائم قوادی و ‌خیانت  [2020 Jun] 
*عدالت اسلامی  [2020 May] 
*آمر مسعود رجوی است   [2020 May] 
*روابط اقايان پمپئو و هوك با مقوله جن وتخم جن  [2020 Apr] 
*دویست بار اسلام و جیب آقاسیدعلی‌‌‌‌‌   [2020 Apr] 
*نامه محمدرضا روحانی به خامنه‌ای  [2020 Mar] 
*گفتگو با یک دوست  [2019 May] 
*بررسی طرح جدید قانون کار و حکایت طبال امام حسین و شمشیر زن یزید  [2019 May] 
*مردم شرافتمند! نسرین ستوده را تنها نگذارید  [2018 Jun] 
*مصدق و عدم تمرکز   [2018 Mar] 
*اسلام ناب، حق چند همسرى مردان و تكليف زنان   [2017 Mar] 
*روز زن، قيم صغار و حقوق ملت   [2017 Mar] 
* ٧ اسفند و منشور سر افرازى وكلا  [2017 Feb] 
*پيامى از زنده ياد عبد الرضا كريمى،ايرانى، دموكرات وكرد  [2017 Feb] 
*نامه به آقاى مسعود رجوى رهبر عقيدتى مجاهدين چنانچه در دسترس باشند  [2017 Feb] 
*مرگ رفسنجانى ‏   [2017 Jan] 
*جشن با ياد مرضيه  [2017 Jan] 
*هوشنگ رفت ؟  [2016 Dec] 
*ياد آر ز شمع مرده، ياد آر…  [2016 Nov] 
*شورا آرمانشهر مصدق  [2016 Sep] 
*درباره همكارى پوتين- خامنه اى (قسمت دوم)‏   [2016 Aug] 
* در باره همكارى پوتين - خامنه اى (بخش اول)   [2016 Aug] 
* ٣٠تير، تانكها و حكم ديوان بين‌المللى دادگسترى   [2016 Jul] 
*شاد باش موقت  [2016 Jul] 
*مرده ریگ امام   [2016 Jun] 
*نامه به رئيس جديد كانون وكلاى مركز  [2016 May] 
* پتك عمامه كوب و جامه كاغذى من   [2016 Apr] 
* نامه اى به يك رئيس  [2016 Apr] 
*روز حساب، شير درنده وخران رمنده (۲)   [2016 Apr] 
*روز حساب، شير درنده وخران رمنده (۱)  [2016 Apr] 
*انتخابات كانون وكلا   [2016 Mar] 
*انتخابات كانون وكلا (قسمت اول)  [2016 Mar] 
*هادى اسماعيل زاده ما را ترك كرد   [2016 Mar] 
* قبيله نفوذى ها   [2016 Feb] 
* انتخابات و بوى بد برجام  [2016 Feb] 
* نامه به آقای مسعود رجوی چرا با نام خودتان به نوشتن ادامه نمی دهید؟  [2016 Jan] 
*آقای مسعود رجوی رهبر عقیدتی «با شرف‌ها»، پاسخ چیست؟   [2015 Nov] 
*لیبرتی، زینت خانم و سفره هفت‌سین  [2015 Nov] 
*رهبر عقیدتی برادر مسعود می‌ترسد و می‌ترساند  [2015 Nov] 
*اپیلاسیون هسته‌‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت هیجدهم)  [2015 Oct] 
*درون قبر هر شهید یک رآکتور هسته‌ایست  [2015 Oct] 
*اپیلاسیون هسته‌‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت هفدهم)   [2015 Oct] 
*اپیلاسیون هسته‌ای- گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۶  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۵  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۴  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۳  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای- گفتگو با محمدرضا روحانی – قسمت ۱۲  [2015 Aug] 
* اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت ۱۱)  [2015 Aug] 
*اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی (۱۰)  [2015 Aug] 
*اپیلاسیون هسته‌ای، گفتگو با محمدرضا روحانی ۹  [2015 Jul] 
*اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۸)  [2015 Jul] 
*اپیلاسیون هسته‌ای ، گفتگو با محمدرضا روحانی (۷)  [2015 Jul] 
*ایام مبارک قدر و بشکن بشکن اسلامی   [2015 Jul] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره ۴  [2015 Jun] 
*اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۶)  [2015 Jun] 
*اپیلاسیون هسته‌ای ؛ گفتگو با محمدرضا روحانی ۵  [2015 Jun] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۴)  [2015 Jun] 
**«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۳)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۳)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی‌شماره (۲)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۱) نیم کشته، تمام کشته [2015 May] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۲)  [2015 May] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۱)  [2015 May] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۹)   [2015 Apr] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۸)   [2015 Mar] 
*آقای رجوی! جان بولتن خواهان بمباران میهن‌مان شده است  [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۶)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۵)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۴)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۳)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (2)  [2015 Mar] 
* اخبار در آينه، اشعار، امثال و كنايات- (1)  [2015 Mar] 
*آى دزد آی دزد -۵  [2015 Feb] 
*آی دزد، آی دزد -۴   [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد ۳  [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد 2  [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد  [2015 Jan] 
*ز آسمان بلا سنگ فتنه مى بارد در سوگ كودكان پاكستانى [2014 Dec] 
*شكايت از برادر مسعود به امام حسين(ع) ٢   [2014 Dec] 
*شکایت از برادر مسعود به امام حسین (ع) – ۱  [2014 Dec] 
*ياد آر ز شمع مرده، ياد آر...  [2014 Nov] 
*فراخوان؛ به نجات جان ساکنان اردوگاه «لیبرتی» برخیزیم  [2014 Oct] 
*نامه به رئيس اتحاديه سراسرى كانونهاى وكلاى دادگسترى ايران   [2014 Oct] 
*عین گزارش خامنه‌ای علیه امیرانتظام  [2014 Oct] 
*ایراد بنی‌اسرائیلی و پند ۳۶ ساله  [2014 Sep] 
*آسيد على ذهب الدوله بالبوله   [2014 Sep] 
*گفتگو بر سر شامورتى بازى در وداع با استاد كاتوزيان   [2014 Sep] 
*بى شرمى در وداع با استاد كاتوزيان   [2014 Sep] 
*سوءاستفاده از آبروی استاد  [2014 Sep] 
*گفتگو با آقای محمدرضا روحانی در مورد لایحه‌ی جامع وکالت   [2014 Jul] 
*گزارشی از سمينار خواسته هاى ملت از قانون اساسى  [2014 Jun] 
*آسيد على معماى جفتك زدن را حل کنید  [2014 May] 
*جمعيت حقوقدانان ايران و لایحه قصاص  [2014 Apr] 
*پایان زمستان با وکلا  [2014 Mar] 
*آسيد على «به قران كودتا شده ....»  [2014 Mar] 
*آسیدعلی مواظب سلامتی خود باشید  [2014 Mar] 
*دادگستری و کانون وکلا، قسمت سوم  [2014 Feb] 
*دادگسترى و كانون وكلا - هفت اسفند جشن استقلال كانون وكلا؟ - قسمت دوم   [2014 Feb] 
*جهل و جنايت  [2014 Feb] 
*دادگسترى و كانون وكلا (قسمت اول)  [2014 Feb] 
*پاسخگو و مسئول كيست؟ قسمت ۵- املاك محمد رضا روحانى  [2014 Feb] 
*مسئول و پاسخگو کیست؟ (قسمت چهارم) در وداع با مرزبان قلم  [2014 Jan] 
*مسئول و پاسخگو كيست؟ قسمت سوم   [2014 Jan] 
*مسئول و پاسخگو كیست؟ (۲)  [2013 Dec] 
*مسئول و پاسخكو كيست؟   [2013 Dec] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم (قسمت ششم)  [2013 Dec] 
*گفتگو با محمدرضا روحانی در مورد مذاکرات ژنو   [2013 Nov] 
*پیراهنی که ‌آید از او بوی یوسفم- قسمت پنجم این «رسیدگی» فوری و ... [2013 Nov] 
*پیراهنی که آید از آن بوی یوسفم – قسمت چهارم  [2013 Oct] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- (قسمت سوم) آن‌چه از دوست می‌رسد [2013 Sep] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- قسمت دوم حق پرسش داریم؟ [2013 Sep] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- قسمت اول مشتی از خروار [2013 Sep] 
*آه دل و آرزو  [2013 Sep] 
*می‌توان شد به سهل و آسانی / «پهلوان»‌ مسلم خراسانی (۱)  [2013 Aug] 
*این «طفل معصوم»  [2013 Aug] 
*پاسخ محمدرضا روحانی به پرسش‌های صدای وجدان  [2013 Aug] 
*دیوار مقدس مقررات و تعهدات به من اجازه نداده که به قواعد بازی پشت پا بزنم  [2013 Aug] 
*گفتگوی با محمدرضا روحانی در مورد نتایج استعفا از شورای ملی مقاومت  [2013 Aug] 
*نامه سرگشاده به خانم شیرین عبادی  [2013 Aug] 
*چشم‌انداز‌ها ۴  [2013 Jul] 
*چشم‌اندازها ۳  [2013 Jul] 
*چشم‌اندازها ۲  [2013 Jul] 
*چشم‌انداز‌ها (بخش اول)  [2013 Jul] 
*استعفای ما آزمایش آنهاست !   [2013 Jun] 
*ايهاالناس ليبرتي زندان نيست كشتارگاه است  [2013 Jun] 
*متن استعفا نامه محمدرضا روحانی و کریم قصیم از شورای ملی مقاومت ملی ایران  [2013 Jun] 
*اول ماه مه، «شاه شهید»، امام راحل و حق همه   [2010 Apr] 
*بهار در همه باغها  [2010 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار و امثال  [2010 Feb] 
* اخبار در آینه اشعار و امثال   [2010 Feb] 
*خط امام و دانشگاهیان «این گرگان وابسته به ابرقدرتها»   [2009 Dec] 
*گفتگوی پژواک ایران با محمدرضا روحانی پیرامون ۱۶ آذر، وحدت نیروها و ... بخش دوم   [2009 Dec] 
*گفتگو با محمدرضا روحانی پیرامون جنبش، رادیکال‌تر شدن آن، خودجوش بودن، درگیری‌ جناح‌های رژیم و ... (قسمت اول)  [2009 Nov] 
*سوالی و جوابی  [2009 Nov] 
*«مرد خریدار، زن صاحب کالا »  [2009 Nov] 
*نامه ای به یک همکار: «خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد»  [2009 Aug] 
*قوای مملکت ناشی از ملت است   [2009 Aug] 
*چهره‌ی واقعی مصدق  [2009 Mar] 
*خود كرده را تدبير نيست- محمد رضا روحاني  [2008 Oct] 
*چهره‌ی واقعی مصدق  [2008 Mar]