«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۴)
محمدرضا روحانی

پژواک ایران:‌ در این مصاحبه از طرفی در باره سلطه سنگین ولایت فقیه صحبت می‌کنید و از طرفی به مذاکرات هسته‌ای و شکست خامنه‌ای و آسیب‌پذیری رژیم او اشاره دارید، آیا این دو داوری با هم تناقص و تضاد ندارند؟

محمدرضا روحانی:  تا کنون من تنها به یک وجه از وجوه گوناگون آسیب‌پذیری نظام آخوندی اشاره کردم. موارد بسیار زیادی ذکر نشده است. این یک رژیم ورشکسته است چه در صحنه بین‌المللی و چه در زندگی داخلی. در همه زمینه‌ها دستگاهی بی‌حیثیت و فاسد است از انگشتان پا تا فرق سر. غارتگر و دزد است. آب، هوا، دریا، جنگل و کوه‌های کشور را به فساد و نابودی کشانده است. ارقام دزدی‌ها اخیراً باورنکردنی به نظر می‌آید .دیروز سخنگوی روحانی ، نوبخت می‌گوید دولت احمدی‌نژاد ۸۰۰ میلیارد دلار که ریخت و پاش کرد از صدمیلیارد دلار آن در ایام احمدی‌نژاد اصلا ردی به دست نمی‌آید. یادمان هست که انتخاب احمدی‌نژاد را خامنه‌ای اعجاز الهی خواند. آن هم یک شاهکار دیگر خدای خامنه‌ای است. فقر، گرسنگی، بیکاری، اعتیاد، به هم پاشیدن خانواده‌ها، خودکشی، تعداد زندانی و اعدام، فرار مغزها و سرمایه‌ها، تعطیلی برنامه‌های عمرانی و بسته شدن کارخانه‌ها و و و  هم اکنون معاون اجرایی احمدی‌نژاد، بقایی زندانی است. به محمدرضا رحیمی معاون دیگر احمدی‌نژاد پیوسته است. می‌گویند بیست هزار میلیارد تومان از کشور خارج کرده است. معاون وزارت دادگستری صحبت از ۱۵ میلیون پرونده مطروحه در دادگستری می‌کند. ابعاد خانواده در ایران ۵/۳ نفر است یعنی ما حدود ۲۲ میلیون خانوار در ایران داریم. اگر در هر دعوا فقط سه نفر حضور داشته باشند می‌شود ۴۵ میلیون نفر. یعنی در هر خانوار دو نفر با دادگستری آخوند‌ها و فساد آن سر و کار دارند. همین یک رقم کافیست تا ابعاد بدبختی‌ها و نارضایی‌ها و تنش‌های اجتماعی را روشن کند.

پژواک ایران:‌ چگونه چنین رژیم آسیب‌پذیری می‌تواند در صحنه بین‌المللی قلدری و سرکشی کند. در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای باز هم در فلسطین و لبنان به تحریکات خود ادامه دهد. در یمن آتش به پا کند. به عراق و سوریه علناً نیرو بفرستد؟

محمدرضا روحانی: این فرافکنی‌ها مربوط به امروز نیست. گزارشی هست که مهدی‌ هاشمی حدود سی سال پیش برای آقای منتظری فرستاده. نویسنده گزارش که بعداً‌ اعدام شد آن زمان رئیس نهضت‌های آزادیبخش بود. این نامه را آقای منتظری در خاطرات سیاسی خود منتشر کرده است.

[در صفحات ۵۱۳ تا ۵۱۵ خاطرات منتظری- چاپ اتحاد ناشران ایرانی در اروپا آمده]

این نوشته در مقابل منست. تنها در این نامه این شخص از ۱۳ کشور در اروپا، آسیا و آفریقا نام می‌برد از جمله فلسطین، اردن، مصر، عراق، افغانستان، مراکش، فرانسه، بلژیک، ترکیه، پاکستان، تونس، اتریش و یوگسلاوی که شاخه‌ها و شاخک‌های فعال در آن برپا کرده بود. می‌نویسد که با قاتلان انور سادات رابطه داشتند و برایشان پول هم فرستادند و بالاخره «پس از موفقیت در عملیات [ترور انورسادات] که با سخن امام تطبیق داشت...» گزارش مفصل آنرا به امام، منتظری و «حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای خامنه‌ای ...» فرستاد. در این گزارش نام‌ها و نشانی‌های فراوان دیده می‌شود از جمله رهبران عراق بعد از صدام حسین، حزب باقر حکیم و سید محمود هاشمی [که بعداً عضو شورای نگهبان ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس خبرگان رهبری، رئیس هیأت حل اختلاف و تنظیم قوای سه گانه شد و به مدت هشت سال رئیس قوه قضاییه بود.] نام می‌برد و تصریح می‌کند که به «تشکیل مجلس اعلا» انقلاب اسلامی عراق انجامید. آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق آنرا دو دستی به همین عناصر تحویل دادند. مصیبت عراق امروز را علمای اعلام سی سال پیش رقم زدند. البته بسیاری از مصائب منطقه و کشورهای مسلمان نشین و مسلمانان مهاجر در سراسر جهان را آن‌ها ایجاد کردند و می‌کنند. شیعیان در غالب این کشورها در اقلیت هستند و این یک اصل شناخته شده است که اقلیت‌ها معمولاً در چنین جوامعی ضد قدرت حاکم عمل می‌کنند.

چسب واقعی این ناخشنودی‌ها در جهل محکوم و ظلم حاکم ریشه دارد و آغشته است به اختلافات فرقه‌ای شیعه و سنی. این حزب‌الله بالقوه است با حداقل تحریک و پشتیبانی تبدیل می‌شود به یک حزب کامل. کم خرج هم هست. معمولاً  بدنه این پدیده به عشق عیاشی‌های موعود در بهشت منتظر شهادت است. تکایا، مساجد، روضه خوانی‌ها، عزاها و جشن‌های مذهبی دائماً اعضای تحت ستم این نوع اقلیت ضد قدرت را به هم نزدیک می‌کند. ایجاد یک تمرکز کمرنگ تشکیلاتی آنان را به هم پیوند می‌دهد چون عنصر ذهنی و اعتقادی را معمولاً اعضای حزب‌الله در خانه به دست آورده‌اند و ارثی و قدیمی است... ولی فقیه با شعارهای ضد یهودی، اسرائیل ستیزی، علیه امپریالیسم آمریکا، ضد عرب و سلاطین سنی مذهب و جمهوری‌های سکولار، بهترین نوع رهبری را تشکیل می‌دهد. ده‌ها هزار طلبه از قریب صد کشور جهان در قم تربیت شده و می‌شوند. داعش خواب چنین امکانات گسترده‌ای را می‌بیند؟

پژواک ایران:‌ با این همه پراکندگی که در دستگاه ولی فقیه به چشم می‌خورد چه کسی، چگونه و با چه دستگاهی این برنامه‌های دراز مدت را مدیریت می‌کند؟‌

محمدرضا روحانی: هر مستبدی امکان ادامه دادن به اجرای برنامه‌های استراتژیک خود را دارد. مهدی هاشمی را کشتند، منتظری برکنار شد و محصور و بعد هم فوت کرد. خمینی جای خود را به خامنه‌ای داد اما بذر انقلاب اسلامی را که امثال مهدی هاشمی در گستره جهانی کاشتند مدیریت شد و تقریباً‌ همه جهان را به نحوی آلود. القاعده، داعش، بکوحرام، حزب‌الله، النصره، جهاد اسلامی و انواع و اقسام دستگاه‌های علنی و مخفی این طاعون اسلامی با همه مشکلاتی که با «مجوس»‌ و «رافضی» دارند از یک آبخشور هستند. مدل اصلی ولی فقیه است و بقیه رقابت خانوادگی دارند. انواع ولی فقیه با عمامه، کراواتی و چکمه پوش چون مقید و محدود نیستند قادر به ادامه سیاست‌های درازمدت خود می‌باشند.

پژواک ایران: در شرایط فعلی و مشکلات دائمی مربوط به مذاکرات هسته‌ای در داخل ایران و در روابط بین‌المللی ، استمرار و ارتقا تحریکات آشکار در عراق ، یمن و به ویژه در سوریه چه فایده‌ای برای رژیم دارد؟‌

محمدرضا روحانی: ما همه شنیدیم که دو سال پیش در چنین روزهایی دو نفر از محارم رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتاً این مداخلات را عملی دفاعی تلقی کردند. این‌ها جنگ را برده‌اند پشت مرزهای اسرائیل و این وسیله فشار بین‌المللی است بر اصحاب رنگارنگ سیاست ننگین مسالمت و مماشات با آخوندها. این فقط دو نمونه است. آخوند صدیقی امام جمعه موقت تهران  گفته بود که «نظام مرزهای دفاعی خود را در لبنان و سوریه بسته است...» قبل از او طائب فرمانده قرارگاه عمار سپاه پاسداران و عضو اطاق فکر رهبر صریحاً گفت «اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگهداریم».

حالا نگاه کنید که خودشان اقرار می‌کنند که حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی کشور تعطیل هستند. صدها هزار کارگر این واحد‌های صنعتی نمی‌توانند حقوق معوقه خود را وصل کنند. ۱۲ میلیون کارگر با قراردادهای موقت مشغول به کارند که دریافتی ۹۰ درصد آن‌ها دو سوم پایین تر از خط فقر است. حدود ۸ میلیون حقوق بگیر بخش دولتی گرسنه‌اند. معلمین به یک جنبش گسترده، شجاعانه دست یازیده‌اند. حدود ۷ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار هستند که اکثریت بزرگی از آن‌ها را زنان، خواهران و دختران ما تشکیل می‌هند. بیکاری بیداد می‌کند اما «وجوه شرعیه» حماس، حوثی‌ها، حزب‌الله لبنان، انصار‌الله و بشار اسد بعثی به موقع می‌رسد. از عراق، لبنان، افغانستان و صد البته پاسداران خامنه‌ای لشکر برای دفاع از حاکم خونریز دمشق راه‌انداخته‌اند.

این ها خط‌ دفاعی اتحاد جماهیر شیعیان ولایت فقیهی است. تحریکات در عربستان و بحرین هم ادامه دارد و و و این ها همه خط دفاعی است برای حفظ ام‌القرا و سلطه ولی مطلقه. به این ترتیب فشارها را در مذاکرات هسته‌ای بالا می‌برند. همین امروز خبرهایی منتشر شده که در سه سال گذشته ۱۵ میلیارد به بشار اسد داده‌اند. سلیمانی بطور علنی قول داده که نیروی قدوس در سوریه «جهان را شگفت‌زده خواهد کرد.»

پژواک ایران : این عامل فشار چه تأثیری در مذکرات هسته‌ای دارد؟‌

محمدرضا روحانی:‌ ساده لوحانه است اگر خیال‌کنیم که این تحریکات و تحرکات نظامی را دستگاه‌های اطلاعاتی ۵ به علاوه ۱ ندیده‌اند. این‌ها می‌خواهند با آخوند‌ها مماشات و معامله کنند. در سی سال گذشته کدام مقام اطلاعاتی از رابطه قتل انور‌السادات با بساط خمینی پرده برداشت؟‌ دیگر گویا تر از گزارش سید مهدی هاشمی چه چیزی لازم است؟

آمریکا همیشه مشغول مذاکرات است تا اتباع خود، گروگان‌ها را آزاد کند و آقای رئیس جمهور مدعی می‌شود که شق‌القمر کرده است. فرانسوی‌ها قاتل دکتر رحوی را به جای استرداد به دادسرای ژنو به تهران فرستادند. آمریکایی‌ها هنگام حمله به عراق مجاهدین را بمباران کردند و قریب ۵۰ نفر را کشته و صدها نفر را محروح و معلوم و مصدوم کردند. وزیرخارجه فرانسه دووپلین در مذاکرات با مقامات وزارت خارجه به آخوندها در تهران قول داد که وزیر کشور به زودی با لشکرکشی به خانه مجاهدین آن‌ها را تنبیه خواهد کرد. همین آقای کوشنر که این روزها همراه همسرش از ستارگان اجتماعات مجاهدین هستند تنها وزیر خارجه‌ای بود در اروپا که از حکم دادگاه عدالت اروپا دائر بر غیرقانونی بودن لیست تروریستی فرجامخواهی کرد. سخنرانی تند و تیز او علیه مجاهدین فراموش ناشدنی است.

در جریان رسیدگی به پرونده میکونوس دولت آلمان به تمام وسایل ممکن متوسل شد تا به خامنه‌ای کمک کند و دادگاه از حقایق کشتار ایرانیان در برلین با خبر نشود. وقتی دادستان شرافتمند و قضات شریف برلین خامنه‌ای، فلاحیان، رفسنجانی و وو را به عنوان آمر قتل هموطنان ما اعلام کردند اطاق بازرگانی آلمان اعتراض کرد و اعلامیه داد. اطریش قاتل دکتر قاسملو را رها کرد. انگلستان هرگز نخواست نامی از صادرکننده فتوای قتل سلمان رشدی ببرد. چین و روسیه از بقیه آزمندانه‌تر دنبال بالا بردن رقم صادرات خود به ایران هستند. بنابر این «هرکه به فکر خویشه   ملا به فکر ریشه» همین هفته پلیس بلژیک در چندین حمله ۲۲ داعشی چچن تبار را دستگیر کرد. اینترپل هم اکنون نام چهارهزار تن خارجی را در دست دارد که در لشکرهای داعش مشغول ترویج اسلام ناب هستند. ما در جرم‌شناسی برای تعیین تعداد واقعی ارتکاب جرم یا مجرم موارد کشف شده را ضربدر ده تا ۱۵ می‌کنیم یعنی رقم واقعی خارجی‌ها در کنار داعش در سرزمین‌های خلافت اسلامی سوریه و عراق باید ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر باشد. در هفته گذشته خبری منتشر شد که از تاجیکستان و ازبکستان حدود ۲ تا ۴ هزار تن به داعش پیوسته‌اند. وزیر خارجه استرالیا هم گفته که در لشکر داعش هزاران نفر از ۹۰ کشور جهان شرکت دارند. این یک انترناسیونال واقعی ارتجاع است علیه همه دستاوردهای ملل متمدن. اما دولت‌های ۵ بعلاوه ۱ هر کدام بر اساس منافعی، پدر واقعی داعش را ناز و نوازش می‌کنند تا انشاءالله مایل به همزیستی مسالمت آمیز شوند. شاید خامنه‌ای اختیار ریش خود را بدهد به میانه‌روها، پراگماتیک‌ها، عقل‌گذاها، اصلاح‌طلب‌ها و سبزها... این اساس سیاست آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن‌ها، ژاپنی‌ها و و و . روس‌ها و چینی‌ها هم دنبال بخشی از بازار ایران هستند. این یک سیاست نخ‌نما و مندرس ۳۵ سال هاست.

پژواک ایران: وقتی این سیاست‌ها برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نتایج نامطلوبی داشته و دست آخوندها را برای به خطر انداختن صلح و امنیت در بسیاری از نقاط جهان باز گذاشته چرا آنرا تعقیب می‌کنند؟‌

محمدرضا روحانی: اراده سیاسی قاطعی ایجاد نمی‌شود زیرا اولاً نغییر این سیاست‌ها هزینه دارد . ثانیاً آن‌ها مهره‌ای در آستین ندارند تا عرضه کنند. دشمنان واقعی آخوندها هم در تبعید نتوانستند ارتباط ذهنی قابل اطمینانی با مبارزین داخلی ایجاد کنند. این آقای گیتس که هم وزیر دفاع بوش و هم اوباما بوده و آدم سرشناسی در آمریکاست در سی و هفت سال گذشته همیشه به نحوی با رژیم ملایان در ارتباط بوده در ۱۹۸۰ در جریان قرارداد الجزایر برای حل مساله گروگان‌ها حضور داشت و با قاطعیت گفت که در درون هیأت حاکمه ایران جستجو برای یافتن اصلاح طلب و میانه‌رو یک توهم است. در تیرماه ۹۲ هم تاکید کرده که «ما نباید یک لحظه از این حقیقت دور بیافتیم که رهبر حکومت [اسلامی] سیاست ها را تعیین می‌کند....»

با این که خوب می‌داند که در قتل سربازان آمریکایی در بیروت هم تی ان تی ، هم ایدئولوژی و هم نفرات را رژیم خمینی سازمان داده و این مبتنی بر اقرار صریح وزیر سپاه پاسداران وقت رفیق دوست است اما وقت معامله با آخوندها با سخاوت مجاهدین را به مسلخ آخوند‌ها می‌فرستد. نمونه آنرا در مقاله‌ی «دستگیری خانم هاله اسفندیاری و طرح چند پرسش» نوشته‌ی ایرج مصداقیبخوانید.

http://www.irajmesdaghi.com/page1.php?id=107

در دو حمله اول به مجاهدین در شهر اشرف این شخص وزیر دفاع آمریکا بوده و در زمان حمله «اتفاقاً» در بغداد بوده و البته قول داد که موضوع را تعقیب می‌کند و مجروحان را معالجه خواهند کرد اما چون کارهای جدی‌تری داشتند قول رسمی و شرافتمندانه خود را بایگانی کردند تا کشتارها ادامه یابد. ادامه کار تا امروز به کشتار جدید مجاهدین در کمپ «آزادی» که آمریکاییان در عراق اشغال شده برپا کردند حواله شد. این فیلم‌ها را با تاثر و درد باز نگاه کنیم تا در روزهای آینده به اصل مطلب مذاکرات هسته‌ای بپردازیم.

https://www.youtube.com/watch?v=3OZWUx4742Y

https://www.youtube.com/watch?v=3OZWUx4742Y

 

ادامه دارد

۲۰ خرداد ۱۳۹۴

محمدرضا روحانی

 

منبع:پژواک ایران


محمدرضا روحانی

*رهبر،جرائم قوادی و ‌خیانت  [2020 Jun] 
*عدالت اسلامی  [2020 May] 
*آمر مسعود رجوی است   [2020 May] 
*روابط اقايان پمپئو و هوك با مقوله جن وتخم جن  [2020 Apr] 
*دویست بار اسلام و جیب آقاسیدعلی‌‌‌‌‌   [2020 Apr] 
*نامه محمدرضا روحانی به خامنه‌ای  [2020 Mar] 
*گفتگو با یک دوست  [2019 May] 
*بررسی طرح جدید قانون کار و حکایت طبال امام حسین و شمشیر زن یزید  [2019 May] 
*مردم شرافتمند! نسرین ستوده را تنها نگذارید  [2018 Jun] 
*مصدق و عدم تمرکز   [2018 Mar] 
*اسلام ناب، حق چند همسرى مردان و تكليف زنان   [2017 Mar] 
*روز زن، قيم صغار و حقوق ملت   [2017 Mar] 
* ٧ اسفند و منشور سر افرازى وكلا  [2017 Feb] 
*پيامى از زنده ياد عبد الرضا كريمى،ايرانى، دموكرات وكرد  [2017 Feb] 
*نامه به آقاى مسعود رجوى رهبر عقيدتى مجاهدين چنانچه در دسترس باشند  [2017 Feb] 
*مرگ رفسنجانى ‏   [2017 Jan] 
*جشن با ياد مرضيه  [2017 Jan] 
*هوشنگ رفت ؟  [2016 Dec] 
*ياد آر ز شمع مرده، ياد آر…  [2016 Nov] 
*شورا آرمانشهر مصدق  [2016 Sep] 
*درباره همكارى پوتين- خامنه اى (قسمت دوم)‏   [2016 Aug] 
* در باره همكارى پوتين - خامنه اى (بخش اول)   [2016 Aug] 
* ٣٠تير، تانكها و حكم ديوان بين‌المللى دادگسترى   [2016 Jul] 
*شاد باش موقت  [2016 Jul] 
*مرده ریگ امام   [2016 Jun] 
*نامه به رئيس جديد كانون وكلاى مركز  [2016 May] 
* پتك عمامه كوب و جامه كاغذى من   [2016 Apr] 
* نامه اى به يك رئيس  [2016 Apr] 
*روز حساب، شير درنده وخران رمنده (۲)   [2016 Apr] 
*روز حساب، شير درنده وخران رمنده (۱)  [2016 Apr] 
*انتخابات كانون وكلا   [2016 Mar] 
*انتخابات كانون وكلا (قسمت اول)  [2016 Mar] 
*هادى اسماعيل زاده ما را ترك كرد   [2016 Mar] 
* قبيله نفوذى ها   [2016 Feb] 
* انتخابات و بوى بد برجام  [2016 Feb] 
* نامه به آقای مسعود رجوی چرا با نام خودتان به نوشتن ادامه نمی دهید؟  [2016 Jan] 
*آقای مسعود رجوی رهبر عقیدتی «با شرف‌ها»، پاسخ چیست؟   [2015 Nov] 
*لیبرتی، زینت خانم و سفره هفت‌سین  [2015 Nov] 
*رهبر عقیدتی برادر مسعود می‌ترسد و می‌ترساند  [2015 Nov] 
*اپیلاسیون هسته‌‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت هیجدهم)  [2015 Oct] 
*درون قبر هر شهید یک رآکتور هسته‌ایست  [2015 Oct] 
*اپیلاسیون هسته‌‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت هفدهم)   [2015 Oct] 
*اپیلاسیون هسته‌ای- گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۶  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۵  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۴  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۳  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای- گفتگو با محمدرضا روحانی – قسمت ۱۲  [2015 Aug] 
* اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت ۱۱)  [2015 Aug] 
*اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی (۱۰)  [2015 Aug] 
*اپیلاسیون هسته‌ای، گفتگو با محمدرضا روحانی ۹  [2015 Jul] 
*اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۸)  [2015 Jul] 
*اپیلاسیون هسته‌ای ، گفتگو با محمدرضا روحانی (۷)  [2015 Jul] 
*ایام مبارک قدر و بشکن بشکن اسلامی   [2015 Jul] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره ۴  [2015 Jun] 
*اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۶)  [2015 Jun] 
*اپیلاسیون هسته‌ای ؛ گفتگو با محمدرضا روحانی ۵  [2015 Jun] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۴)  [2015 Jun] 
**«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۳)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۳)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی‌شماره (۲)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۱) نیم کشته، تمام کشته [2015 May] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۲)  [2015 May] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۱)  [2015 May] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۹)   [2015 Apr] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۸)   [2015 Mar] 
*آقای رجوی! جان بولتن خواهان بمباران میهن‌مان شده است  [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۶)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۵)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۴)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۳)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (2)  [2015 Mar] 
* اخبار در آينه، اشعار، امثال و كنايات- (1)  [2015 Mar] 
*آى دزد آی دزد -۵  [2015 Feb] 
*آی دزد، آی دزد -۴   [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد ۳  [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد 2  [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد  [2015 Jan] 
*ز آسمان بلا سنگ فتنه مى بارد در سوگ كودكان پاكستانى [2014 Dec] 
*شكايت از برادر مسعود به امام حسين(ع) ٢   [2014 Dec] 
*شکایت از برادر مسعود به امام حسین (ع) – ۱  [2014 Dec] 
*ياد آر ز شمع مرده، ياد آر...  [2014 Nov] 
*فراخوان؛ به نجات جان ساکنان اردوگاه «لیبرتی» برخیزیم  [2014 Oct] 
*نامه به رئيس اتحاديه سراسرى كانونهاى وكلاى دادگسترى ايران   [2014 Oct] 
*عین گزارش خامنه‌ای علیه امیرانتظام  [2014 Oct] 
*ایراد بنی‌اسرائیلی و پند ۳۶ ساله  [2014 Sep] 
*آسيد على ذهب الدوله بالبوله   [2014 Sep] 
*گفتگو بر سر شامورتى بازى در وداع با استاد كاتوزيان   [2014 Sep] 
*بى شرمى در وداع با استاد كاتوزيان   [2014 Sep] 
*سوءاستفاده از آبروی استاد  [2014 Sep] 
*گفتگو با آقای محمدرضا روحانی در مورد لایحه‌ی جامع وکالت   [2014 Jul] 
*گزارشی از سمينار خواسته هاى ملت از قانون اساسى  [2014 Jun] 
*آسيد على معماى جفتك زدن را حل کنید  [2014 May] 
*جمعيت حقوقدانان ايران و لایحه قصاص  [2014 Apr] 
*پایان زمستان با وکلا  [2014 Mar] 
*آسيد على «به قران كودتا شده ....»  [2014 Mar] 
*آسیدعلی مواظب سلامتی خود باشید  [2014 Mar] 
*دادگستری و کانون وکلا، قسمت سوم  [2014 Feb] 
*دادگسترى و كانون وكلا - هفت اسفند جشن استقلال كانون وكلا؟ - قسمت دوم   [2014 Feb] 
*جهل و جنايت  [2014 Feb] 
*دادگسترى و كانون وكلا (قسمت اول)  [2014 Feb] 
*پاسخگو و مسئول كيست؟ قسمت ۵- املاك محمد رضا روحانى  [2014 Feb] 
*مسئول و پاسخگو کیست؟ (قسمت چهارم) در وداع با مرزبان قلم  [2014 Jan] 
*مسئول و پاسخگو كيست؟ قسمت سوم   [2014 Jan] 
*مسئول و پاسخگو كیست؟ (۲)  [2013 Dec] 
*مسئول و پاسخكو كيست؟   [2013 Dec] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم (قسمت ششم)  [2013 Dec] 
*گفتگو با محمدرضا روحانی در مورد مذاکرات ژنو   [2013 Nov] 
*پیراهنی که ‌آید از او بوی یوسفم- قسمت پنجم این «رسیدگی» فوری و ... [2013 Nov] 
*پیراهنی که آید از آن بوی یوسفم – قسمت چهارم  [2013 Oct] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- (قسمت سوم) آن‌چه از دوست می‌رسد [2013 Sep] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- قسمت دوم حق پرسش داریم؟ [2013 Sep] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- قسمت اول مشتی از خروار [2013 Sep] 
*آه دل و آرزو  [2013 Sep] 
*می‌توان شد به سهل و آسانی / «پهلوان»‌ مسلم خراسانی (۱)  [2013 Aug] 
*این «طفل معصوم»  [2013 Aug] 
*پاسخ محمدرضا روحانی به پرسش‌های صدای وجدان  [2013 Aug] 
*دیوار مقدس مقررات و تعهدات به من اجازه نداده که به قواعد بازی پشت پا بزنم  [2013 Aug] 
*گفتگوی با محمدرضا روحانی در مورد نتایج استعفا از شورای ملی مقاومت  [2013 Aug] 
*نامه سرگشاده به خانم شیرین عبادی  [2013 Aug] 
*چشم‌انداز‌ها ۴  [2013 Jul] 
*چشم‌اندازها ۳  [2013 Jul] 
*چشم‌اندازها ۲  [2013 Jul] 
*چشم‌انداز‌ها (بخش اول)  [2013 Jul] 
*استعفای ما آزمایش آنهاست !   [2013 Jun] 
*ايهاالناس ليبرتي زندان نيست كشتارگاه است  [2013 Jun] 
*متن استعفا نامه محمدرضا روحانی و کریم قصیم از شورای ملی مقاومت ملی ایران  [2013 Jun] 
*اول ماه مه، «شاه شهید»، امام راحل و حق همه   [2010 Apr] 
*بهار در همه باغها  [2010 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار و امثال  [2010 Feb] 
* اخبار در آینه اشعار و امثال   [2010 Feb] 
*خط امام و دانشگاهیان «این گرگان وابسته به ابرقدرتها»   [2009 Dec] 
*گفتگوی پژواک ایران با محمدرضا روحانی پیرامون ۱۶ آذر، وحدت نیروها و ... بخش دوم   [2009 Dec] 
*گفتگو با محمدرضا روحانی پیرامون جنبش، رادیکال‌تر شدن آن، خودجوش بودن، درگیری‌ جناح‌های رژیم و ... (قسمت اول)  [2009 Nov] 
*سوالی و جوابی  [2009 Nov] 
*«مرد خریدار، زن صاحب کالا »  [2009 Nov] 
*نامه ای به یک همکار: «خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد»  [2009 Aug] 
*قوای مملکت ناشی از ملت است   [2009 Aug] 
*چهره‌ی واقعی مصدق  [2009 Mar] 
*خود كرده را تدبير نيست- محمد رضا روحاني  [2008 Oct] 
*چهره‌ی واقعی مصدق  [2008 Mar]