PEZHVAKEIRAN.COM نکاتی مهم در پهنه های سیاسی، تاریخی و فرهنگی ایران
 

نکاتی مهم در پهنه های سیاسی، تاریخی و فرهنگی ایران
مهرداد زبردست

۱.متاسفانه علاوه بر سرکوب بیرحمانه سیاسی/اجتماعی/اقتصادی/معیشتی توسط رژیم جمهوری اسلامی  یک سرکوب سهمگین محیط زیستی مردم  نیز در کشور مظلوممان ایران در جریان است.
در حالیکه تنها ۱۲٪ مساحت کشور ایران کشاورزیست ولی  با بلاهت تمام ۹۰٪ اب مصرفی برای ان صرف می شود.ایران نیز همچون عربستان/اسراییل و بسیاری از کشور های جهان به خود کفایی کشاورزی احتیاج ندارد.
تعداد سدها از ۲۰ سد در دوران پهلوی به ۱۰۰۰ سد کوچک و بزرگ در دوران اخوندها رسید که خود از جمله باعث بحران های فراوان کشاورزی/محیطی در  مناطق دیگر گردید. این در حالیست که تنها ۷٪ برق ایران توسط سدهاست.
 استراتژی رژیم، رسانیدن جمعیت به ۱۵۰ میلیون و ایجاد ۹۵٪ خودکفایی!! کشاورزیست  که به سومالیزاسیون ایران خواهند انجامید.
یعنی  رژیم همان برخوردی که با مردم ایران دارد با طبیعت ما هم دارد.فی المثل جنگل را بی فایده می بیند و باید گندم فراوان تولید کند که نمی کند.مردم نیزباید در خدمت اسلام باشند که نیستند.( خمینی می گفت: هی نگویید اسلام برای ما چه کار کرد، شما باید برای اسلام کار کنید).
 
۲.هدف غربی ها تغییر رژیم نیست بلکه  تنها مهار ان است.شعار بستن سفارتخانه های ایران در اروپا شعاری غیر عملی و بیهوده است.حتی شعار قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستها عملی و حتی مطلوب نیز نیست.چرا که رژیم را با سرعت هر چه بیشتر به دامان چین و روسیه خواهد انداخت و خطر کره شمالی شدن را زیاد می کند.در ضمن باید توجه نمود که تا بدنه بزرگ سپاه در سرکوب مردد نگردد انقلاب مردم به خاک و خون کشیده خواهد شد.
 
۳.رژیم جمهوری اسلامی بر اساس اصول  ماکیاولی عمل می کند.ماکیاول از جمله می گفت: مردم بهتر است از حکمرانان خود بترسند تا دوستشان داشته باشند.این  دقیقا همان کاریست که رژیم خامنه ای انجام می دهد.
 
۴.اگر محمد رضا شاه در دوران سلطنت خود حتی ۱۰۰ اشتباه مهم هم کرده باشد ما با انقلاب با رهبری خمینی ۱۰۰۰ بار اشتباه کردیم
 
 
۵.از اشعار مولوی در نقد امام حسین که سروش ها  و اخوند ها ان را نشنیده می گیرند:
.....هین مرو گستاخ در دشت بلا......هین مران کورانه اندر کربلا
 
۷.اصول ۳۲ و ۱۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح می کنند که هر متهم سیاسی باید ظرف ۲۴ ساعت تفهیم اتهام شده و  در یک دادگاه با حظورهییت منصفه محاکمه گردد
 
۸.مردم ایران بیشتر به عدالت ، قانون و رفاه احتیاج دارند تا دمکراسی به سبک غرب.
 
۹.حدود ۸ سال پس از اعلام مشروطیت ( ۱۹۰۶) در ایران در جریان جنگ جهانی اول کشورهای روسیه/انگلستان/عثمانی به کشور بیطرف ما حمله نمودند.مخصوصا در اثر قحطی/بیماری از هر ۴ نفر ایرانی ۱ نفر از بین رفتند.
 
۱۰.نخستین پارلمان غیر اروپایی دنیا در ایران پس از مشروطیت بر قرار شد که توسط حکومت کثیف روسیه در سال ۱۹۰۸ به توپ بسته شد.
 
 
۱۱.اولین صادران نفت ابادان/ایران در سال ۱۹۱۲ صورت گرفت.
 
 
 
۱۱.رضا شاه هرگز سرسپرده انگلستان  نبود.خود می گوید انها مرا قبول کردند ولی نمی دانستند که با چه کسی سر و کار دارند.
 
۱۲.داور در زمان رضاشاه دادگستری نوین را پدید اورد و دست اخوندها را کوتاه نمود.سر انجام اخوندها فقط دفاتر  ازدواج و بعضی اسناد را توانستد حفظ کنند
 
۱۳.جالب انجاست که حتی خمینی نیز که  از اواخر سلطنت رضا شاه طلبه ای جوان بود هر گز از ترس کوچکترین اعتراضی ننمود
 
۱۴.یکی از بزرگترین اشتباهات محمد رضا شاه ان بود که جوانان ایرانی را از وجود و شناخت بزرگمردان زمان رضا شاه محروم نمود.افرادی که ایران را از یک کشور فلاکت زده عقب افتاده به یک کشور قابل قبول نیمه مدرن تبدیل نمودند:..داور..تیمورتاش..فروغی..تقی زاده.......
 
۱۵.تعداد کارخانجات درطی ۱۶ سال حکومت رضا شاه از ۱۱ به ۷۱۱ رسید.جالب انجاست که احمدی نژاد و روحانی هم مجموعا ۱۶ سال بر سر کار بودند.
 
۱۶.متاسفانه با شروع سلطنت محمد رضا شاه، دین و روحانیت که پس از مشروطیت و سلطنت رضا شاه بطور وسیعی از حوزه سیاسی حذف گردیده بود با کمک روشنفکران اکثرا توده ای و یا دولتمردان غاقل دوباره به حوزه سیاسی-اجتماعی باز گشت.ایت اله قمی که تبعید گشته بود را به ایران باز گردانیدند که مورد اعتراض کسروی قرار گرفت.متاسفانه دولت وقت، همین کسروی ازاده را به دادگاه کشاند ولی قاتلان او را ازاد نمود! که البته مورد اعتراض هیچیک از روشنفکران و نویسندگان که اکثرا توده ای و یا ملی بودند قرار نگرفت.
شاه در سال ۱۳۲۲ ایت اله قمی را از تبعید به ایران برگرداند و جالب انجاست که این اخوند این شرایط را هم برای برگشت گذاشت که همه پذیرفته شد:
-لغو قانون اجباری  رفع حج
-تعلیمات دینی اجباری در مدارس
.........تنها ۱ سال بعد در سال ۱۳۲۳ رضا شاه در تبعید در گذشت!
 
۱۷.فروغی هم متن  سخنرانی رضا شاه را در هنگام تاجگذاری نوشت و هم بعدها استعفا نامه او را در قبل از تبعید.
 
۱۸.سید ضیا که در به قدرت رسیدن رضا شاه نقش مهمی داشت معتقد بود که بهترین راه طرقی و نجات ایران اتحاد با انگلستان است.او یکی از داناترین چهره  رادیکال مشروطه خواه ان زمان بود.او در جواب منتقدین گفته بود:
من انگلوفیل هستم ولی انگلوخر نیستم‌!!
 
۱۹.از عظمت کار اندک روشفکران انقلاب مشروطه همان بس که بدانیم که در ان زمان فقط ۳٪ مردم ایران سواد داشتند
 
۲۰.ایت اله مدرس هر چند در مدرن سازی ایران نقش داشت و با اکثر روحانیون ارتجاعی در افتاد ولی به تساوی حقوق زنان اعتقاد نداشت.در سال ۱۹۰۸ مجلس مشروطیت حتی قبل از امریکا و اروپا قانون حق رای زنان را مطرح نمود که با مخالفت مدرس روبرو گشت و بالاخره در ان زمان تصویب نشد
 
۲۰.در زمان محمد رضا شاه خیابان هایی بنام ملکه الیزابل/ایزنهاور/گاندی/..داشتیم ولی هیچ کجای ایران یک خیابان و یا پارک به اسم بابک خرمدین/یعقوب لیث/اریوبرزن/داور/....نبود.
 
۲۱.محمد رضا شاه هرگز روزی را فی المثل به یاد کوروش/بابک/یعقوب داریوش/.....نگذاشت ولی ولادت/فوت تمامی امامان اعلام گشته
  و یا تعطیل رسمی بودند.
 
 
۲۲.خاندان هدایت نیز در زمان رضا شاه خدمات فراوان نمودند که صادق هدایت نیز از نوادگان انهاست.مخبر الدوله هدایت طولانی ترین نخست وزیر رضا شاه است که تلگراف خانه را تاسیس نمود.او ۴ زبان خارجی می دانست و در بلژیک تحصیل نموده بود.نخستین نت نویسی موسیقی سنتی ایرانی را نیز او درست کرد.
مقایسه کنید او را با رعیسی/روحانی/احمدی نژاد/خاتمی و.....
 
 
۲۳.تیمورتاش را توانمندترین سیاستمدار تاریخ مدرن ایران نامیده اند. به عنوان وزیر دربار رضاشاه  اولین بار  تقاضای سهم بیشتر نفت ایران از  شرکت نفت ایران-انگلیستان از ۱۶٪  به ۲۵٪ را نمود که منجر به نامه رضاشاه گردید و انگستان را بسیار خشمگین کرد. او در واقع یک رضا شاه با سواد و شخص دوم مملکت بود.به زبانهای روسی/المانی/فرانسوی/انگلیسی مسلط بود.او اعلام نمود که تمامی جزایر خلیج فارس مال ایران است.اولین کسی بود که کنگره زنان را ایجاد کرد.قانون کشف حجاب و کلاه پهلوی هم ازوست.بسیار افرطی ضد ارتجاع روحانیت بود.اندیشه ایجاد دانشگاه تهران هم از او بود که با نامه ای به صدیق اعلم او را بدین خاطر از امریکا به ایران کشانید که سپس با کوشش های پروفسور سنگ این دانشگاه ایجاد گردید.( انیشتین نیز  به زبان المانی یعنی: یک سنگ!!).
 
 
۲۴.فروغی با وجود اگاهی از دیکتاتوری و بی اخلاقی رضا شاه ،بخاطر جلوگیری از هم پاشیدگی کشور با او همکاری نمود.او به عنوان یک فیلسوف تمامی تاریخ ایران را بخوبی می شناخت.او دانشمندترین چهره از اطرافیان/حامیان رضا شاه بود.فروغی از جمله با شاهکار دیپلماتیک خود،از متفقین قول گرفت که پس از جنگ ،  ایران را ترک نمایند و از به سلطنت رسیدن محمد رضا شاه حمایت نمایند.
 
۲۵.حکومت پهلوی  نیز همچون حکومتهای باستانی ایران در روان اجتماعی-تاریخی ایرانیان همیشه زند ه خواهد ماند.
 
۲۶.در مراسم جشنهای ۲۵۰۰ ساله، سران ۷۵ کشور مهم دنیا از جمله شوروی حاضر بودند ولی از کشور امریکا کسی نیامد.
 
۲۷.حق رای زنان ۱۰ سال زودتر از سوییس در زمان محمد رضا شاه صورت گرفت که با اعتراض شدید خمینی روبرو گشت که البته  با هشیاری اسداله علم سرکوب گردید
 
۲۸.محمد رضا شاه فقط ۲۲ ساله بود که به سلطنت رسید...ان هم در زمان سران قدرتمندی چون چرچیل/روزولت و استالین.
 
 
۲۹.در زمان محمد رضا شاه شعر:: توانا بود هر که دانا بود :: با همت نماینده فرهیخته ایران اقای انتظام بر ساختمان سازمان ملل متحد حک گردید.
 
۳۰.حافظ که کتابش در تقریبا خانه هر ایرانی وجود دارد با اختراع تصوف رندانه خود هم از تصوف زهدی غزالی و هم از تصوف عشقی-خدایی مولوی فاصله می گیرد.خدا در اکثر اشعار حافظ غایب است و او همه چیز/همه جا را همچون مولوی نور خدا نمی بیند.
او ۸۰۰ سال پیش، روحانیون ارتجاعی/زهد فروشان را بسیار عمیقتر از روشنفکران ایرانی زمان شاه/انقلاب شناخته بود.
 
۳۱.وقتی در زمان انقلاب بانو فرخ رو پارسا /وزیر اموزش پرورش ما را بدون هیچ دلیلی تیرباران کردند تقریبا هیچیک از سازمانها/احزاب/چهره های مطرح ادبی/روشنفکری اعتراض ننمودند..از جمله:....شاملو/سیاوش کسرایی/گلشیری/گلستان/سایه/شهریار/سازمان مجاهدین/سازمان چریک های فدایی/حزب توده/راه کارگر/پیکار/رنجبران/حزب ایران/جبهه ملی/کانون نویسندگان/وکلای کشور...........
 
 
۳۲.در حال حاظر میانگین سطح رفاه مردم ایران بر اساس امار/ارقام خود رژیم نسبت به زمان شاه حداقل ۳۷٪ کمتر شده است.
 
 
۳۳.کشور هلند با انکه وسعتش به اندازه تنها ۳ استان شمالی ایران است ولی   سود کشاورزی سالانه اش ۳ برابر سود فروش نفت ایران توسط رژیم اخوندهاست.
 
۳۴.وثوق الدوله نیز یک مشروطه طلب دانا و سیاستمداری برجسته بود.او  بخاطر قبول قراداد ۱۹۱۹ با انگلستان بیشتر به خیانت و وطن فروشی معروف است ولی او فقط اعتقاد داشت که این قرارداد  به خاطر خطر/دشمنی همیشگی روسیه و عقب ماندگی ایران ،به نفع کشو و مردم  ایران است.
 
 
۳۵.در ۱۰ فروردین ۱۲۹۲( ۱۹۱۲) مرقد امام رضا توسط روسیه به توپ بسته شد.در همان زمان همین  سربازان  روسیه مردم زیادی را در میدان شهر تبریز به دار اویختند..از جمله روحانی سرشناس ثقته الاسلام را.
پس روسیه از زمان قاجار تا مشروطیت ،تا پهلوی و تا خامنه ای همیشه بر ضد مردم ایران عمل نموده است.ایا نباید گفت: خامنه ای شرمت باد.
 
 
۳۶.اگر واقعا چین روزی عملا بپذیرد که یک سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری ظرف ۲۵ در ایران بی ثبات سیاسی-اقتصادی راه اندازد شق القمر نکرده است چرا که دولت احمدی نژاد تنها ظرف ۸ سال به درامد ۸۰۰ میلیارد دلاری با فروش نفت رسید...فقط معلوم نشد این همه پول کجا رفت؟
باید توجه نمود که اگر ایران دارای ثبات سیاسی بود کشورهای اروپایی و کشور های حاشیه خلیج فارس /ژاپن و دیگر کشورهای حاضر به سرمایه گذاری بسیار بیشتر از چین و در مدت زمان کمتری نیز بودند.
 
 
۳۷.حکومت پهلوی تنها حکومت غیر عشیره های/قبیله ای/ در طول تاریخ ایران است.
 
 
۳۸.اگر انگونه که دکتر حسابی می گفت که :شخصییت یک ملت را ادبای ان می سازند ، باید پذیرفت که شخصییت ملت ایران در زمان پهلوی بسیار والاتر از دوران حکومت اسلامی می باشد....فروزانفر ها/سعید نفیسی ها/اریان پورها/سیمین بهبانی ها/شاهرخ مسکوب ها/شاملو ها/سایه ها/ادمییت ها/زرکوب ها/سیاوش کسرایی ها/جمال زاده ها/.......کجایند؟
 
 
۳۹.خمینی از جمله فتوای قتل سلمان رشدی را صادر نمود که پس از گذشت ده ها سال ، اخیرا موجب گردید که او نیز همچون دختران شیر دل ایرانی از یک چشم نابینا گردد.یکی از سوالات او در کتابش این است:...اگر خدا می خواست که انسان ها را هدایت کند قادر بود حتی با فرستادن یک مورچه اینکار را بکند.احتیاج به فرستادن ۱۲۴۰۰۰ پیامبر ظرف ۹ هزار سال نبود.پس نمی توان نتیجه گرفت که قدرت شیطان از خدا بیشتر است؟
 
۴۰.در سال ۱۳۵۷ فقط ۱۶میلیون نفر که بنابر قوانین خودشان ۱۶ سال به بالا بودند می توانستند رای بدهند.جالب انجاست که مدتی بعد اعلام کردند که ۲۵ میلیون نفر به جمهوری اسلامی رای اری داده اند!
 
 
۴۱.می گویند که شرف و شهادت نماد شرق و مسلمانان است ولی وجدان و عدالت نماد غربی ها.
از انجا که اخوندها و اعوان و انصارشان نشان دادند که واقعا بی شرف هستند.پس مرحبا به شرف کشور هایی همچون نروژ که با وجدان و عدالتی تحسین بر انگیز بسیار با شرف تر از کشورهای اسلامی مثل ایران عمل می کنند.  
 
۴۲.نوعی اخلاق عقلی قابل قبول در جامعه ایران در دوره پهلوی شکل گرفت.اخوندها ۴ دهه سعی کردند یک اخلاق دینی-ارتجاعی را جایگزین ان نمایند ولی مفتضحانه شکست خورده و به شدت از ۸۰-۹۰٪ ایرانیان عصبانی هستند.
 
۴۳.کشورهایی مثل عربستان و  کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال  ۱۹۳۲ تاسیس شدند و لذا تقویم اصلی انها نیز باید  همین  باشد  در حالیکه شاه به درستی تقویم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را جانشین سال فرار محمد از مکه به مدینه نمود که این بشکل نمادین ضربه بزرگی بر روحانیان بود.جالب انجاست که در ان زمان نه تنها هیچ فرد و یا اپوزوسیون های سازمانی در داخل و خارج ایران از این اقدام دلیرانه/ملی/مترقی شاه حمایت ننموند بلکه ان را به سخره نیز گرفتند.
 
 
۴۴.این نیز بیتی از یک  شاعر ایرانی خطاب به روحانیان در ۸۰۰ سال پیش!
......برو ای فقیه دانا به خدای بخش ما را
......تو رو زهد و پارسایی من و عاشقی ومستی
 
۴۵.مردم ایران می توانند پس از انقلاب رفتار و اعمال وحشیانه سرکوبگران/سران حکومت دینی موجود را  فراموش کرده و حتی بخاطر مصلحت کشور از انتقام پرهیز نمایند ولی احساس و اثری که این وحوشان در روان اجتماعی بر جا گذاشته اند هرگز زدودنی نیست...و این یعنی به زباله دان تاریخ فرستاده شدن حکومت دینی در ایران.
 
۴۶.متاسفانه پس از تاجگذاری اقا محمد خان برای اولین بار چیرگی روحانیان طرفدار اجتهاد (مجتهدین) بر اخباریون اغاز گشت که بعدها  مسبب فاجعه های فراوان از جمله ترغیب/فتوا به جنگ با روسیه و جدا شدن بخش بزرگی از ایران گردید.البته عده ای از روحانیون در زمان دوره پهلوی با اعتقاد به جدایی دین از دولت به پروسه سکولاریسم در ایران کمک نمودند..از جمله حاعری یزدی/ابوالحسن اصفهانی/اخوند خراسانی.....
شوربختانه اپوزوسیون بیسواد ایران در دوره پهلوی بجای انکه موجب ترغیب و تشویق این نوع روحانیان باشد به تحسین و حمایت از روحانیونی همچون کاشانی/مدرس/خمینی/منتظری/طالقانی/لاهوتی/رفسنجانی/خامنه ای/غفاری/...می پرداخت که وارد سیاست شده و حتی طرفدار نوعی حکومت اسلامی در ایران بودند.( نگاه کنید به تحلیل های مجاهدین/فداییان/توده ای ها/جبهه ملی/نهضت ازادی و چهره های مطرحی چون شریعتی/ال احمد/گلسرخی/حاج سید جوادی/حبیب اله پیمان و.....).
لذا یکی از عوامل بزرگ کج روی جامعه سکولار ایران در دوره پهلوی، روشنفکران نا اگاه و اپوزوسیون توده ای صفت ایران بودند که بجای تشویق ایت اله خویی ها/بروجردی ها عاشق طالقانی ها/خمینی ها/منتظری ها بودند.
تراژدی شگفت انگیز انکه فی المثل پس از انقلاب بهمن ۵۷  منتظری بود که اولین بار ایده تصویب اصل ولایت فقیه را مطرح نمود و حتی تا لحظه مرگ در رد ان سخنی نگفت!..و این طالقانی بود که اولین بار پیشنهاد نمود که یک روز بنام روز قدس شناخته گردد...
 
 
۴۷.عوامل کج روی جامعه سکولار ایران در زمان محمد رضا شاه.
شاه هر چند باورهای دینی قوی داشت ولی رفتار اجتماعی-سیاسی او و حکومتش سکولار بود.شوربختانه به تدریج جامعه به دلایل زیر به کج راه رفته و زمینه ساز انقلاب غیر ضروری ۵۷ به رهبری خمینی گردید.
-گسترش هر چه بیشتر سازمان دینی روحانیون اجتهاد گرا که از زمان شروع سلسله قاجار اغاز گشته بود.(حوزه علمیه قم در دوره پهلوی تاسیس گشت)
-تحلیل غلط روشنفکران از دو گانگی رفتار اجتماعی و باورهای دینی روحانیون.
فی المثل مقام  خلخالی ها  بسیار والا بود ولی از ایت اله شریعتمداری ها/خویی ها که در سیاست دخالت نمی کردند منزجر بودند!!!
-تشویق امریکا برای میدان دادن به مذهبی ها برای جلوگیری از نفوذ سیاسی/اجتماعی روسیه کمونیست.
-مهاجرت وسیع روستاییان به شهرها پس از انقلاب سفید
 
 
۴۸.متاسفانه ایران تا کنون  پیش شرط های  لازم برای دمکراسی را دارا نبوده است:
-شهرنشینی با اقتصاد ازاد
-درامد سرانه کافی
-فرهنگ تحمل عقاید مخالفین
-جدایی دین از دولت
-عدم وابستگی مردم به دولت( با فروش نفت و پرداخت حقوق) بل وابستگی دولت به مردم
-انتخابات ازاد پارلمانی
 
 
۴۹.ایرانیان باستان هر گز همچون یونانیان/رومیان بت پرست نبودند و لذا به ازار/سرکوب یهودیان نمی پداختند.یهودیان در کتب مقدس خویش از سلوکیان و رومیان به نفرت یاد می کنند ولی کوروش و اشکانیان را ستایش می نمایند.
بزرگترین خدمت هخامنشیان به جهان قوانین سکولار انان بود.این سکولاریته را حتی هزاران سال بعد در اندیشه افرادی چون غزالی( نصیحت الملوک) و خواجه نظام الملک (سیاست نامه) نیز مشاهده می نامیم.جالب انجاست که افرادی چون شریعتی کاملا بر ضد غزالی ها/نظام الملک ها قلم فرسایی می کردند....زهی حماقت و نادانی.
سه مشخصه مهم  امپراطوری هخامنشیان عبارت بودند از: نظام فدرال، پذیرش تنوع ادیان، کاهش خشونت.
یهودیان در کل ۳۰۰ سال با ایران /فرهنگ ایرانیان در ارتباط بودند.تورات که شامل ۳۹ کتاب است، ۵٪ ان در تشریح وضعیت یهودیان در زمان هخامنشیان است.
 
۵۰.پس از اسکندر، یونانیان و رومیان به مدت ۱۰۰۰ سال! سعی نمودند که بار دیگر ایران را تسخیر نمایند ولی هرگز موفق نگشتند.
 
 
۵۱.اشتباه بزرگ مصدق ان بود که قادر نبود درک نماید که سیاست ، هنر تحقق ممکنات است و نه مطلوبات.لذا باید همچون قوام ها/فروغی ها مخصوصا به منافع مردم توجه می نمود تا حق مردم.
 
 
۵۲.جمله ای بسیار زیبا از بقال کوچه ما در بندر پهلوی پس از درگذشت شاه.
این بقال اگاه!تر از روشنفکران ما از همان اول مخالف انقلاب بود.پس از مرگ شاه به طعنه به  گیلکی به خود من گفت:...خب ببوسته شاه زود بمرده وگرنه جه خجالت چوطو اونه رویه باید بیدبیم!
یعنی: خوب شد که شاه زود مرد وگرنه از خجالت چطور باید رویش را می دیدیم!
 
 
۵۳.طعنه زیبای دیگر حافظ ازاده ما به روحانیون/زهد فروشان جهان:
..عکس خود را دید در می ، زاهد کوتاه بین
..تهمت الوده دامانی به جام باده بست!
 
 
۵۴.توصیف زیبای مولوی ازنقش  دین در تلطیف اخلاق فردی و یا بیمار کردن جامعه.
... هست باران از پی پروردگی.......هست باران از پی پژمردگی
...ان بهاری ناز پروردش کند.........وین خزانی ناخوش و زردش کند
 
 
۵۵.طعنه مولانا به افرادی چون:احمد خاتمی، حداد عادل، بسیاری از اخوند های حاکم و زنان عقده ای امر به معروفی!
...گر تو را حق افریده زشت رو.......تو مشو هم زشت رو، هم زشت خو!
 
۵۶.این هم نظر مولانا در مورد کیهان شریعتمداری و دیگر مزدوران رسانه ای خامنه ای! و تمامی سرکوبگران جهان.
...چون قلم در دست قداری بود.....لاجرم منصور بر داری بود
 
 
۵۷.کوروش در سال ۵۳۸ قبل از میلاد ، نوروز را جشن ملی اعلام نمود.البته نوروز احتمالا از زمان زرتشت ظاهر گشت.
در سال ۱۳۸۸ یونسکو ،نوروز را به عنوان یک میراث ملی بشریت به ثبت رساند که هم اکنون توسط ۳۰۰ میلیون نفر در ایران/پاکستان/نپال و تبت/سودان/تاجیکستان/ترکستان چین/غیره جشن گرفته می شود.
خلفای عرب اول سعی نمودند که انرا ممنوع کنند ولی نتوانستند و بعد ها حتی با شروع نوروز خوشحال می شدند چرا که هدایای فراوان که هر گز در صحرای برهوت عربستان ندیده بودند دریافت می کردند.
جالب انجاست که ارشیر بابکان که در سال ۲۳۰ میلادی شکست سختی به امپراطوری روم داده بود از انان خواست که نوروز در قلمروی رومیان به رسمیت شناخته شود که این در خواست توسط سنای روم بنام جشن لوپرکار معروف شد و به رسمیت شناخته شد.
البته تقریبا ۱۷۰۰ سال بعد ابلهانی همچون ایت اله مطهری به تمسخر و شرک امیز بودن ایین نوروزی پرداختند ولی انان نیز قادر به نابودی نوروز نگشتند.
 
 
۵۸.فرمان مشروطیت در سال ۱۹۰۶ توسط مظفرلدین شاه بیمار امضاء شد ولی در سال ۱۹۰۷ ایران توسط روسیه و انگلستان اشغال گشت.مظفرالدین شاه زود مرد و جانشین او محمد علی شاه بشدت ضد مشروطییت و طرفدار اشغال ایران بود.در سال ۱۹۰۸ تبریز توسط روسیه اشغال گشت.ولی در سال ۱۹۰۹ با مبارزات دلیرانه مشروطه خواهان مخصوصا بختیاری ها تهران فتح و محمد علی شاه خلع گردید.پس از او پسر ۱۲ ساله اش ،احمد شاه با نیابت ناصرالملک به سلطنت رسید.درین زمان دولت ایران که ناتوان بود و زورش به روسیه و انگلستان نیز نمی رسید بالاخره در سال ۱۹۱۱ از شوستر امریکایی درخواست نمود که به ایران بیاید و به عنوان مسول خزانه دار مالی اوضاع کشور را سر وسامان دهد که البته موفقییت امیز نیز بود ولی سر انجام با فشار روسیه! و انگلستان!.او ناچار شد در سال ۱۹۱۲ ایران را ترک نماید.
در سالهای ۱۹۱۲-۱۹۱۴که مجلسی در ایران در کار نبود دولت کثیف و متجاوز روسیه هزاران سرباز به تبریز فرستاد و دولت کثیف و جنایتکار انگلستان بوشهر را اشغال نمود.دولت عثمانی هم که با روسیه رقابت داشت نیز به تبریز حمله کرد.هر دو جنایات فراوان مرتکب شدند.
ولی در سال ۱۹۱۴ انتخابات مجلس سوم شروع شد و در همین زمان احمد شاه به سن شاهی رسید ولی ۱ هفته بعد! جنگ خانمانسوز جهانی اول شروع شد:....یعنی بدبختی پشت سر بدبختی!
در سال ۱۹۱۵ روسها تا گیلان پیش رفتند ولی خوشبختانه از میرزا کوچک خان شکست سختی خوردند لذا در برگشت به قتل و غارت مردم بی پناه قزوین پرداختند و به همدان رفته و انجا را اشغال کردند.
لذا روسیه، انگلستان، عثمانیان وحوشانه و خون اشامانه هر مکانی را که می توانستند اشغال کرده و به کشتار و غارت دست می زدند و دولت مرکزی احمد شاه تنها نظاره گر و ناتوان بود.
در سال ۱۹۱۶ خوشبختانه جنگ شدیدی بین روسیه و عثمانی در سقز در گرفت که عثمانیان جانی مجبور به ترک ایران گشتند.
باز خوشبختانه! در سال ۱۹۱۷ در روسیه انقلاب شد و ایرانیان کمی نفس راحتی کشیدند.
...........ایا در میان این همه بحران و وجود ده ها نیروهای تجزیه طلب ، رضا شاه واقعا ناجی ایران و ایرانیان نبود؟
ایا اگر مردم و جوانان کشور از همین وقایع اگاهی داشتند به راحتی حاضر می شدند در انقلابی احمقانه بر ضد شاه شرکت نمایند؟
 
 
۵۹.ایه ۶ سوره نور قران کریم:.....اگر ۴ شاهد عینی در مورد زنای زن خود نداری، خودت ۴ بار شهادت بده!..و عمل کن.
 
۶۰.امامان شیعه سعی می کردند کمتر در سیاست دخالت نمایند.
-ابومسلم خراسانی قبل از عباسیان اول از امام جعفر صادق خواست که خلافت را قبول کند ولی او نپذیرفت
-بابک خرم دین همزمان با امام رضا بود
-قیام یعقوب لیث و بردگان زنگیان در زمان امام حسن عسکری بود.
-امام چهارم/پنجم به خونخواهی امام حسین که گول کوفیان اکثرا ایرانی را خورده بود، بر نخواستند.فرزند دیگر امام چهارم ، زید از قضا دست به عمل مسلحانه زد ولی او امام نبود.  
 
۶۱.جمله ای از جان اف کندی در مورد ایران:
..از دوران قدیم تاریخ تا کنون، هرگز ایرانی بودن کار اسانی نبوده است.
 
۶۲.به نظر دکتر عباس میلانی  از جمله عوامل زیر نقش مهمی در انقلاب ۵۷ داشتند:
-سفیر نادان امریکا:سولیوان
-فضای باز سیاسی در زمان کاهش قیمت نفت
-فرستادن ژنرال هویزر به ایران بدون اطلاع شاه،برای بی طرف نمودن ارتش
 
 
۶۳.گوته، نیچه، و کانت همه حافظ را در قله خردمندی قرار داده و ستایش می نمایند.
این شعر را نیچه در خطاب به حافظ سروده است:
...میخانه ای که تو برای خویش پی افکنده ای...فراخ تر از هر خانه ایست
...جهان از سر کشیدن می یی که تو در ان می اندازی..ناتوان است
..تو همه ای..تو هیچی...میخانه ای....می یی
..در خود فرو می روی ابدی......از خود می پردازی ابدی
...ای رخشندگی همه ژرف ها.....و مستی همه مست ها...تو و شراب!
 
 
جاوید ایران
 
مهرداد زبردست
 
   
 
         

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب مهرداد زبردست در سایت پژواک ایران 

* حزب الهی ها و عطااله مهاجرانی ها حتما درست می گویند، ولی؟  [2023 May] 
*آقای عالی پیام ، شوربختانه خودتان! جدی نگرفتید  [2023 May] 
*حتی عطااله مهاجرانی و چپی ها هم فهمیده اند که شاهزاده تنها الترناتیو است  [2023 May] 
* شاهزاده رضا پهلوی، ایکاش جای شما بودم   [2023 Apr] 
*سخنی با عباس میلانی در مورد ایرج مصداقی ها  [2023 Apr] 
* نکاتی مهم در پهنه های سیاسی، تاریخی و فرهنگی ایران   [2023 Mar] 
* تو سری خوردن خامنه ای برای قبول عدم تخاصم با عربستان  [2023 Mar] 
*من ترور شیمیایی می کنم،جنایت می کنم. پس واقعا هستم.شما چطور؟  [2023 Mar] 
*مناظره زنده ایرج مصداقی با عبدالکریم سروش  [2023 Feb] 
* اقای عبدالکریم دباغ: مردم سالهاست که بی شرمی عریانتان را نظاره گرند!  [2023 Feb] 
*فاضات شاگرد ممتاز چپ ایران ،حسن حسام! در مورد پهلوی ها  [2023 Jan] 
*خامنه ای اسوده باش..چرا که اپوزوسیون در خواب است  [2023 Jan] 
*ذوق زدگی زودرس اکبرگنجی از جمع کردن جنبش توسط رژیم خامنه ای  [2023 Jan] 
*اقاعالی پیام با پیام های خالی از واقعیت!  [2022 Oct] 
* خامنه ای دستور انقراض حکومت اسلامی را داد  [2022 Oct] 
*سوسیالیست عاشق پوتین و نعلین!  [2022 Oct] 
*فراخوان شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران برای راهپیمایی اعتراضی در سراسر ایران  [2022 Sep] 
*در باره احسان طبری، بییسوادی و دروغگویی فرخ نگهدار و اشکهای ابتهاج!  [2022 Sep] 
* چرا با عطااله مهاجرانی در هر دو مورد موافقم؟  [2022 Aug] 
*عشق من به ابتهاج ،شاعری ناب..ولی بلحاظ سیاسی بسیارناعادل و متوهم  [2022 Aug]