PEZHVAKEIRAN.COM مناظره زنده ایرج مصداقی با عبدالکریم سروش
 

مناظره زنده ایرج مصداقی با عبدالکریم سروش
مهرداد زبردست

 اقای سروش! شاید مظلوم واقع گشته اید؟.یک مناظره کوتاه با ایرج مصداقی همه چیز را حل می کند.
اقای عبدالکریم دباغ (سروش) در پاسخ به انتقادات اکثریت روشنفکران مطرح و  مبارز ایرانی و بسیاری از ایرانیان خشمگین از جمله خود من! زبان به اعتراض گشوده و تمامی اتهامات مربوط به خود را ردن نموده و حتی دیگران را متهم به دشمنی دیرین به خویشتن قلمداد کرده است.
من فرض را بر ان می نهم که حق کاملا با ایشان است و ایشان بی جهت مورد حمله  ناجوانمردانه ایرانیان قرار گرفته است؟
لذا برای رفع این مظلومییت تنها یک راه باقی می ماند:..همچون تمامی انسانهای متمدن و ازاده ، یک مناظره دیچیتالی با مبارزی شناخته شده و اگاه همچون اقای ایرج مصداقی که از قضا از اسلام بسیار می داند و ۱۰ سال در زندان جمهوری اسلامی بوده است.
این مناظره می تواند در تلویزیون میهن و یا هر کجا  که اقای  سروش مایل باشد انجام گیرد. از انجا که اطمینان دارم که حداقل  ده ها هزار مشتاق دیدن این مناظره خواهند بود می توان این مناظره زنده را با یک کمک مالی کوچک مثلاا ۱۰ دلاری توسط بینندگان ترتیب داد و تمامی مبلغ را برای زلزه زدگان دردمند خوی فرستاد.(حتی با ۱۰۰۰۰ بیننده به  مبلغ ۱۰۰ هزار یورو=۵۰ میلیون تومان خواهیم رسید.)
من درین جا از جناب مصداقی تمنا می نمایم که بطور علنی تقاضای مناظره با اقای سروش را اعلام نمایند.
تنها خواهشی که دارم ان است که اقای سروش به این چند پرسش من  فقط با... بله و یا  نه....... پاسخ دهد.من اصلا  انتظار  توضیح  مفصل از ایشان ندارم.
۱.شما خمینی را دانشمند ترین رهبر/پادشاه/سلطان ایرانی از زمان هخامشیان نامیده اید. ایا اعتراض ایشان در ۱۳۴۲ بر ضد محمد رضا شاه با مخالفت خویش با رای /انتخاب زنان و نیز قسم خوردن هر ایرانی به کتاب اسمانی خویش ، نشانه دانش بیشتر ایشان از شاه بوده است؟
۲.ایا خلبانی هواپیما که شاه و پسرش ان را بخوبی می دانستند دانش فراوان نمی خواهد؟
۳.ایا خمینی رانندگی  بلد بود؟
۴.خمینی دانشمند، با وجودی که سالها در عراق بود و همیشه با قران سر کار داشت برای صحبت با از جمله با  یاسر عرفات به مترجم احتیاج داشت و او حتی کوچکترین اشنایی به زبان انگلیسی به عنوان مهمترین زبان علمی دنیا نداشت.
این در حالیست که شاه و هویدا  به چندین زبان مهم دنیا حتی بهتر از زمامداران غربی تسلط داشتند.ایا این موضوع دانش افراد فوق را نمی رساند؟
۵.خمینی از جمله موسیقی را با اعتیاد به هرویین مقایسه می نمود و صراحتا گفت که  پخش موسیقی در رادیو/تلویزیون ممنوع گردد.ایا لقب دانشمند به چنین فردی توهین به تمامی دانشمندان و ایرانیان نیست؟
۶.ایا شما الان در سال ۱۴۰۱!! قبول دارید که خمینی حداقل با ان فرمان قتل  زندانیان اسیر در سال ۱۳۶۷ که منجر به اعتراض شجاعانه و عزل اقای منتظری گردید، مرتکب به  یک جنایت هولناک گردیده است؟..ایا الان او را یک قاتل خونخوار می دانید؟
۷.پس از فتح خرمشهر حدود ۲ سال پس از جنگ ، رژیم جمهوری اسلامی یک پیشنهاد مهم صلح و حتی دریافت میلیارد ها دلار غرامت جنگی را نپذیرفت و ۶ سال دیگر به جنگی ادامه داد که به اقرار سران خود رژیم در ظرف ۶ سال فقط در ۱ جنگ پیروز شد.میزان حداقل کشته شدگان ایرانی  ۶۰۰ هزار و تعداد مجروحین را ۶۵۰ هزار تخمین زده اند.
میر حسین محبوب شما که فرموده اید امتحان خود را پس داده است و پاک پاک است در تمامی این سالها طرفدار ادامه جنگ بود و فی المثل عنوان می نمود که ایران برای فتح قدس بهر حال احتیاج به یک راه زمینی هم دارد لذا جنگ را تا شکست کامل عراق و ایجاد جمهوری اسلامی عراق باید ادامه داد!!!
ایا ایشان به عنوان نخست وزیر دوران جنگ نباید پاسخگوی میلیونها ایرانی باشد و حداقل طلب عفو و پوزش نماید؟
۸. میر حسین موسوی و حتی خود شما در سال ۱۳۶۷ از کشتاز هزاران زندانی که دوران محکومیت خود را می گذراندند اگاهی داشتید.ایا اصول اسلام به شما حکم نمی کرد که ساکت ننشینید؟
۹.فرض کنیم که بنابر قوانین مسلم اخلاقی/اسلامی/میهنی، خانم گلشیفته فراهانی گناه بسیار بزرگی مرتکب گشته که تصویر عریان خود را به نمایش گذاشته است.او را بنا قوانین اسلامی/اخلاقی باید شلاق زد..افشا و بی ابرو نمود.او را نباید لایق فعالییت های سیاسی و یا رهبری علیه حکومت خونخوار رژیم اسلامی دانست.....۱۰۰٪ حق با شما.
سوال من ان است که کسی که خود  از سران ادامه جنگی بوده که حداقل ۱ میلیونو ۵۰۰ هزار نفر کشته و زخمی داده و حدود ۹۰۰ میلیارد دلار خسارت مالی به فقط مردم ایران وارد نموده به  گناهی بسیار بزرگتر مرتکب نگشته است؟
ایا می توان ادعا نمود که ایشان امتحان خود را خوب پس داده و حتی یک لکه ننگ و خیانت در دوران حداقل ۸ سال نخست وزیریش نداشته است؟
۱۰.ایا قبول ندارید که قدرت معنوی اسلام در نزد ایرانیان در زمان پهلوی بسیار بیشتر از اکنون بوده است؟
۱۱.ایا قبول ندارید که اگر  همین الان یک رای گیری صورت گیرد همین شاهزاده رضا پهلوی از میر حسین/تاجزاده/خاتمی با هم بیشتر رای خواهد اورد؟
۱۲.فرموده اید که اکثریت عظیم ایرانیان در پیشواز و پس از مرگ خمینی به خیابانها ریختند لذا او خیلی مردمی بود. ایا الان اگر یک رفرندام بنام:..خمینی را دوست دارم....اری یا نه؟.........در ایران صورت گیرد.قبول دارید حداقل ۸۵٪ خواهند گفت:...نه؟؟؟
ایا اگر همین امر در مورد محمد رضا شاه صورت گیرد قبول دارید درست جواب عکس می گیرید؟
۱۳.مرحوم ملکی را متهم نموده اید به تصقیه استادان؟....البته اگر ایشان اینکار را کرده بسیار مذموم است ولی این چه ربطی به نقش شما در عطر اگین نمودن دانشگاه ها به اسلام و تصفیه هواداران تمام گروهای سیاسی دارد؟
ایا تصفیه حتی  دانشجویان بهایی از جمله یداله شوقی در دانشگاه پهلوی شیراز، از اهداف شما نبود؟...اگر نبود چرا عتراض نکردید به شیوه نثر زیبای سعدی ...که از قضا در شهر خودش/شیراز این اقدامات کثیف ضد خلقی/ ضد  خدایی بدستور  سران انقلاب انقلابی صورت می گرفت.
۱۴.ایا شما مقام زن و مرد هر نظر(حقوقی/وراثتی/ازادی...) یکسان می دانید؟
فی المثل شهادت ۱ زن =۱ مرد؟...حق ارث ۱ زن= ۱ مرد؟
۱۵.ایا در نظام حکومتی مطلوب شما که   پاکان و اگاهانی از جمله تاج زادها و میر حسین موسوی ها بر سر کارند، یک زن بهایی اجازه دارد وزیر بهداری گردد؟...رییس جمهور چطور؟
۱۶.ایا هیتلر نیز که زمانی میلیون ها تن در المان برای او به خیابان می امدند..می گریستند...و می جنگیدند، باید تاریخا/اخلاقا  یک رهبر بر حق مردمی قلمداد گردد؟
۱۷.ایا قبول دارید که خامنه ای یک خونخوار جنایتکار است؟
۱۸.ایا الان  قبول دارید که نهاد دین از نهاد سیاست باید جدا گردد؟
۱۹.ایا شاهزاده رضا پهلوی با تمام نقایصش از خامنه ای بهتر نیست؟
۲۰.ایا مسیح علی نژاد ها از اژه ای ها هزاران بار قابل تامل تر، بی ازارتر، مفیدتر برای ایران/ایرانیان/ و حتی حفظ اسلام به عنوان یک پس انداز معنوی   نیستند؟
ایا وجدان و عدالت در دین مهمتر است و یا بعضی ظواهر و اداب اسلامی؟
۲۱.ایا این شعر را می توان در باره خمینی ها/خامنه ای ها/خلخالی ها/گیلانی ها/رفسنجانی ها/موسوی تبریزی ها/اژه ای ها/......بر زبان اورد؟
.....از بس ستاره کشتید، روی زمان سیاهست
.....هم این زمین سیاهست، هم اسمان سیاهست
مهرداد زبردست

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب مهرداد زبردست در سایت پژواک ایران 

* حزب الهی ها و عطااله مهاجرانی ها حتما درست می گویند، ولی؟  [2023 May] 
*آقای عالی پیام ، شوربختانه خودتان! جدی نگرفتید  [2023 May] 
*حتی عطااله مهاجرانی و چپی ها هم فهمیده اند که شاهزاده تنها الترناتیو است  [2023 May] 
* شاهزاده رضا پهلوی، ایکاش جای شما بودم   [2023 Apr] 
*سخنی با عباس میلانی در مورد ایرج مصداقی ها  [2023 Apr] 
* نکاتی مهم در پهنه های سیاسی، تاریخی و فرهنگی ایران   [2023 Mar] 
* تو سری خوردن خامنه ای برای قبول عدم تخاصم با عربستان  [2023 Mar] 
*من ترور شیمیایی می کنم،جنایت می کنم. پس واقعا هستم.شما چطور؟  [2023 Mar] 
*مناظره زنده ایرج مصداقی با عبدالکریم سروش  [2023 Feb] 
* اقای عبدالکریم دباغ: مردم سالهاست که بی شرمی عریانتان را نظاره گرند!  [2023 Feb] 
*فاضات شاگرد ممتاز چپ ایران ،حسن حسام! در مورد پهلوی ها  [2023 Jan] 
*خامنه ای اسوده باش..چرا که اپوزوسیون در خواب است  [2023 Jan] 
*ذوق زدگی زودرس اکبرگنجی از جمع کردن جنبش توسط رژیم خامنه ای  [2023 Jan] 
*اقاعالی پیام با پیام های خالی از واقعیت!  [2022 Oct] 
* خامنه ای دستور انقراض حکومت اسلامی را داد  [2022 Oct] 
*سوسیالیست عاشق پوتین و نعلین!  [2022 Oct] 
*فراخوان شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران برای راهپیمایی اعتراضی در سراسر ایران  [2022 Sep] 
*در باره احسان طبری، بییسوادی و دروغگویی فرخ نگهدار و اشکهای ابتهاج!  [2022 Sep] 
* چرا با عطااله مهاجرانی در هر دو مورد موافقم؟  [2022 Aug] 
*عشق من به ابتهاج ،شاعری ناب..ولی بلحاظ سیاسی بسیارناعادل و متوهم  [2022 Aug]