PEZHVAKEIRAN.COM تواب ها همرزمان شکنجه شده ما
 

تواب ها همرزمان شکنجه شده ما
احد قربانی

 

تواب ها همرزمان شکنجه شده ما

در برخی از نشریات و سایت ها چنان تواب ها را زیر ضرب برده اند که زندانبان فراموش شده است. چنان به تواب ها حمله می شود که مثل اینکه فراموش کرده اند که جمهوری اسلامی یکی از خشن ترین و ضدانسانی ترین و سامانمندترین ترین شکنجه جسمی و روانی سراسر تاریخ بشریت را سازمان داده است.

مثل اینکه فراموش کرده اند تواب ها همرزمان ما بودند که وحشیانه و تا حد مرگ شکنجه شده اند و جمهوری اسلامی (برادر دوقلوی داعش که این روزها شاهد خشونت و توحش آنها هستیم) آنها را مجبور کرد علیه خود، اعتقادات سخن بگویند و بر روی یاران دیرین خود دست بلند کنند.

مثل اینکه فراموش کرده اند که شکنجه های جمهوری اسلامی، تنها به فرد مبارز و همرزمان او ختم نمی شود و فرزندان، پدر، مادر، خواهران، برادران و دوستان و حتی آشنایان او را نیز در بر می گیرد.

مثل اینکه فراموش کرده اند که شکنجه های دادگاه ها تفتیش عقاید کلیسا، فاشیست ها ایتالیا و اسپانیا، نازی های آلمان، استالینیسم، مک کارتیسم، سیا و ساواک ، در مقابل شکنجه های جمهوری اسلامی بسیار ملایم، ناسامان یافته و ناسنجیده بود. نه فقط دانش و فناوری پیشرفت می کند، شکنجه و نارواداری هم ظریف تر و کاراتر می شود. جمهوری اسلامی بر دستاوردهای تاریخی همه شکنجه های جسمی و روحی جهان تکیه دارد.

جمهوری اسلامی نه تنها تجربه مبارزه هزار و چهارصد ساله روحانیت شیعه با مردم، آزادی، شادی و نشاط آنها را پشت سر دارد، نه تنها از تجارب همه حکومت های تمامیت خواه، فاشسیم، استالینیسم و مک کارتیسم بهره مند است، بی شک از ادبیات تخیلی چون رمان های «هزار و نهصد و هشتاد و چهار» جورج اورول، «داستان خدمتکار» مارگارت اتوود، رمان «زندانی» نوشته نیز الهام بسیار گرفته است.

مثل اینکه فراموش کرده اند که تواب ها داوطلب شکنجه و توهین همرزمان خود نبوده اند، بلکه، زندانبان با برنامه درازمدت سازمان یافته و با شکنجه و توهین سازمان یافته آنها را مجبور به این کار کردند.

مثل اینکه محمد محمدی گیلانی، محمد صادق صادقی گیوی (خلخالی)، اسدالله لاجوردی، داوود رحمانی ( حاج داوود)، محمد کچوئی و . . . را فراموش کرده اند.

ISE241 1

مثل اینکه رهنمود محمد محمدی گیلانی، حاکم وقت شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب، درباره شیوه شلاق‌زدن زندانیان را فراموش کرده اند که می گفت: «تعزیر باید پوست را بدرد، از گوشت عبور کند و استخوان را بشکند» ( مصاحبه با روزنامه کیهان، ۲۸ شهریور ۱۳۶۰).

جمهوری اسلامی در شکنجه مبارزان، به ویژه کسانی که در آنها توانائی روشنگری، افشاگری و بسیج توده ها می دید بر اصول زیر تکیه داشت:

۱) زندانی، چه آنهائی که اعدام می شوند، چه آنهائی که به زندان محکوم می شوند، به هر قیمتی باید از اعتقادات خود دست بکشد.

۲) هیچ مبارز مخالف جمهوری اسلامی نباید شهید یا قهرمان از زندان جمهوری اسلامی بیرون رود. همه را بدون استثنا باید به هر قیمتی لجن مال کرد.

۳) حتی بعد از کشیدن محکومیت هائی که دادگاه ناعادلانه جمهوری اسلامی تعیین کرد، اگر هنوز زندانی نشکست، آزاد نخواهد شد و به بهانه ای در زندان می ماند.

۴) پس از آزادی، زندانی باید به طور منظم به دادگاه مراجعه و خود را معرفی کند. همزمان باید روی زندانی سابق، بیرون از زندان کار کرد تا روحیه مبارزه جویانه در او احیا نشود. زندانی آزاد شده تا کاملن خود را لجن مال نکرده و حیثیت اجتماعی خوده از دست نداده، مثلن تریاکی و یا معتاد به مواد مخدر نشده، باید هر هفته چند بار به مسئولین امنیتی مراجعه کند و گزارش حضور و کار بدهد.

۵) جمهوری اسلامی در آزادی، امنیت و حضور نیروهای اجتماعی و سیاسی دوام نمی آورد، ار اینرو، ترس افکنی و ترور باید همواره در جامعه برقرار باشد. ترور برنامه ریزی شه و هدفمند برای نابودی اندیشمندان، مروجان آزادی و کرامت انسان و بسیج گران مردم، ترور کور برای ارعاب مردم.

ISE241 2

جمهوری اسلامی حتی برای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، سند جعل می کند. بارها از طریق نمایندگان خود در باره مخالفان سیاسی خود گفت: ما اجازه نمی دهیم، کسی قهرمان از زندان ها بیرون برود. حتی پا از این فراتر گذاشتند و مبارزان را پس کشیدن محکومیتی که در دادگاه ها بدون محاکمه جدی و امکان دفاع صادر کردند، باز رها نکردند. مسئولین جمهوری اسلامی بارها مستقیم و غیر مستقیم به عنوان افتخارات خود ذکر کردند که تا مبارزان تفنگ و قلم را زمین نگذاشتند و بافور و شیشه در دست نگرفتند ما آنها را رها نکردیم.

مسئولیت هرچه در زندان، زیر فشار و شکنجه جمهوری اسلامی انجام می شود، با زندانبان است نه زندانی. این حقیقت در قوانین بین المللی نیز به روشنی تصریح شده است.

نباید از یاد برد که زندانی را در اعمال ضدبشری خود شریک کردن، یک شکنجه ضدانسانی زندانبانان جمهوری اسلامی بود و است. شکنجه‌گر می خواهد نه تنها اسیر را به عنوان انسان و مبارز درهم بشکند، بلکه می خواهد انسانیت را نیز در او نابود کند.

محکوم کردن قربانی در نظام‌های عقب افتاده و بسته بی سابقه نیست. در این نظام، فعالیت سیاسی را دلیل زندانی شدن می دانند و بی حجابی را دلیل تجاوز شدن، و . . . از اینرو فعال سیاسی و قربانی تجاوز شده را زیر ضرب می گیرند، نه نظام تمامیت خواه و فرد متجاوز را.

شما به چه حقی کسانی را که بخاطر داشتن عقایدی مخالف جمهوری اسلامی شکنجه و آزار شدند، عزیزان و یاران آنها با وحشیانه ترین و غیرانسانی ترین شکل، در برابر چشمان آنها شکنجه شدند، باز پس از آزادی شکنجه می کنید.

بیش از این نمک بر زخم شکنجه شدگان نپاشیم، خشم ما باید متوجه زندانبان و متجاوز باشد نه زندانی و قربانی، افشاگری باید ستمگر و متجاوز را نشانه بگیرد نه قربانی و تجاوز شده را. ما می بایست دم زندانها حاضر بودیم و روز آزادی آنها و رهائی از شکنجه گاه جمهوری اسلامی، بر گردن آنها دسته گل می آویختیم. همرزمان شکنجه شده خود را درک کنیم، آغوشمان را برای آنها بگشائیم، بگذاریم آنها کابوس زندانهای جمهوری اسلامی را فراموش کنند و در کنار خانواده و فرزندانشان، زخمهایشان ترمیم و دردهایشان التیام یابد. هیچ عملی بیدادگرانه تر از نوشتن گناه شکنجه گر و متجاوز به پای شکنجه شده و تجاوز شده نیست.

۳ شهریور ۱۳۹۴

احد قربانی دهناری

وروتسواف، لهستان

ahad.ghorbani@gmail.com

http://ahad-ghorbani.com/

http://www.facebook.com/ahad.ghorbani.dehari

 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب احد قربانی در سایت پژواک ایران 

*شباهت چشمگیر وضعیت رژیم جمهوری اسلامی با ‏سالهای آخر رژیم شاه  [2017 Feb] 
*اجتهادِ مذهب شیعه: چرخ پنجم فقه  [2017 Feb] 
*فاجعه ساختمان پلاسکو، فاجعه واردات ناقص   [2017 Jan] 
*آنیتا دورازیو: چهل سال مبارزه پیگیر، خستگی ناپذر و کارا برای حقوق پناهندگان  [2017 Jan] 
*حقوق، آزادی، وظایف و مسئولیت شهروندی  [2017 Jan] 
*آرزوها و پیمان‌های سال نو میلادی  [2016 Dec] 
* دانشکده های محل کار: تجربه کاری در اریکسون و ولوو  [2016 Dec] 
*جشن شب یلدا، آبیاری نهال امید و شادی در درازترین شب سال  [2016 Dec] 
*یک اثر ارزشمند، ژرف و همه جانبه در ‏معرفی سوادکوه، قائم شهر، کیاکلا و ‏جویبار  [2016 Dec] 
*مرگ فیدل کاسترو و پختگی سیاسی ما ایرانیان  [2016 Nov] 
*دکتر امیر منصور میری: اندیشمندی خدمتگذار  [2016 Nov] 
*درس های مشترک پیروزی ترامپ و احمدی نژاد  [2016 Nov] 
*سکولاریسم، حقوق بشر و رواداری   [2016 Oct] 
*موسیقی: بخش جدایی ناپذیر انسانیت و ایرانیت (بخش دوم)  [2016 Oct] 
*بز، کل، میش و نرهای بلندی های قره داغ، دوبرار و انگمار  [2016 Sep] 
*موسیقی: بخش جدایی ناپذیر انسانیت و ایرانیت (بخش نخست)  [2016 Sep] 
*آیا قدرت های بزرگ در صلح طلبی خود صادقند؟  [2016 Aug] 
*چرا ما که باران می خواستیم سیل آمد؟  [2016 Jun] 
*فرمانده کیجا  [2016 Jun] 
*اوسا قدرت  [2016 May] 
*ویلیام شکسپیر: کاوشگر چیره‌دست سرشت انسان  [2016 Apr] 
*خیام قربانپور تبریزی  [2016 Apr] 
*آرزوها و پیمان‌های سال نو خورشیدی  [2016 Mar] 
*ترانه های بهاری و نوروزی  [2016 Mar] 
*استاد ارجمند، دکترآرامش دوستدار، مبارزه خونین بین تعقل و تعبد در سراسر تاریخ ایران جریان داشت ودارد  [2016 Jan] 
*آرزوها و پیمان‌های سال نو  [2016 Jan] 
*ننه و آقاجان  [2015 Dec] 
*تواب ها همرزمان شکنجه شده ما  [2015 Dec] 
*فلسفه چیست که دیکتاتورها اینگونه از آن در هراسند؟  [2015 Sep] 
*پیام های توافق هسته ای با ایران  [2015 Jul] 
*نقش اپوزیسیون در بقای جمهوری اسلامی ایران  [2015 Jun] 
*چرا روحانیت شیعه و پادوهای آنها قابل اعتماد نیستد؟  [2015 May] 
*آیین‌ها و جشن‌های ملی را پاس بداریم: نوروز  [2015 Mar] 
*احمد مطیعی نقاش پر کار ایرانی ساکن آلمان  [2015 Jan] 
*من چارلی هستم  [2015 Jan] 
*بانوی تنها  [2014 Oct] 
*آیا دولت باید همه‌ی کارها را انجام دهد؟  [2014 Sep] 
*پاکسازی و اخراج دگراندیشان: جنایت کلان جمهوری اسلامی که باسکوتی باورنکردنی برگزار شد  [2014 Sep] 
*چرا خنده‌های خاتمی و شیرین زبانی‌های روحانی راه به جائی نمی‌برد؟  [2014 Aug] 
*داعش فراورده‌ی مشترک و پیامد ناگزیر سیاست‌های امریکا و جمهوری اسلامی ایران در منطقه  [2014 Aug] 
*معرفی کتاب رواداری   [2014 Aug] 
*احمد شاملو: عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد  [2014 Jul] 
*۴ تیر ماه صدمین سالروز تولد شاپور بختیار است. یاد این سیاستمدار آزاده را گرامی بداریم!  [2014 Jun] 
*معرفی کتاب: رواداری  [2014 Jun] 
*می‌خواهم سیر گریه کنم  [2014 Jun] 
*نگاهی به روند کاهش ساعات کار در سوئد  [2014 May] 
*شش ساعت کار روزانه در کمون گوتنبرگ  [2014 Apr] 
*۸ مارس روز جهانی زن فرخنده باد!  [2014 Mar] 
*جنبش فدائیان و مجاهدین خلق الهام‌بخش نسل‌ها  [2014 Feb] 
*چرا روحانیت شیعه قابل اعتماد نیست؟  [2014 Jan] 
*برگردان برخی اسناد تاریخی روابط ایران و امریکا  [2014 Jan] 
*تناقضات چاره‌ناپذیر جمهوری اسلامی  [2014 Jan]