PEZHVAKEIRAN.COM ضرورت بنیادی در شکست سکوت
 

ضرورت بنیادی در شکست سکوت
شکرالله متحمل

 عدم تمرین مهارتهای انسانی، شخص را در پی رفع هوا و هوسهای خویش تشویق مینماید. متاسفانه خلقیات و روحیات تحت تاثیر خورد و خوراک و گوشت و حبوبات قرار میگیرد و حتی در پایبندی به التزامات کارگردان تئاتر که خیلی حائز اهمیت است اثر میگذارد.

ایجاد شرایط برای مطرح نمودن نظریه در مورد هر موضوع نه با هدف پالایش و اصلاح و نه بازنگری و پرداخت انجام میگیرد. مقصد و  مقصود صرفا شناخت از اقلیم مساعد درونی فرد منتقد مد نظر میباشد. یعنی صحبت از وفاق و سازگاری و اطاعت بی چون و چرا و جبر است. در واقع اینگونه الک و ریزودرشت کردن ها نشان دهنده امراض روحی ونفسانی است که گریبانگیر آقای رجوی گردیده است. 

اینها فکر میکنند با این نوع تفتیش وعصبیت زمینه دستیابی به قدرت مطلقه برای آنان فراهم‌خواهد آمد. در صورتیکه این نوع دیکتاتوری زمینه افزایش بی اعتمادی و فساد و افول شخصیت را منجر میشود و  بت پرستی به ارمغان میاورد.

البته در یک مقطع ممکن است کارساز باشد و جوانهای فهیم وپاک و پرشور انقلابی،چو ماهیان سرخ رنگ ساده دل را جذب خود کند. آن ها با دیدن حالات دراماتیک اعضای سازمان حاضر به ذوب شدن در افکار،و اوامر،و مناسبات آنچنانی شوند و چشم و گوش بسته بعنوان شعبان بی مخهای گزینشی و کاربردی مورد سوء استفاده قرار گیرند.

حاصل رفتار اخلاقی آقای رجوی این بوده که از نقطه نظر شهید سازی به تولید انبوه رسیدیم وهیچ نتیجه‌ای هم گرفته نشده است.

برای یک انسان اجتماعی و انقلابی،شعور،معرفت،مردانگی و صداقت است که طبعا میتواندمسئولیت بیشتری چه به لحاظ تاریخی فرهنگی،و چه به لحاظ رفتاری و اخلاقی به همراه بیاورد. 

 مسئول پاک اندیش به هنگام روبرو شدن با یک پدیده آنقدر میباید وسعت نظر،و سعه صدر داشته باشد که خود و اطرافیانش را در ورطه جهل و نادانی،و فسادو تباهی رهنمون نگرداند.

آقای رجوی میگفتیم،و باورمان شده بود که شما از نبوغ وخلاقیت و از هوش سرشار برخوردار هستید و برای همین هم شما را کانون عشق و آرزوها تصور میکردیم.

شما بخوبی میدانستید توانائی‌هایتان مطلوب نیست و حرکت ناقص شما هر چند که چشم های بعضی را مسحور نماید و آنها خیال کنند که چوب دستی و طنابهایشان به موجودی که حیات و اراده دارد تبدیل شده‌اند و قادر به حرکتند. اما شما به خوبی می‌دانستید در عالم واقع این‌گونه نیست بلکه در تصورات آن‌ها این چنین به نظر می‌رسیده. 

چنانچه رنگ آمیزی با پیستوله اثر مخصوصی دارد که با مشخصات آن می توان حالات ویژه ای را بوجود آورد که یقینا مداد رنگی و آبرنگ و ماژیک نسبت به آن تکنیک محدودتری را دارند.

آقای رجوی متاسفانه ما با بغض شما اشک از دیدگانمان روان میشد. در هر شرایطی خصوصا بر سر سفره نوروزی عکس شما را با گل و گیاه آذین بسته در کنار قران میگذاشتیم. سختی مبارزه، از زندان و رنج و شکنجه آن گرفته تا فراق و هجر و جدایی از عزیزان و متلاشی شدن خانواده ها و آوارگی و...هیچکدام نتوانست ما را از پای درآورد،لاکن لاقیدی و گفتار غیر مسئولانه و غیر انسانی شما،آدمی را تا سرحد جنون میکشاند.

دوستان و عزیزان با وجدان آگاه ایران زمین،محمد رضا نیک بخت سروستانی که کودکی‌اش به غارت رفته و در آذربایجان جوانی‌اش پژمرده می‌شود، خواهرش روناک نیک بخت سروستانی است مجری برنامه «فردای ما» از به اصطلاح «سیمای آزادی» است و مادرش خانم روبابه حاجی بابا هست که در لیبرتی بسر میبرند.

ممنون هستم از اینکه جهت صیانت از ارزشهای انسانی و حفظ قداست و احیای کرامت انسانی صمیمانه قدم بر میدارید.   

 
 با احترام : شکرالله متحمل

منبع:پژواک ایران