در زهدان ایران زمین،مغول تیغ ٱبدار به کف مپرور ای سفاک نابخرد
شکرالله متحمل

 حکومت ها و دولت های بد روش و بد کردار نابکار، خود منشاء نفاق و بی سامانی و بی رسمی در مملکت میشوند. یدک کشیدن اسلام و قران نه تنها شهروندان را خشنود و آسوده نمی کند بلکه زمینه فساد و سرگردانی را برای عموم به ارمغان اورده و روحیه و خلق و خوی مردم ٱن سرزمین را در چشم جهانیان واژگون جلوه میدهد.
 
سیاست بگیر و به بند و سرکوب و کشتار  برای بقای حکومت سفاک ٱخوندی سرانجام خوشی را برای سرمداران رژیم و چه بسا ایران رقم نخواهد زد.  
گرچه  رژیم حتی در دایره سیاست ٱرمانی هم نتوانسته قدم بردارد و این سیاست شلم شوربا ماهیت پلید و کثیف ٱنها را نشان میدهد که پر تلاطم می اندیشند و بدون تدبر ایران و ایرانی را به عزلت و زوال رهنمون میسازند.
این سیاست موجب شده که مردمان دولت های همسایه حتی به مخالفان رژیم ملاها که عمرشان را در بند و اسارت و یا در ٱوارگی در غربت سپری کرده اند، شاخ نشان دهند و همه‌ی ایرانیان را در زمره ٱفات قلمداد نموده میخواهند همه را به ٱتش بکشند.
سیاست مزورانه‌‌ای که دولتمردان جمهوری اسلامی در قبال دولت ٱذربایجان، سرزمین ٱتش جاویدان(اودلار یوردو) اتخاذ کرده اند، میتواند همسایگان را ناخواسته بطرف دشمنی بکشاند که تیغ ٱبدار از میان برکشیده و آماده هجوم به ایران هستند.
 
باید از حاکمان فتنه گر پرسید، در قاموس شما رواج فتنه و فساد و قتل حرکتی داهیانه محسوب می‌شود ؟
 
ایرانیان ٱزاده! روش و استراژی که رژیم به خیال خود برای بقا بکار میڴیرد نتیجه اش جزء انحطاط و متلاشی شدن و پارچه، پارچه کردن ایران نیست.
سیاست های محتوم به شکست ولایت مطلقه فقیه چون تشعشع ٱفتاب بر همگان ٱشکار است. امیدوارم تاریخ دوباره تکرار نشود. 
 
حکومتی که با پایمردی صفویان تشکیل شد، حکومتی زیر لوای دیانت بود و بنا بضرورت به رویارویی با امپراطوری عثمانی سوق داده شد که خیال خام حکومت جهانی اسلامی را در سر میپروراندند. حاکمان صفوی هرگز به چالش با مغرب زمین دوران معاصر خود نپرداختند. البته صفویان توان چنین کاری را نداشتند و امکانات تاریخی، فرهنگی ایران زمین بعد از تحمل ضربه های کاری که بر پیکر ٱن وارد شده بود،چنین اجازه‌ای نمی‌داد.
 
صفویان از یک سو به عنوان سلسله ای بزرگ که بر تمامی ایران فرمانروایی میکردند، بودند و از سوی دیگر موجب زوال و شکست پی در پی ایران را نیز فراهم کردند. واقعیت این است که اشتباهات سیاسی و ناآگاهی ٱنان از الزامات زمانه، همچو تیشه ای بود که بر ریشه تدبیرهای ٱنان فرود می ٱم. امیدوارم دیگر زمینه ساز جنگ چالدرانها نباشیم .

منبع:پژواک ایران