PEZHVAKEIRAN.COM هفت شين ايرانى
 

هفت شين ايرانى
بهرام محمدی

 قابل توجه عزيزانى كه به هفت سين اسلام زده و منطبق شده با فرامين اعراب اسلامى اعتقادى ندارند و به هفت شين ايرانى اعتقاد دارند.
هفت شين ايرانى: اعراب پيروزمند مسلمان در كشور تجاوز شده و اشغال شده ايران تنها كتابخانه و مراكز فرهنگى را ويران نكردند، بلكه برگزارى همه جشن ها و سنت هاى ملى و فرهنگى ايرانيان را نيز ممنوع و حرام اعلام كردند!
نوروز كه نویدبخش و پايان زمستان سرد و اغاز زندگى دوباره طبيعت بود هم هدف سركوب و نابودى خلفاى اسلامى قرار گرفت! مردم ايران باستان هفت چيدمان خود را كه به شيرينى و شراب ملوّن و مزين بود، تحت فشار اعراب مسلمان شمشير بدست كه دشمن شور و نشاط و برگزارى جشن هاى ايرانيان بودند به هفت سين اجبارى تغيير دادند!
شراب كه سر گل سفره هفت شين ايرانى بود دليل اصلى ممنوعيت جشن نوروز شد! ايرانيان آگاه و مدبر شراب را به سركه مبدل كردند و شراب بطور رسمى زير ميز ها و پشت پرده ها رفت! و اعراب مسلمان هم بدين موفقيت دلخوش كه نوروز و هفت چيدمان ايرانى را به هفت سين كه از سير و سركه و،.. تشكيل ميشود، بدل كرده اند!
آخر كدام انسان عاقلى در مراسم جشن و سرور بجاى شيرينى و شراب، سير ميخورد و سركه مينوشد؟ ايرانيان هم بدين دلشاد كه نوروز رسما ازاد شده و يك جمله " يا مقلب القوب والبصار ،.." هم به ناف دعاى نورزى بستند و سفره ها آراستند و نوروز را زنده كردند و… مى و شراب را هم مخفيانه نوشيدند و نوشيدند. واما انتقام و كينه ممنوعيت شراب از جاى ديگرى سر براورد و ادبيات ايران و بخش عظيمى از جهان عرب را فرا گرفت!
از ان پس مى و شراب در ادبيات ايرانى جان و نامى تازه يافت! استعاره هاى شراب و مى، ادبيات ايران را به قلمرو خويش دراورد و به اوج قدرت ملكوت رسيد! شراب خدا شد . شراب به مقام خدايى و جان و وصال معشوق رسيد! شراب به خون عاشقان و خون سياوش بدل شد ! عشق به معشوق تنها با مى ناب جان تازه اى يافت و حتى عشق بخدا نيز مى ناب شد. خمارى شراب جنون را بدنبال داشت! مى پرست و می خوار و میخانه رو به طعنه از كعبه رو شيخ زاهد نما صادق تر و پاكتر شد!…
در ادبيات هيچ كشور و ملتى شراب چنين مقام و منزلتى نيافت كه در ادبيات فاخر ايرانى با چنين زيركى و تدبير و تهور هنرمندانه و باشكوه موج ميزند! كافيست از غزليات حافظ و رباعيات خيام فقط كلمه مى و شراب را حذف كنيد، تا ببينيد اين اشعارو ادبيات به چه ويرانسرايى بدل ميشوند! ايرانيان هميشه با سلاح بُرّان فرهنگ و ادبيات و زبان توانمند فارسى توانسته اند وحدت و فرهنگ ملى خويش را در سر تا سر ايران نگاهبانى و حفظ نمايند! و بر دشمنان خويش بزيبايى و لطافت فائق ايند و دشمن را مجذوب خويش نمايند! و اين رمزِ اتحاد ماندگار ايرانيان در حوادث مهم تاريخى كشور ما بوده است.
زن- زندگى - ازادى نيز ادامه چنين فازى در برابر دشمن خونخوار ايرانزمين است، هفت شين ايرانيان: شير شهد(عسل) شيرينى شراب شقايق( بجاى ان ميشود از لاله استفاده كرد)شمشاد شمع 

منبع:پژواک ایران