سخنرانی امام زمان در دانشگاه تهران
ی - صفایی


 

Your browser may not support display of this image.


 

 

ملت شریف ایران،  

آنچه که مرا وادار به ظهور در این سرزمین کرده است، تحولاتی است که در اینجا با سواستفاده از نام من رخ داده، میدهد واگر بپا نخیزید، رخ خواهد داد. 

امروز سرزمین شما دستخوش دگرگونیهایی است که باعث و بانی آنها، شما بودهاید واین شمایید که به دلیل عدم درک درست از تاریخ کشورتان، ادارهی امور این مرز وبوم را نه تنها به بی خردترین افراد، بلکه نیز به بیگانهترینها واگذار کردهاید. بیگانگانی که زمانی به عنوان میهمان وارد این خاک شدند و پاسخ مهماننوازی شما را که ندادند، هیچ، حتی همان خاک را نیز از زیر پای شما میکشند.  

من امروز بر شما وارد شدهام تا با خلوص نیت در مقابل شما فریاد برآورم که به خود آیید ودر باز پس گرفتن حقوقتان بپاخیزید زیرا آن که به انتظارش نشستهاید، من نیستم. بپاخیزید و کلید این خانه را از جیب آخوندها بیرون بکشید. اینان آرزو به دل ماندگانی بیش نیستند که عمری را در حسرت اسم و رسم و مال و منال گذراندهاند.

از من، به عنوان جد اعلای دین و ایمان شان یاد میکنند، سخنها میرانند، سینهها چاک میدهند که من هرچه زودتر ظهور کنم ولی این را بدانید، اگر قرار بود ظهور وحضور من امروز و در اینجا به دست ایشان برنامهریزی شود، هرگز چنین اتفاقی نمیافتاد! زیرا خودشان بهتر از من آگاهند که چه و که هستند  ومن نیز آن کسی نیستم که پرده بر اعمال وقیح ایشان بکشم. ولی متأسفانه ناجی شما ملت ایران هم نیستم!  

من از تبار عرب هستم وعرب و سرزمین عرب را به مراتب بر ایران و ایرانی ترجیح میدهم. فکر میکردم که در طول این سی سال این مسئله برشما روشن شده باشد که آخوند، ایرانی نیست وخون ایرانی در رگهایش نمیجوشد. هزار و چهارصد سال است که در آب وخاک شما لانه کردهاند ولی هنوز هم اگر به ظاهر اشکی دارند برای آبا واجداد خودشان که در لشکر کشیهای سلطهجویانه هلاک شدهاند، میریزند. ولی قطره اشکی را حتی برای یک قهرمان ایرانی تباه نمیکنند. سهل است که تمام کوشش وتلاش آنها این است که نام این قهرمانان را از خاطرهها بزدایند. در حالی که تاریخ این سرزمین درخشش خود را از نامهایی که همچون مرواید در آن می درخشند، میگیرد.  

ملت ایران، این وظیفهی شماست که این نان به نرخ روزخورها را افشا و رسوا کنید. اگر امروز برعیله صلاحیت این رژیم خونخوار قیام نکنید، مرا که به قعر چاه بردهاند، شما حساب خودتان را بکنید!   

شما سخنرانی این به اصطلاح رئیس جمهور را در آمریکا و این اواخر هم در ژنو شنیدید، سخنانی که عرق شرم را در نهایت بی شرمی برچهرهی تک تک شما نشاند و اکنون نیز با حمایت بیت رهبری در تدارک رسیدن دوباره به این مسند است. ولی در واقع امر، نمایشنامهای که برای انتخابات نوشته شده  و توسط پسران مقام معظم شان کارگردانی میشود، درمان درد بیت رهبری است نه شما! حضور دوبارهی احمدی نژاد یک فاجعهی ملی محسوب میشود که شما با رأی خود در تکرار این فاجعه سهیم میشوید.  

من امروز به مسئولان این مملکت هشدار میدهم که اگر بنا براین باشد که من به عنوان منجی ومجری عدل وداد، بیدادگران را به محاکمه بکشم، شما در رأس آنان قرار گرفتهاید! بله، شما که در تاریکخانه ذهن تان، وجود و در نهایت ظهور مرا بازسازی کرده اید وآنقدر تبلیغ کردید که واقعاً امر برهمه مشتبه شده که من هستم. در صورتی که در طول تاریخ، هرجا که کم آورده اید با عوام فریبی از من مایه گذاشته اید.

ای مردم، بروید وکتابهای این "ملا باقر مجلسی" را بخوانید وبا عقل خود بسنجید که آیا ظهور من با این شرایطی که ایشان مطرح کرده اند جور در می آید؟ آنهم در این عصر فنآوری! 

می گویند که من منجی عدل هستم، ولی از آنجایی که چنین وظیفهای هرگز بر دوش من نبوده و نیست، از شما مردم ایران میخواهم که وجود من را از زندگی خویش پاک کنید و واقعیتها را بر سنگفرش های این دانشگاه ببینید. اینجا هنوز ستارگان جنبش 16 آذر و 18 تیر میدرخشند و برای شما راه گشایی میکنند، در حالی که سیاستمداران تان شما را به چاه جمکران حواله میدهند. 

تقیه کردن برای این حکومت که اجدادشان در زمانهای بسیار دور نیز بنیانگذار آن بودهاند، جزئی از برنامهی کارشان است و در این میان، شرف شما مردم ایران را در گرو آن گذاشتهاند. این را بدانید که تا روزی که آخوند در این سرزمین به قول خودشان حضور همیشه در صحنه دارد، شما ملت ایران، روز خوش به خود نخواهید دید. پس عزم کنید و تمامی این مفعولان مفلوک را به پستوهای تاریک تاریخ بفرستید. نه من را بپذیرید ونه این شیادان را!  

این روزها در بین به ظاهر روشنفکران شان عدهای پیدا شدهاند که برای بقای این سرکوبگران، لابیگری میکنند و با پولهای باد آوردهی نفت و وعده وعیدهای آنچنانی تحت لوای این حکومت ظالم  قصد بر پا کردن مهد دمکراسی را دارند. آگاه باشید که این لابیهای رژیم آسیبهای هولناکی را به شما خواهند زد. شما در طول تاریخ تان همیشه چوب روشنفکران اینچنینی را خوردهاید که به جای حمایت ازمردم از خیانت به مردم پشتبانی میکنند.

با توجه به رویدادهای اخیر، همهی مسئولان متوجه شدهاند که آتش تنور انتخابات کم سوز شده و دودش فقط به چشم خودشان میرود و هم از این رو به دست و پا افتادهاند که شما مردم را به صحنه بکشانند.

 

پس چه باید کرد؟ 

من برای شما نسخه نمیپیچم، این خود شما هستید که باید حقیقت را با شرایط عینی جامعه بررسی کنید واز رویاهای ذهنی که ممکن است از طرف نیروهای خارجی وحتی اپوزیسیون ایرانی کاری ساخته شود، بیرون بیایید. شما میتوانید دست در دست جنبش کارگری، جنبش دانشجویی وجنبش زنان بگذارید و با فشار به انتخاب شدگان خواستار پیگیری مطالبات مردمی و به حق خود شوید.

نه از امام زمان کاری برمیآید، نه از خدایی که در اذهان خویش پرورش دادهاید ونه از دیگران. این خود شما هستید که باید همصدایی وهمیاری را در خود تقویت کرده و به دور از دستهبندی و باندبازی سیاسی، وضعیت خود را روشن کنید. نه من و نه دیگران اجازه نداریم برای شما تعیین تکلیف کنیم که انتخابات را تحریم کنید ویا در آن شرکت کنید. این شما هستید که در این مملکت زندگی میکنید واین شما هستید که باید بدانید چه تصمیمی برای آیندهی سرزمینتان میگیرید. متأسفانه چون آلترناتیوی در مقابل رژیم ندارید و روحیهی انقلاب هم در شما نیست، ناچار هستید با اتحاد و اعتماد به یکدیگر به گونهای برخورد کنید که رأی شما به منزلهی مشروعیت بخشیدن به رژیم نباشد بلکه در واقع هر کنشی، مشتی به دهان متحجران شود!

من به شما هشدار میدهم تا روزی که در این کشور، حکومت دین و ولایت فقیه وجود دارند،  تز دمکراسی و مردم سالاری که آقایان مطرح میکنند به جایی نخواهد رسید.

مشکلات در جامعهی ایران بسیارند و پر واضح است تا زمانی که حکومتیان " آزادی" را از دریچهی تنگ وگاه مسدود اندیشهی قرون وسطایی خود تعریف میکنند، انتظاری بیش از این نمیرود.

حتما به خاطردارید که همین آقای خاتمی یک بار با شعار آزادی وجامعه مدنی وارد میدان شد و وقتی صندلی خود را در خطر دید به راحتی گفت: " منظورم از آزادی، آزادیهای مشروع وشرعی و از جامعه مدنی، مدینه النبی است". همین آقایان روشنفکر که از آزادی بیان و دمکراسی حرف میزنند، میدانند که من وجود ندارم ولی برای گول زدن شما باز هم به من متوسل میشوند. به این سخن دیگر آقای خاتمی توجه کنید که میگوید: "و امیدواریم با ظهور حضرت مهدی شاهد جامعه‌ای صلح‌آمیز و بدون ترس و غم باشیم؛ زیرا همه مشکلات، دلهره‌ها و بدبختی‌ها ناشی از ترس و غم است". 

ای مردم ایران، با تجربههایی که از این آقایان دارید، آیا آنان قادر خواهند بود که واضح و گویا برای شما آزادی بیان وجامعهی مدنی ونوع دمکراسی در ایران را تعریف کنند! و یا چگونه می خواهند با نیروهای خودسر که همان مافیای سپاه وامنیتیها هستند، مقابله کنند؟ چگونه میخواهند بار دیگر فرهنگ پندار نیک، گفتار نیک وکردار نیک را به جای سی سال فرهنگ خشونت، دروغ، رانت خواری، تهمت، اعتیاد، فساد، قتل وجنایت و . . .  جایگزین کنند؟

وشما که ادعا می کنید با مردم صادق هستید که نیستید وذوب شده در ولایت می باشید، چگونه است که این بار دل برای حقوق بشر می سوزانید واز آزادیهای مردمی حرف می زنید؟ آیا می توانید وضعیت خودتان را در مقابل حکم حکومتی روشن کنید؟

مردم ایران در طول جنبش مبارزاتی خود خواهان شفافیت از شما بوده اند و نمیخواهند  بار دیگر حکومت دروغ، زیر شعار آزادی بیان برقرار شود.

این رژیم از نخستین روز تشکیل خود برچهار پایه استوار بوده: فریب، دروغ، جنایت وجنجال که در دوران احمدی نژاد به اوج خود رسیده است! 

در پایان باید یاد آور شوم که ای ملت خوش باور ایران، در این چاه جمکران که ساخته وپرداخته‌ی دست این اسلام گرایان است، امام زمانی وجود ندارد که برای رفع قضا وبلا وشفا، صدقه به پایش میریزید. یازده امام پیش از من کاری از دست شان ساخته نبود، حسین را که بلای جنگ از بین برد، رضا که گرفتار قضا شد و زینالعابدین هم که همیشه محتاج شفا بود! حال، من هم که اصلا وجود نداشته وندارم!  

به امید پیروزی شما ملت عزیز بر جهل و نادانی. 

در این لحظه همهمه ای در بین مردم در گرفت.......................! 

ی. صفایی

28 مه 2009

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب ی - صفایی  در سایت پژواک ایران 

*ضرورت همبستگی  [2023 May] 
*زن، زندگی، آزادی   [2022 Sep] 
*بیداد قلم   [2022 Jan] 
*بیداد قلم  [2022 Jan] 
*گاهشمار خونین سرزمینم  [2021 Dec] 
*خوزستان...  [2021 Aug] 
*از میرزا جوادخان سعدالد‌وله تا میرزا فرخ خان نگهدار  [2021 Jan] 
*بیمرگی امیّد (تقدیم به نویدهای زمان)  [2020 Sep] 
*بمان برایمان نسرین!   [2020 Sep] 
*دومين سخنرانی امام زمان، اين بار در ميدان آزادی  [2020 Apr] 
*کاریکلماتورهای کورونایی  [2020 Mar] 
*پائیز پویا   [2019 Dec] 
*مرا فریاد کن!   [2019 May] 
*حجم فریاد زنان   [2019 Mar] 
*از زلالی لبخند تا حسرت فریاد  [2019 Jan] 
*باصدا و بی‌صدا   [2018 Dec] 
*دختران انقلاب  [2018 Feb] 
*راز چهره  [2017 Jul] 
*من و تنهایی‎ ‎ها ‏(تقدیم به بازماندگان قربانیان سياسی کشتارهای دهه شصت)‏  [2016 Sep] 
*نبرد عشق  [2016 May] 
*شادی هایتان به بلندای امشب وغم هایتان به کوتاهی امروز  [2014 Dec] 
*زیتون تلخ  [2014 Aug] 
*کاریکلماتورهای دلواپس  [2014 May] 
*بمان برایمان نسرین!  [2012 Dec] 
*کاریکلماتور  [2012 Nov] 
*بی فریاد!  [2012 Oct] 
*برای آزرآبادگان  [2012 Sep] 
*شاخاب* تلخ سرزمینم؛ خلیج فارس  [2012 May] 
*شکست سکوت  [2012 Feb] 
*چرا؟  [2012 Jan] 
*کاریکلماتورهای اختلاسی  [2011 Oct] 
*جهانی دگر  [2011 Mar] 
*پاسخ خامنه ای به نامه ی سرگشاده ی فرخ نگهدار فرخ جان، پسرم ای کاش در کنارم بودی!!! [2011 Jan] 
*فریاد خاموش   [2010 Nov] 
*تأسف برای هنرمندانی كه مرضیه را بدرقه نکردند!  [2010 Oct] 
*نه، اعدام حق تو نیست!  [2010 Sep] 
*مرگ پرواز  [2010 May] 
*پرسشی چند از بازماندگان جنبش سیاهکل و پاسخ هایی از بهزاد کریمی  [2010 Mar] 
*نوروز آمد ....  [2010 Mar] 
*خود شکنیم، آینه شکستن خطاست!   [2010 Mar] 
*فردا  [2010 Feb] 
*نامه‌ی سرگشاده به مسئولان و دست اندرکاران رسانه های گروهی   [2010 Jan] 
*برگریزان سیاهی ها  [2010 Jan] 
*آغازی دگر (تقدیم به جنبش دانشجویی)   [2009 Dec] 
*گفتگوی ی. صفایی با نیلوفر بیضایی در آستانه يازدهمين سالگرد کشتار پروانه و داريوش فروهر ـ یک پرونده، دو قتل  [2009 Nov] 
* پای صحبت دگراندیشان؛ گفتگو با شهاب شکوهی  [2009 Oct] 
*پای صحبت دگراندیشان؛ گفتگو با فرهنگ قاسمی   [2009 Oct] 
*مصاحبه با سعید حجاریان ـ (طنز سیاسی)  [2009 Oct] 
* گفتگویی با شهلا آقاپور  [2009 Sep] 
*شکوفه های خاوران به گل نشستند  [2009 Sep] 
*کاریکلماتور های کودتایی  [2009 Aug] 
*نامهی سرگشاده به پدرجان باخته "محسن روح الامینی"  [2009 Aug] 
*«ترانه» ای با «ندای» «سهراب» ( تقدیم به جنبش ایران و مادران عزادار)  [2009 Jul] 
*عبور از موسوی بر آمده از جنبشی است که فریاد "مرگ بر دیکتاتور" سر داده است  [2009 Jul] 
*سنفونی ندا  [2009 Jun] 
*«ندا» ی آزادی  [2009 Jun] 
*کاریکلماتورهای انتخاباتی  [2009 Jun] 
*سخنرانی امام زمان در دانشگاه تهران   [2009 May]