PEZHVAKEIRAN.COM رهبر عقیدتی برادر مسعود می‌ترسد و می‌ترساند
 

رهبر عقیدتی برادر مسعود می‌ترسد و می‌ترساند
محمدرضا روحانی

دریغا
با اندوه، دریغ و درد، یکبار دیگر برای وصف‌الحال «در این بن‌بست» باید به سراغ شاعر شاعران، زنده‌یاد احمد شاملو رفت و در غربت سنگین ، غریبانه نجوا کرد:‌
روزگار غریبی است نازنین
ابلیس پیرو زمست
سور عزای ما را به سفره نشسته است
مردادماه سال ۹۲ با همکار ارجمندم زنده یاد هوشنگ عیسی‌بیگلو سنگ صبور پناهندگان ایرانی، دکتر کریم قصیم رزمنده دلیر راه آزادی و نگارنده در فراخوانی بر ضرورت همراهی ایرانیان برای نجات پناهندگان اشرف و لیبرتی که «در معرض انتقام‌جویی خونریزان مسلط بر میهن هستند»‌ تأکید کردیم.
 
چند روز بعد در حمله به اشرف ۵۳ نفر را کشتند و شش زن و یک مرد را ربودند. باز هم در میان سوگواری و همدردی برای آن که «همگی از جهنم میزبان میهمان کش رهایی یافته و به کشورهای امن بروند» از همه ایرانیان درخواست کمک کردم.
 
 
متأسفانه آن‌چه البته به جایی نرسد فریاد است. چهار روز پیش خبر «حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی» را دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌ای منتشر کرد
 
 
هرچند رهبر عقیدتی از ورود ایرانیان به دفاع از حقوق پناهندگان لیبرتی بیزار است و مردم خودی و مطیع می‌خواهد. دیگران را نمی‌بیند و نمی‌خواهد. نخودی‌ها، سرخودی‌ها و بی‌خودی‌ها از رهبری «انرژی می‌گیرند» وعدمش به ز وجود.
هنوزِ، امروز، مثل دیروز است. بوق‌های فراوان رهبر عقیدتی گوش فلک را کر می کنند. آزمایشگاه مدرن ایدئولوژیک جامعه بی‌طبقه توحیدی در بخش اشک شناسی، انواع اشک از مار، وزغ، افعی، تمساح، ماهی، گرگ، موش، خوک و البته شیر نر را مورد آزمایش قرار می‌دهد. می‌تواند سره را از ناسره جدا کند و دانشجوی خط امام افشا کن افشاکن.
حتی «دلت را می‌بویند» و مغزت را تا بالا بیاوری و ببینند «تهش چیه» و اشک تمساح چرا در آمد؟
با این که گفته‌اند آزموده را آزمودن خطاست ولی من وظیفه اخلاقی و انسانی دارم تا با دریغ و درد بگویم با بازماندگان همدردم و سوگوار.
 
اردوگاه موقت، زندان، قتلگاه یا رزمگاه
آمری این جنایت سازمان یافته ضد‌بشری، رهبر عقیدتی ارتجاع سرطانی مسلط بر میهن ما، سیدعلی خامنه‌ایست. این حمله جنایتکارانه و ددمنشانه به پناهجویان غیرنظامی، بی سلاح و بی دفاع، در اردوگاهی محصور، تحت تسلط و مراقبت شبانه‌روزی مأمورین نظامی تا دندان مسلح دولت عراق است. حمله اخیر در پی سلسله تهاجمات مسلحانه‌ایست که طی شش سال گذشته بیش از ۱۳۰ کشته و حدود هزار زخمی ، مصدوم و معلوم به جا نهاده است. می‌دانیم که برپایی اردوگاه لیبرتی دستاورد توافق خانم رجوی است با نمایندگان دولت آمریکا عراق و ملل متحد. هدف اعلام شده از تأسیس این اردوگاه دور شدن از خطرات تهاجم آشکار نظامیان عراقی و همدستان سپاه بدر و قدس خامنه‌ای علام شده بود. قرار بود که ساکنان اشرف در این محل به طور موقت سکونت کنند. دولت عراق امنیت آنان را به عهده داشته است. ملل متحد بر حفظ حقوق این «جابه جا شدگان اجباری» از اشرف نظارت کند. دولت آمریکا تضمین کننده تعهدات دولت عراق باشد. کمیسیاریای عالی پناهندگان در قالب تعهدات بین‌المللی خود به امور اداری انتقال این پناهجویان به کشورهای امن و در حدود امکانات خود بپردازد. خانم کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا هدف این تمهید را در دو کلمه بیان کرد «سیفتی اند سکوریتی» - سلامتی و امنیت.
تکلیف عراقی ها که معلوم است. موفق الربیعی همدست مالکی هم صراحتاً‌ گفت «حرف اول را در عراق سلیمانی می‌زند»
می ماند خانم رجوی و همکاران او که غالباً‌ این محل را زندان می‌نامند. می‌خواهند که این اردوگاه به عنوان اردوگاه پناهندگی و تحت پوشش ملل متحد باشد و امنیت ساکنان حفظ شود. تمام فعالیت‌های (جی اس) جنگ سیاسی و «اربی» روابط بین‌المللی آنان هم در همین محور می‌چرخد. صحبتی از انتقال در صدها کنفرانس، سخنرانی، تظاهرات، تبلیغات، راهپیمایی‌ها و کهکشان‌های صد‌هزار نفری آنان یافت نمی‌شود. چرا؟ رهبر اهل «رزم»‌است. یک اشکال کوچک وجود دارد. طرف دعوا بی‌انصاف و جلاد است. عراق به لشکر رهبر عقیدتی اسلحه نمی‌دهد و رزمگاه بی اسلحه است و بی دفاع و بدون «رهبر» ظالمانه تر آن‌که دولت عراق اجازه نمی‌دهد در خاکش اردوگاه تحت حاکمیت ملل متحد وجود داشته باشد و کلاه‌آبی‌‌ها بیایند. اصلاً اگر هم اجازه بدهند دبیرکل ملل متحد که نمی‌تواند در کل عراق امنیت ایجاد کند.
یکی از گناهان قدیمی من و ما این بود که بر این باور بودیم که باید رفتار و گفتار ما همراه نفرات ایران و جهان روزآمد و منطبق با دگرگونی‌های میهن شود. مثلاً نویسنده این سطور معتقد است که «ایها‌الناس لیبرتی زندان نیست کشتارگاه است»
 
البته هر کس به اوامر رهبر عقیدتی تسلیم نباشد نوکر رهبر معظم ولی مطلقه فقیه است.
 
هرکه گریزد در خراجات شاه    بارکش غول بیابان شود
 
ارزش تعارفات
وقتی آدم‌های بی‌دفاع غیرمسلح را با موشک می‌‌کشند مقامات دیپلماتیک اروپا، آمریکا، ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، ورزا، وکلای اسبق و سابق و حال و لاحق، ورزا، نمایندگان مجلس، سندیکالیست‌ها، رهبران مذهبی و مشاهیر و و و نمی‌توانند کف بزنند و برقصند انسانیت و به ویژه تعارفات دیپلماتیک اقتضای همدردی دارد.
اما این طومار جمع کردن‌ها و «عکس‌العمل‌گرفتن‌ها» نوشداروست پس از مرگ سهراب راستی تا کنون چه فایده داشته است؟ امضای پنج میلیون عراقی و نمایندگان ۳ میلیارد نفر از مردم روی زمین؟ فقط به درد عمه رقیه می‌‌خورد؛ نوحه خوانی، سینه‌زنی با ذکر مظالم و زنجیرزنی‌ که بخوانیم
یک در میان به روی من و عمه می‌خورد
سنگی که سمت خیمه سادات می‌زنند
 
در این میان نقش تعیین کننده رهبر عقیدتی است که سمت و سوی قضیه را تعیین می‌کند. این اردوگاه در عراق نه محل ترانزیت و موقت است، نه زندان است و نه قتلگاه. این جا یک اشرف است و رهبر فرموده‌اند ۱، ۲، ۱۰۰، هزار اشرف می‌سازیم. این‌جا رزمگاه است. رزمندگان را باید مسلح کنند. اگر خانواده‌ها، ایرانیان،‌دوستان یا منتقدان مجاهدین بپرسند آقای رهبر عقیدتی چه کسی آن‌ها را مسلح کند؟ چرا مسلح کند؟‌چگونه با چه عده و عده‌ای مردمی که یک سوم آن‌ها مصدوم ومعلول هستند و غالب بقیه هم کهنسال و بیمارند به جنگ بروند؟ از چه راهی؟ با چه کسی؟ و اصلا لزوم اقامت قریب ۲۲۰۰ نفر در آن شرایط و در آن محل چیست؟ با چه چشم‌اندازی؟ و و و ، باید منتظر توپخانه مبارکه حضرت باشد. سؤال در «اسلام ناب بی طبقه توحیدی» حرام است. صرف این فعل هم ممنوع است. پس صیغه‌ی مفعول یعنی مسئول هم ندارد و الا ....
خانواده‌ها و منتقدین
جلوگیری از معصیت کبیره سؤال آنقدر واجب است که هنوز بخشی از جنازه‌ها شناسایی نشده اند، نیمه شب تاریک و برانی است. رهبر عقیدتی پیرانه سر، با فداکاری، خواب راحت را بر خود حرام می کند تا بگوید:‌
۱) از تعداد مجروحان در تاریکی شب هنوز گزارش دقیقی نداریم
۲) با هوشیاری آماده کارزار بعدی باشد و
0)  «سناریو» «در پوشش خانواده» شروع شد آخر خط هم مثل همیشه سر و کله «منتقدین» مجاهدین پیدا می‌شود. به این ترتیب چه جای چاره‌اندیشی برای زخمیان و مرهم گذاشتن بر دل دغداران با سو‌استفاده از غم و خشم به حق قربانیان و بازماندگان آن‌ها را برای «کارزار بعدی» آماده می‌کند. دنبال ساکت کردن خانم اقبال و منتقدین هستند. واکسن را نیمه شب می‌زنند تا دم صبح قلم‌کشان، قلم‌های نوک تیز را با قاطعیت بزنند. «کارزار بعدی» برای جلوگیری از بروز بیماری سؤال است و یافتن مسئول.
1)   
طی چهار روز گذشته با «پیام به لشکر فدایی و قهرمانان مجاهد در ارتش ایستاده در سنگرهای سرخ و خونین در رزمگاه لیبرتی» بیش از صد نوشته، ده‌ها برنامه تلویزیونی ، ده‌ها سایت به کارگرفته شده تا توسط انجمن‌ها، در تظاهرات، راهپیمایی، نشست‌ها، کال کنفرانس‌ها، مجالس ختم و بزرگداشت آب زیر دیوارکوتاه خانواده‌ها ببندند و نوک منتقدین را بچینند. درتارک این رفتار شرافتمندانه هم کارزار آقای محمد اقبال که حلالزاده را معرفی می‌کند با «پیام فوری پسرم طاهر اقبال و دوستانش از لیبرتی به بی بی سی و عمه جان فرومایه ( عاطفه اقبال، ماماچه پلیدک، حیوان لیبرتی، شاعرک فضولات خوار ( اسماعیل وفا یغمایی) و توابک تشنه به خون (ایرج  مصداقی) و سایر مزدوران و مواجب بگیران بی نام و نشان و نشاندار و اعضای سابق و لاحق وزارت اطلاعات آخوندی همه را بترساند. برادر مسعود می‌ترسد و می‌ترساند به بخش اندکی از آن که در سایت‌های «همبستگی ملی» و «آفتابکاران» وابسته به مجاهدین آمده نظر کنید. تا بهتر آنان را بشناسید.
 
درخواست از یک عضو شورای ملی مقاومت ایران
من لابد آقای سعید جمالی را طی سال‌های فعالیت در شورا دیده بودم. ولی ایشان را نمی‌شناختم. وقتی ۱۵ شهریور ۹۲ اولین نامه ایشان را خواندم که «درخواست از هموطنان برای حمایت از خروج مجاهدین از عراق» را داشت؛ همزمان من مشغول تهیه یادداشتی درباره حمله جنایتکارانه به اشرف بودم و سخت سوگوار و غمزده. به همکار بزرگوارم زنده یاد هوشنگ عیسی‌بیگلو که سنگ صبور مه بود زنگ زدم تا درد‌دلی کنم، از نامه آقای سعید جمالی با او سخن گفتم، گفت او را از زندان می‌شناسم. نوجوان مجاهد، مؤدب، فروتن و محجوبی بود. از نامه‌ اولش این صفات او کاملاً به چشم می‌خورد.
 
 
بعدها طی فحاشی‌های مجاهدین به این مرد «مؤدب، فروتن و محجوب» متوجه شدم که ایشان قانوناً هنوزعضو شورا هستند نه مستعفی‌اند و نه اخراجی. قریب ۴۰ سال در زندان، دوران فعالیت علنی، فعالیت مسلحانه در ایران، در ارتش آزادی بخش ملی در عراق، در فعالیت ‌های سیاسی در خارج از کشور و در شورای ملی مقاومت، زندان آمریکایی‌ها و بالاخره در ایام تبعید صاحب تجارب و اندوخته‌هایی هستند. رهبر عقیدتی، تیم واقعی مدیران لیبرتی و اورسورواز را بهتر از همه می‌شناسد. طی دو نامه‌ای که اخیراً تحت عناوین «به بی‌شرفان شورای ملی مقاومت» و «هواداران مجاهدین بخوانند» نوشته‌اند در اولی از شورایی‌ها می‌خواهند که استعفا دهند و به هواداران مجاهدین توصیه می‌کند که بیاندیشند، جرأت کنند و سؤال‌ها را بر زبان بیاورند.
من از آقای جمالی خواهش می‌کنم که چون ‌آدم با شرفی هستند و جرأت عنوان کردن نظر خود را به عنوان یک عضو شورا دارند از عضویت شورا استعفا نکنند و برای نجات جان و «حمایت از خروج مجاهدین از عراق» هر‌کاری می‌توانند انجام دهند به عنوان یک عضو شورا.
در همین جا از مسئولین سایت‌های پژواک ایران و دریچه زرد خواهش می کنم قبول زحمت کنند و به شویه معمول و معقول خود که عین فحاشی‌های رهبر و حواریون او را برای معرفی طبیعت و طینت آنان منتشر می‌کردند، همچنان ادامه دهند. بگذاریم مردم خودشان بخوانند و داوری کنند.
سپاسگزار می‌شوم اگر به قلم کشان مقام معظم رهبری، شاگردان علیرضا یعقوبی معروف «به من اشرفی هستم» مأمور معذور سعید اسلامی و مسعود رجوی هستند به آنان اعتنایی نکنید.
 
 
رهبر معظم عقیدتی ، کارفرمای پیدا و پنهان آنان است شخص او مسئول پاسخگویی است. دیگران مقلدند.
خلق را تقلیدشان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
دوستان به مقلدین زبون فرصت خودنمایی ندهیم. مرجع تقلید را به صحنه بکشانید. او مسئول است.
 
و بالاخره برای پاسخگویی به تهدایدات رهبر فرموده چند جمله‌ای را که آبان گذشته در پاسخ تهدید‌های رهبر فرموده نوشته‌ام عینا در این‌جا باز هم می‌آورم:
 
«در راه دفاع از حق
روز ۲۰ اسفند ۱۳۲۴ شادروان احمد کسروی، مورخ، نویسنده، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری و همکار گرامی‌ام و موجب افتخار وکلای ایران را در اطاق بازپرس دادسرای تهران با گلوله و ۲۸ ضربه کارد تکه تکه کردند. او شهید راه آزادی ملتی شد.
روز ۴ اردیبهشت ۱۳۶۹، زنده یاد دکتر کاظم رجوی حقوقدان، استاد دانشگاه و نویسنده و پایه گزار روابط خارجی شورا که افتخار همراهی و همرزمی او را داشته‌ام، در حاشیه شهر ژنو، مقر اروپایی ملل متحد را به گلوله بستند. او جان خود را در راه انجام وظیه وجدانی‌اش داد و شهید بزرگ حقوق بشر شد .
این دو بزرگمرد هر دو ۵۷ ساله بودند. من پانزده سال بیشتر از آن‌ها زندگی کرده‌ام. چه اشکالی دارد که بجای مرگ در رختخواب پیرانه سر و برای دفاع از حقوق و حیثیت انسانی به استقبال خطر بروم و فضلیت جانبازی به میراث بگذارم.
مگر در این سال‌های سیاه سلطه‌ی شاه و شیخ، نشیده، ندیده، نخوانده، نگفته و ننوشته‌ایم که تا آخر ایستاده‌ایم؟‌«
 
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴
محمدرضا روحانی
 
 

منبع:پژواک ایران


محمدرضا روحانی

فهرست مطالب محمدرضا روحانی در سایت پژواک ایران 

*رهبر،جرائم قوادی و ‌خیانت  [2020 Jun] 
*عدالت اسلامی  [2020 May] 
*آمر مسعود رجوی است   [2020 May] 
*روابط اقايان پمپئو و هوك با مقوله جن وتخم جن  [2020 Apr] 
*دویست بار اسلام و جیب آقاسیدعلی‌‌‌‌‌   [2020 Apr] 
*نامه محمدرضا روحانی به خامنه‌ای  [2020 Mar] 
*گفتگو با یک دوست  [2019 May] 
*بررسی طرح جدید قانون کار و حکایت طبال امام حسین و شمشیر زن یزید  [2019 May] 
*مردم شرافتمند! نسرین ستوده را تنها نگذارید  [2018 Jun] 
*مصدق و عدم تمرکز   [2018 Mar] 
*اسلام ناب، حق چند همسرى مردان و تكليف زنان   [2017 Mar] 
*روز زن، قيم صغار و حقوق ملت   [2017 Mar] 
* ٧ اسفند و منشور سر افرازى وكلا  [2017 Feb] 
*پيامى از زنده ياد عبد الرضا كريمى،ايرانى، دموكرات وكرد  [2017 Feb] 
*نامه به آقاى مسعود رجوى رهبر عقيدتى مجاهدين چنانچه در دسترس باشند  [2017 Feb] 
*مرگ رفسنجانى ‏   [2017 Jan] 
*جشن با ياد مرضيه  [2017 Jan] 
*هوشنگ رفت ؟  [2016 Dec] 
*ياد آر ز شمع مرده، ياد آر…  [2016 Nov] 
*شورا آرمانشهر مصدق  [2016 Sep] 
*درباره همكارى پوتين- خامنه اى (قسمت دوم)‏   [2016 Aug] 
* در باره همكارى پوتين - خامنه اى (بخش اول)   [2016 Aug] 
* ٣٠تير، تانكها و حكم ديوان بين‌المللى دادگسترى   [2016 Jul] 
*شاد باش موقت  [2016 Jul] 
*مرده ریگ امام   [2016 Jun] 
*نامه به رئيس جديد كانون وكلاى مركز  [2016 May] 
* پتك عمامه كوب و جامه كاغذى من   [2016 Apr] 
* نامه اى به يك رئيس  [2016 Apr] 
*روز حساب، شير درنده وخران رمنده (۲)   [2016 Apr] 
*روز حساب، شير درنده وخران رمنده (۱)  [2016 Apr] 
*انتخابات كانون وكلا   [2016 Mar] 
*انتخابات كانون وكلا (قسمت اول)  [2016 Mar] 
*هادى اسماعيل زاده ما را ترك كرد   [2016 Mar] 
* قبيله نفوذى ها   [2016 Feb] 
* انتخابات و بوى بد برجام  [2016 Feb] 
* نامه به آقای مسعود رجوی چرا با نام خودتان به نوشتن ادامه نمی دهید؟  [2016 Jan] 
*آقای مسعود رجوی رهبر عقیدتی «با شرف‌ها»، پاسخ چیست؟   [2015 Nov] 
*لیبرتی، زینت خانم و سفره هفت‌سین  [2015 Nov] 
*رهبر عقیدتی برادر مسعود می‌ترسد و می‌ترساند  [2015 Nov] 
*اپیلاسیون هسته‌‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت هیجدهم)  [2015 Oct] 
*درون قبر هر شهید یک رآکتور هسته‌ایست  [2015 Oct] 
*اپیلاسیون هسته‌‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت هفدهم)   [2015 Oct] 
*اپیلاسیون هسته‌ای- گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۶  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۵  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۴  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای گفتگو با محمدرضا روحانی قسمت ۱۳  [2015 Sep] 
*اپیلاسیون هسته‌ای- گفتگو با محمدرضا روحانی – قسمت ۱۲  [2015 Aug] 
* اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی (قسمت ۱۱)  [2015 Aug] 
*اپیلاسیون هسته‌ای – گفتگو با محمدرضا روحانی (۱۰)  [2015 Aug] 
*اپیلاسیون هسته‌ای، گفتگو با محمدرضا روحانی ۹  [2015 Jul] 
*اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۸)  [2015 Jul] 
*اپیلاسیون هسته‌ای ، گفتگو با محمدرضا روحانی (۷)  [2015 Jul] 
*ایام مبارک قدر و بشکن بشکن اسلامی   [2015 Jul] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره ۴  [2015 Jun] 
*اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۶)  [2015 Jun] 
*اپیلاسیون هسته‌ای ؛ گفتگو با محمدرضا روحانی ۵  [2015 Jun] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۴)  [2015 Jun] 
**«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۳)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۳)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی‌شماره (۲)  [2015 Jun] 
*وکلا و سرداران با شماره و بی شماره (۱) نیم کشته، تمام کشته [2015 May] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۲)  [2015 May] 
*«اپیلاسیون» هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۱)  [2015 May] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۹)   [2015 Apr] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۸)   [2015 Mar] 
*آقای رجوی! جان بولتن خواهان بمباران میهن‌مان شده است  [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۶)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۵)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۴)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (۳)   [2015 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار، امثال و کنایات (2)  [2015 Mar] 
* اخبار در آينه، اشعار، امثال و كنايات- (1)  [2015 Mar] 
*آى دزد آی دزد -۵  [2015 Feb] 
*آی دزد، آی دزد -۴   [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد ۳  [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد 2  [2015 Feb] 
*آی دزد آی دزد  [2015 Jan] 
*ز آسمان بلا سنگ فتنه مى بارد در سوگ كودكان پاكستانى [2014 Dec] 
*شكايت از برادر مسعود به امام حسين(ع) ٢   [2014 Dec] 
*شکایت از برادر مسعود به امام حسین (ع) – ۱  [2014 Dec] 
*ياد آر ز شمع مرده، ياد آر...  [2014 Nov] 
*فراخوان؛ به نجات جان ساکنان اردوگاه «لیبرتی» برخیزیم  [2014 Oct] 
*نامه به رئيس اتحاديه سراسرى كانونهاى وكلاى دادگسترى ايران   [2014 Oct] 
*عین گزارش خامنه‌ای علیه امیرانتظام  [2014 Oct] 
*ایراد بنی‌اسرائیلی و پند ۳۶ ساله  [2014 Sep] 
*آسيد على ذهب الدوله بالبوله   [2014 Sep] 
*گفتگو بر سر شامورتى بازى در وداع با استاد كاتوزيان   [2014 Sep] 
*بى شرمى در وداع با استاد كاتوزيان   [2014 Sep] 
*سوءاستفاده از آبروی استاد  [2014 Sep] 
*گفتگو با آقای محمدرضا روحانی در مورد لایحه‌ی جامع وکالت   [2014 Jul] 
*گزارشی از سمينار خواسته هاى ملت از قانون اساسى  [2014 Jun] 
*آسيد على معماى جفتك زدن را حل کنید  [2014 May] 
*جمعيت حقوقدانان ايران و لایحه قصاص  [2014 Apr] 
*پایان زمستان با وکلا  [2014 Mar] 
*آسيد على «به قران كودتا شده ....»  [2014 Mar] 
*آسیدعلی مواظب سلامتی خود باشید  [2014 Mar] 
*دادگستری و کانون وکلا، قسمت سوم  [2014 Feb] 
*دادگسترى و كانون وكلا - هفت اسفند جشن استقلال كانون وكلا؟ - قسمت دوم   [2014 Feb] 
*جهل و جنايت  [2014 Feb] 
*دادگسترى و كانون وكلا (قسمت اول)  [2014 Feb] 
*پاسخگو و مسئول كيست؟ قسمت ۵- املاك محمد رضا روحانى  [2014 Feb] 
*مسئول و پاسخگو کیست؟ (قسمت چهارم) در وداع با مرزبان قلم  [2014 Jan] 
*مسئول و پاسخگو كيست؟ قسمت سوم   [2014 Jan] 
*مسئول و پاسخگو كیست؟ (۲)  [2013 Dec] 
*مسئول و پاسخكو كيست؟   [2013 Dec] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم (قسمت ششم)  [2013 Dec] 
*گفتگو با محمدرضا روحانی در مورد مذاکرات ژنو   [2013 Nov] 
*پیراهنی که ‌آید از او بوی یوسفم- قسمت پنجم این «رسیدگی» فوری و ... [2013 Nov] 
*پیراهنی که آید از آن بوی یوسفم – قسمت چهارم  [2013 Oct] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- (قسمت سوم) آن‌چه از دوست می‌رسد [2013 Sep] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- قسمت دوم حق پرسش داریم؟ [2013 Sep] 
*پیراهنی که آید از او بوی یوسفم- قسمت اول مشتی از خروار [2013 Sep] 
*آه دل و آرزو  [2013 Sep] 
*می‌توان شد به سهل و آسانی / «پهلوان»‌ مسلم خراسانی (۱)  [2013 Aug] 
*این «طفل معصوم»  [2013 Aug] 
*پاسخ محمدرضا روحانی به پرسش‌های صدای وجدان  [2013 Aug] 
*دیوار مقدس مقررات و تعهدات به من اجازه نداده که به قواعد بازی پشت پا بزنم  [2013 Aug] 
*گفتگوی با محمدرضا روحانی در مورد نتایج استعفا از شورای ملی مقاومت  [2013 Aug] 
*نامه سرگشاده به خانم شیرین عبادی  [2013 Aug] 
*چشم‌انداز‌ها ۴  [2013 Jul] 
*چشم‌اندازها ۳  [2013 Jul] 
*چشم‌اندازها ۲  [2013 Jul] 
*چشم‌انداز‌ها (بخش اول)  [2013 Jul] 
*استعفای ما آزمایش آنهاست !   [2013 Jun] 
*ايهاالناس ليبرتي زندان نيست كشتارگاه است  [2013 Jun] 
*متن استعفا نامه محمدرضا روحانی و کریم قصیم از شورای ملی مقاومت ملی ایران  [2013 Jun] 
*اول ماه مه، «شاه شهید»، امام راحل و حق همه   [2010 Apr] 
*بهار در همه باغها  [2010 Mar] 
*اخبار در آیینه اشعار و امثال  [2010 Feb] 
* اخبار در آینه اشعار و امثال   [2010 Feb] 
*خط امام و دانشگاهیان «این گرگان وابسته به ابرقدرتها»   [2009 Dec] 
*گفتگوی پژواک ایران با محمدرضا روحانی پیرامون ۱۶ آذر، وحدت نیروها و ... بخش دوم   [2009 Dec] 
*گفتگو با محمدرضا روحانی پیرامون جنبش، رادیکال‌تر شدن آن، خودجوش بودن، درگیری‌ جناح‌های رژیم و ... (قسمت اول)  [2009 Nov] 
*سوالی و جوابی  [2009 Nov] 
*«مرد خریدار، زن صاحب کالا »  [2009 Nov] 
*نامه ای به یک همکار: «خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد»  [2009 Aug] 
*قوای مملکت ناشی از ملت است   [2009 Aug] 
*چهره‌ی واقعی مصدق  [2009 Mar] 
*خود كرده را تدبير نيست- محمد رضا روحاني  [2008 Oct] 
*چهره‌ی واقعی مصدق  [2008 Mar]