PEZHVAKEIRAN.COM طاهر بن جلون (نویسنده مراکشی – فرانسوی): امر فلسطین مُرد، به قتل رسید
 

طاهر بن جلون (نویسنده مراکشی – فرانسوی): امر فلسطین مُرد، به قتل رسید
رضا ناصحی

من، عرب و مسلمان زاده، با فرهنگ و تربیتی سنتی، اهل مراکش، رفتار حماس با یهودیان را چنان دهشتناک یافتم که واژه ای برای توصیف آن نمی یابم. خشونت و بیرحمی زمانی که زنان و کودکان را هدف می گیرد، بربریت است و توجیه پذیر نیست.
من دهشتزده ام، چرا که تصاویری که دیدم، اعماق وجودم را جریحه دار کرد.
معتقدم که می توان علیه اشغال، علیه استعمار مبارزه کرد، ولی نه با اعمالی چنین وحشیانه. به نظرم امر فلسطین در 7 اکتبر 2023 مُرد، به دست عناصر متعصب، و گرفتار بدترین نوع ایدئولوژی اسلامگرایی به قتل رسید.
حماس دشمن مردم فلسطین است
حماس نه فقط دشمن مردم اسرائیل، که دشمن مردم فلسطین نیز هست.  دشمنی بیرحم و عاری از هرگونه چشم انداز سیاسی؛ دشمنی که بازیچۀ دست کشوری است که جوانان مخالف خود را به بهانه حجاب اسلامی به قتل می رساند.
گروگانگیری و تهدید به کشتن آنان، جز اینکه خشم ما را افزون تر کند نتیجه ای ندارد. این وحشیگری البته تاریخ درازی دارد. اشغالگری و تحقیری که نسل جوان و بی آیندۀ فلسطینی متحمل می شود، به سرعت بهانه ای می شود در دست جنبش اسلامگرایی که خود بازیچۀ دست جمهوری اسلامی است.
بعد از این قتل عام، اعم از اینکه شمار قربانیان هر دو طرف چه میزان بوده باشد، این بربریت در ذهن ما خواهد ماند، و امروز بس دشوار است که بشود تصور کرد که این جماعت برای «آزادی» سرزمین دست به چنین بربریتی زده اند. نه! جنگ، رویارویی سرباز با سرباز است، نه کشتن غیرنظامیان بیگناه.
زخمی بر پیکر بشریت
نه، هیچ دلیلی نمی توان یافت برای آنچه که در خانه ها، در محله ها مرتکب شدند و هرجا که توانستند جوانان در حال جشن و شادی را گرفتند و کشتند.
وحشت امری انسانی است، می خواهم بگویم آنچه که حماس کرد، هرگزهیچ حیوانی نمی کند. وزیر دفاع اسرائیل ساکنان غزه را «حیوان» نامید. نه، اینها آدمیانی اند بی وجدان، فاقد اخلاق، و عاری از انسانیت که مرتکب این قتل عام شدند، وگرنه فلسطینیان مردمانی اند رنجدیده، که نه مسلح اند و نه بربر. نباید حماس را با مردم (2.5 میلیون انسان) که زیر اشغال و محاصره اقتصادی زندگی می کنند یکی گرفت.
این حرف من است، صدای من تنها.
من، در تنهایی خودم، در غمزدگیم و در شرمندگی ام به عنوان یک انسان، در دلزدگی ام از این بنی آدمی که نمی خواهم جزوی از آن باشم، می گویم نه، این نبرد افتخاری برای آن هدف [فلسطین] ندارد. نه، به آن تشویقی که در برخی از پایتخت های عربی می کنند. نه، به آن پیروزی آلوده به خون بیگناهان. نه، به کوربینی کسانی که سرنخ این تراژدی را به دست دارند؛ تراژدی ای که مردم فلسطین بهای سنگین آن را خواهند پرداخت.
ما این تراژدی را همچون زخمی بر پیکر بشریت درحافظۀ جمعی مان ثبت خواهیم کرد. زخمی همیشه باز، که هرگز فراموش نخواهد شد.
 مترجم رضا ناصحی
نقل از مجله لوپوئن 13 اکتبر 2023
 

منبع:پژواک ایران