اینجا زندان است؛ دانشگاه ولایت فقیه! [این یک داستان واقعی ست]
محمد شوری

«قال ان الملوک اذا دخلوا قریه افسدواها و جعلوا اعزه اهلها اذله و کذلک یفعلون». (قرآن. نمل.۳۴)
[آنگاه که مستبدان، ظالمان و دیکتاتور ها بر سرزمینی مسلط شوند، عزتمندان ذلیل و فاسدان آقا و سروز آن  سرزمین خواهند شد و  فساد همه جا را در بر خواهد گرفت]!
زمانی خمینی خطاب به مردم و مسئولین گفت:«عالم محضر خداست؛ در محضر خدا گناه نکنید» و وقتی دوربین های مدار بسته و مخفی در عصر تکنولوژی اینجا و  آنجا نصب  و سبز شد، جمله ی وی  دستمایه ی  طنز شد:
«اینجا به دوربین مخفی و مداربسته مجهز است، گناه نکنید!!».
عبرت خانه
پشت در سلول انفرادی یک کاعذ چسبانده بودند که  عنوانش این بود:
«زندان دانشگاه است. امام خمینی».  و بعد در دنباله ی آن، یک جمله ی عربی:
«النجات فی الصدق»!!
در آبان سال ۱۳۶۵ برای اولین بار طعم زندان ولایت فقیه را چشیدم، و در تیر ۱۳۷۸(همزمان با تعطیلی روزنامه سلام)  برای دومین بار  وارد سلول های  انفرادی اوین و  زندان توحید شدم. همان زندان مخوف دوره ی پهلوی که کمیته مشترک ضد خرابکاری نام داشت و در نظام ولایت فقیه موزه ی عبرت شد!! تا مردم برای دیدنش، آنجا رفته  و از گذشتگان و تاریخ  عبرت گرفته و از تاریخ درس بیاموزند… اینجا زندان است؛ دانشگاه ولایت فقیه!!
تیر غیب!
عوام، همان توده ها، همان ها که وقتی چرخه ی زندگی شان نمی چرخد و  از سوی هر کس و ناکسی، از هر مکانی و هر مقامی عرصه برای شان تنگ می شود، وقتی در استیصال و عسر و هرج قرار می گیرند، نفرین می کنند: « الهی به تیر غیب گرفتار بشی»، و در این ایام با هک شدن دوربین های زندان اوین، مردم چهره ی کریه و شنیع نظام ولایت فقیه (عدل علی خامنه ای) را عریان شده دیدند. این همان تیر غیب است!
انفراج کوچک در راس زاویه
آیت الله منتظری در کتاب«مبانی فقهی حکومت اسلامی»، ج۴ فصل هشتم، احکام استخبارات و کسب خبر در ص ۳۸۵ در مورد انحراف مامورین اطلاعاتی و امنیتی می نویسد:
«اگر روزی فرض شود که کجروی و انحرافی از برنامه ها و اهداف اصلی و مشروع آن صورت گرفته،این بسیار خطرناک خواهد بود، هر چندکه این انحراف باندازه یک ذره باشد. چون همین انحراف کوچک بتدریج و به مرور زمان برای نظام و مردم هر دو تبدیل به یک خطر و فاجعه بزرگ می گردد.چنانچه نمونه های آن را درمورد بسیاری از دولت ها و رژیم ها دیده ایم. مثال گسترش فزاینده ی غیر قابل کنترل این قبیل انحرافات احتمالی که اگر مورد توجه قرار نگیرد، مثال زاویه است. وقوع یک جدایی. انفراج کوچک در راس زاویه موجب این می شودکه دو خط مربوط به زاویه فاصله شان هر چه بیشتر گردد. آن دو خط به مقیاسی که از راس زاویه یعنی نقطه انفراج و انحراف فاصله می گیریند از همدیگر دورتر می شوند و این مساله بسیار شایان دقت است».
سفیداب نظام!
زندان هایی که روی زندان های  رژیم پهلوی را  هم سفید کردند، این تعبیری است که آیت الله منتظری در نامه ای خطاب به خمینی می نویسد! این نقطه ی انفراج و انحراف تا  آنجا پیش رفت که برخی بگویند:«نور به قبرت ببارد پهلوی ، صد رحمت به کفن دزد اولی!!
«شنیده شده فرموده اید فلانی مرا شاه و اطلاعات مرا ساواک شاه فرض می کند، البته حضرتعالی را شاه فرض نمی کنم، ولی جنایات اطلاعات شما روی ساواک را سفید کرده است. من این جمله را با اطلاع دقیق می گویم.(از نامه منتظری به خمینی.نقل از کتاب خاطرات سیاسی ری شهری ص ۲۸۵).
«آیا می دانید در زندان های جمهوری اسلامی به نام اسلام جنایاتی شده که هرگز نظیر آن در رژیم منحوس شاه نشده است؟!
آیا می دانید عده ی زیادی در زیر شکنجه بازجوها مُردند؟
آیا می دانید در زندان مشهد در اثر نبودن پزشک و نرسیدن به زندانی های دختر جوان بعدا ناچار شدند حدود ۲۵ نفر دختر را با اخراج تخمدان و یا رحم ناقص کنند؟
آیا می دانید در زندان شیراز دختری روزه دار را با جرمی مختصر بلافاصله پس از افظار اعدام کردند؟
آیا می دانید در بعضی از زندان های جمهوری اسلامی دختران جوان را به زور تصرف کردند؟
آیا می دانید هنگام بازجویی دختران استعمال الفاظ رکیک ناموسی رایج است؟
آیا می دانید چه بسیارند زندانیانی که در اثر شکنجه های بی رویه کور یا کر یا فلج یا مبتلا به دردهای مزمن شده اند و کسی به دادشان نمی رسد؟
آیا می دانید در بعضی از زندان های حتی از غسل و نماز زندانی جلوگیری کردند؟».
از نامه ی آیت الله منتظری به خمینی در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۳۶۵. نقل از کتاب واقعیت ها و قضاوت ها. ص ۶۴۰).
هم چنین آیت الله منتظری در تاریخ  5 مهر ماه سال ۱۳۶۰ نامه ای به خمینی نوشته است که بخشی از آن چنین است:
«ضعف شورایعالی قضایی و بالنتیجه دادگاه‌های انقلاب به حدی است که افراد صادق و متعهدی که خود در متن آن‌ها هستند می گویند اوضاع جاری زندان اوین و بسیاری از زندان‌های شهرستان‌ها از قبیل اعدام‌های بی رویه و احیاناً بدون حکم قضات شرع یا بدون اطلاع آن‌ها و گاهی به رغم مخالفت با آن‌ها و ناهمآهنگی بین دادگاه‌ها و احکام صادره و تاثیر جوها و احساسات و عصبانیت‌ها در احکام صادره و حتی اعدام دختران سیزده چهارده ساله به صرف تندزبانی بدون اینکه اسلحه در دست گرفته یا در تظاهرات شرکت کرده باشند کاملا ناراحت کننده و وحشتناک است، فشارها و تعزیرات و شکنجه‌های طاقت فرسا رو به افزایش است. آمار زندانیان به حدی است که بسا در یک سلول انفرادی پنج نفر باید با وضع غیر انسانی بمانند حتی به آن‌ها نوعاً امکانات نماز خواندن هم داده نمی شود، و به تعبیر یکی از قضات شرع هرج و مرج و خود مختاری مسئولین بازجویی وبازپرسی سخت نگران کننده است. اعدام ‌های اخیر معمولا از مهره‌های رده سوم و چهارم و سمپات‌ها می باشد و مهره‌های اصلی کاملا به کار مشغولند و از اعدام شدگان قهرمان سازی کرده و افراد دیگری را به دام انداخته و به میدان می فرستند…». [کتاب «خاطرات آیت الله منتظری» جلد دوم، صفحه ۱۰۶۵، پیوست ۱۲۸].
در بخشی دیگر از کتاب خاطرات  آیت الله منتظری جلد اول ص۵۲۲  نوشته شده:
«مشکلات زندان ها هم بکی از مشکلات ما در اوایل انقلاب بود و سر و صداهایی ایجاد کرده بود. مرحوم امام چند نفر را فرستاده بودند که بروند راجع به امور زندانیان تحقیقاتی را انجام بدهند. از جمله آن ها سید جعفر کربمی بود. یک روز ایشان آمد به من گفت: ما رفته ایم در زندان حصارک ( یا قزل حصار) نزدیک مردآباد، در آنجا دیدیم جلوی در یک اتاق یک گلیم و پتوی سیاه زده اند و داخل آن بقدری تاریک است که روز و شب تشخیص داده نمی شد. و حدود ۱۰ نفر را آنجا زندانی کرده اند. بعد گفت رفتیم به یک دختر برخورد کردیم که نجاست خودش را می خورد از بس اذیتش کرده بودند دیوانه شده بود…»
مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سازمان زندان ها در دهه ۶۰و عضو مجمع روحانیون مبارز و  اصلاح طلب، که  از امثال حسین شریعتمداری برای هدایت و ارشاد زندانیان سیاسی کمک می گرفت،در اعتراض به آنچه  در  فیلم های زندان  اوین دیده،گفته است:
«خشونت علیه زندانیان با هیچ توجیه و  منقطی قابل پذیرش نیست. این نگرانی هست که در زندان های دیگر و مراکزی که این کنترل وجود ندارد چه  بسا برخوردهای بدتزی هم باشد». (نقل از کانال امتداد).
اما آن زمان که خودش ماست فروش بود گفت ماست من ترش نیست! و به آیت الله منتظری ایراد گرفت و گفت نفوذی های منافقین با دفتر وی سر و سیر دارند!
روزنامه کیهان،  28 اردیبهشت ۱۳۶۸  از قولش نوشته است:
«ما چند بار از خبرنگاران خواستیم تا بیایند از زندان ها دیدن کنند و حتی برای مردم بازدید عمومی گذاشتیم… این همه خدمات انجام شد، ولی هیچکدام به آیت الله منتظری گزارش نمی شد. درحالیکه ما زندانیانی داشتیم که پس از آزاد شدن از زندان به جبهه رفتند و شهید شدند. و این ها هم در اثر تبلیغات خوب و سازنده در داخل زندان بوده است»[!!] وی هم چنین گفته است:
«درسال۶۵به آقای ری شهری عرض کردم بعضی از زندانیان منافق در دفتر آیت الله منتظری رفت و آمد دارند و من از مساله سلامت ایشان بیم دارم»!
شلاق می زنیم تا حیثیت امام و نظام و وزارت اطلاعات لکه دار نشود!
محمدی ری شهری(یا همان محمد دون پرور و یا محمدی نیک و اولین وزیر واجا که در دوران مبارزه علیه شاه دختر ۹ ساله علی مشکینی، از روحانیان برجسته ی حوزه علمیه را به  عقد ونکاح و عقد خود درآورد) در کتاب خاطرات سیاسی(ص۷۱] و در مورد سید مهدی هاشمی می نویسد:
 «حدود یک ماه از دستگیری مهدی هاشمی می گذشت اما او هنوزحاضر به پاسخگویی و روشن کردن نقاط ابهام نبود. خاموشی اسرار آمیز او بازجویی و بازجویان را به تدریج به بن بست می کشید و به نظرمی رسید که با گذشت هر روز بر تسخیر ناپذیری این قلعه مخوف افزوده می شود. غائله ای که ورود در آن اینگونه مشکل آفرین بود. اگر به کشف حقیقت منجر نمی شد، برای حیثیت وزارت اطلاعات بلکه برای حیثیت امام و نظام زیانباربود…. من خود به راه های مختلف برای غلبه بر این بن بست فکر می کردم… به خاطره هایم رجوع کردم؛ تا آن زمان بازجویی سه متهم سرشناس را خود انجام داده بودم. این سه تن عبارت بودند از  تیمسار محققی، قطب زاده و شریعتمداری. از دلم گذشت که این بار نیز خودم متهم را بازجویی کنم. می دانستم که با فرد با تجربه و پیچیده ای چون مهدی هاشمی نیازمند پشتیبانی روانی بسیارقوی است…. از خدا خواستم تا کلامم را نافذ و کارآ سازد. روحی بیمار درگیر اعوجاج خود بود. اگر خدایاری نمی کرد قادر به کمک و راهنمایی او نبودم. فضایی روحانی برآن اتاق حکومت یافت.
گفتم: تو از خدا نمی ترسی؟
گفت: چرا.
گفتم: می ترسی؟
گفت: بله.
گفتم: خدا می داند که تو چه کاره ای و چه کرده ای. خودت هم می دانی. چرا مسائل را نمی گوئی؟
گفت: گفته ام. بعضی از جزئیات هست که شاید نگفته باشم.
گفتم: همه مسائل را گفته ای؟
گفت:نه.
گفتم:خب بگو!
گفت: خیلی خب خواهم گفت.
در آن فضا کلماتی ساده میان ما رد و بدل شد. اما این کلمات هر کدام معنایی به ژرفای یک قاموس و مفهومی فراتر از حد متعارف یافت. آری خداوند اثری در همین واژه های ساده نهاد که متهم به اصطلاح برید[!!].
همین آقای ری در همین کتاب  و در صفحه ۹۵ در توصیف و شرح آن کلمات ساده،که هر کدام معنایی به ژرفای یک  قاموس داشت تا  زندانی را وادار  کند ببُرد!! چنین توضیح می دهد:
«او به جرم اخیر از سوی قوه قضائیه به تحمل ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد. متهم پیش از اجرای کامل حکم برای افشای حقیقت اعلام آمادگی کرد، لذا از اجرای بقیه حکم خودداری شد[!!].
روی دیگر  این تعزیر (سفیداب نظام)، سلول انفرادی است؛ ماه ها (حتی بدون بازجویی، هواخوری) در یک محل، به اندازه ی یک توالت، که مستراح  شاشیدنش هم در آن تعبیه شده است قرارت می دهند تا باصطلاح ببُری!
و بدون کتاب و حتی کتاب دعا و قرآن، روزها و ماه ها بلا تکلیف انتظار می کشی… و در کنار آن، با آزارهای دیگر، مثل بی خوابی دادن با سر و صداها، در وقت و بی وقت. روشن بودن دائمی لامپ آویزان شده از سقف. گرسنگی کشیدن و ندادن غذا به اندازه ی کافی. حبس طولانی در  تابوت و  قبل از انجام ملاقات. هم سلول شدن با زندانیان خطرناک. خوراندن قرص های توهّم زا در درون ظرف غذا و از راه های مختلف. بازجویی های نصفه شبانه. زدن حرف های رکیک از استاد دانشگاه (بازجو) به متعلم و شاگرد (زندانی). گذاشتن اسلحه بر شقیقه ی  زندانی که چشم بند بر چشم دارد… بستن دست و پا و خواباندن دمرو به تخت و فرود آوردن شلاق سیمی… (که همه ی  آن ها را  خودم  در زندان تجربه کرده ام) تا در مقابل، بازجو که به قول وزیرش (ری شهری) مترادف با «خدا و اسلام» است، زندانی ببُرد!!
شنودی که تیر غیب شد!
و شنیع تر (که آدمی حتی در خلوت خود شرم و حیا می کند که ببیند) آنرا ما در فیلم بازجویی از همسر سعید امامی و نیروهای خودسر واجا بدست همکاران خودشان، دیدیم . تیر غیبی که آمد و واجا را از سر تا پا لکه دار کرد!
وقتی سربازان و پاسداران گمنام امام زمان یکی یکی در خفا مخالفین و به قول رهبرشان کبریت های بی خطر را در منزل قصابی کرده و یا ربودند و در بیابان رها کردند، عوامل جمعی و رسانه ای آنان(چون حسین شریعتمداری) با ضرس قاطع گفتند: کار، کار دشمن است؛ کار اسرائیل است،کار باند سید مهدی هاشمی ست!!
اما«الشرق الاوسط» چاپ بیروت و لندن پرده از رازی برداشت و  ادعا کرد: «دستگاه شنودی که در خانه داریوش فروهر کار گذاشته شده بود منجر به کشف شبکه ترورهای اخیر شده است. این روزنامه مدعی شد درگیری کلامی میان داریوش فروهر و همسرش با نیروهای امنیتی که پیش از قتل این دو روی داد،در دستگاه های استراق سمع یکی از مراکز اطلاعات نزدیک خانه فروهر ضبط شده است. به نوشته الشرق الاوسط یکی از کارکنان این مرکز از محتوای نوار شگفت انگیز شده و آن را به یکی از مسئولان می رساند. این مطلب می افزاید در نوار مزبور یکی از قاتلان پس از قتل فروهر تلفنی با[… ]صحبت می کند و خطاب به وی می گوید: «حاج آقا! کار با موفقیت تمام شد.اما ما مجبور شدیم تا از دست زنش راحت شویم».(نقل از روزنامه خرداد۲۴ آذر ۱۳۷۷(.
و سرداری که فرزندش تیر غیب حضرت آقا شد!
و کشته شدن«محسن روح الامینی» فرزند سردار مطیع حضرت آقا، در زندان کهریزک،سبب شد تا ماجرای مخوف این زندان هم آشکار شود. و  بعد هم  باصطلاح کمیته ای برای بررسی زندان ها و نقض«حقوق بشر» ترتیب و نمایش داده شود. و بر اساس دستور خامنه ای،زندان کهریزک بدلیل فاقد داشتن لوازم«حقوق انسانی» تعطیل شود!!
ستاری که بهشتی شد!
ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس طبقه ی محروم جامعه بوسیله ضرب و جرح در زندان کشته می شود.
زهرا کاظمی (خبرنگار و عکاس کانادایی ایرانی تبار) در زندان اوین کشته می شود؛و هیچ وقت قاتل معرفی نشد!
خبری آمد که یک دختر خانم دکتر در بازداشتگاه امر به معروف شهرستان همدان خودکشی کرده است!؟‌‌‌‌زهرا بنی یعقوب، دانشجوی ‌دکترای پزشکی ‌به‌ جرم عمل‌ منکراتی، ‌آن هم در پارک ‌و  بصورت ‌علنی!؟! بازداشت ‌و سپس‌ گفته ‌شد ‌‌وی ‌در زندان ‌خودکشی‌  کرده ‌‌است!
دو جوان که بجرم اراذل و اوباش دستگیر شده بودند، در دستشویی اداره آگاهی خودکشی کردند. آن ها نیز خودشان را دار زده بودند! و…و…
تجارت سکس با امر به معروف!
سال ها پیش یکی از عوامل جمعی و خودی نظام ولایت فقیه، رئیس دایره ی امر به معروف و نهی از منکر یکی از شهرستان ها(اهواز)که نام خودش را هم از نامسلمانی (مهرداد) به مسلمانی (سلمان) تغییر داده بود برای دختران و زنان این مرز و بوم – که به دلیل ضعف حجاب!! دستگیر و زندانی شده بودند- تور پهن کرد و به تجارت سکس روی آورد!
هم چنین سال ها پیش محلی برای دختران آسیب دیده  در جایی به نام خانه یاس (که موسس و رئیسش محسن رفیقدوست از فرماندهان اسبق ساه، همان راننده ی خمینی در هنگام ورود به بهشت زهرا و میوه فروش میدان دوره ی شاه بود) تاسیس شد تا در آنجا در امنیت باشند. با فرار یکی از آن دختران، معلوم شد از این دختران سو استفاده ی جنسی می شود. این خانه ‌منحل ‌و تعدادی ‌‌‌هم  ‌بازداشت‌ ‌‌می شدند، جز رفیقدوست.
‌گاهی هم برخی هم ‌توانسته‌اند دختران‌ و کودکانی‌ ‌را از ایران ‌برای ‌فروش ‌و یا‌ تجارت ‌سکس ‌به ‌دوبی‌ بفرستند. در تعمیم ‌این نوع اخبار ، ‌برخی‌ محافل ‌‌تائید کردند‌‌ که ‌رد پای برخی ‌از فرماندهان ‌سپاه ‌‌در این ‌تجارت ‌‌برده‌، ‌پیدا شده ‌‌است!
در این رابطه عده‌ای ‌‌غیر ایرانی‌ (به ‌کمک ‌برخی ‌ایرانیان!) به ‌جرم ‌در اختیار قرار دادن ‌‌دخترانی ‌برای  ‌سکس‌ بازداشت  ‌شدند. و ایضا، در اخبار آمد که: تعدادی ‌از ‌نگهبانان ‌و افراد زیر مجموعه ‌‌مدیریت ‌زندان ها، به‌ جرم ایجاد باند فساد و فحشاء‌ دستگیر، محاکمه ‌و برخی ‌هم ‌اعدام‌ شدند. و سردار زارعی (فرمانده ی وقت نیروی انتطامی) از اتهامات وارده تبرئه شد!
باند ۲۵ نفره!
‌باند ‌۲۵ ‌نفره ‌در زندان ‌اوین ‌‌‌به ‌توزیع ‌مواد مخدر (آنهم‌ از نوع‌ کراک ) در بین ‌زندانیان (آنهم‌ دختران ‌و زنان) می‌پرداخت؛ ‌که ‌لو‌ می‌رود ‌‌و همه‌ آن ها به ‌همراه ‌‌دو کارمند ‌زندان،‌‌ در این ‌‌ارتباط ‌‌بازداشت ‌و دستگیر می‌شوند.
در شرح ‌این ‌خبر ‌آمده ‌بود: «پدری ‌دخترش‌ ‌به ‌‌جرم ‌سرقت ‌به ‌زندان ‌رفته ‌‌است‌، ‌بعد از مدتی ‌متوجه ‌می‌شود او در ‌زندان ‌به ‌مواد مخدر از نوع ‌کراک ‌‌معتاد شده ‌است!
‌رانت قضائی!
هاشمی ‌شاهرودی ‌(رئیس‌ مرحوم شده ی قوه ‌قضائیه) وقتی ‌به‌ ‌سرکار آمد،‌ ‌گفت‌: «من ‌یک ویرانه ‌تحویل ‌گرفته‌ام‌؛ و برای ‌بازسازی آن‌، ده ‌سال ‌‌وقت ‌لازم ‌دارم ‌و یا وقت ‌لازم ‌است».( رجوع شود به گزارش اینجانب با عنوان ۱۰ سال انتظار، شاید وقتی دیگر! که با  نام مستعار شیدایی  قسمت اول آن در روزنامه همبستگی و در تاریخ ۲۶/۳/۱۳۸۱ منتشر شده  و از چاپ قسمت دومش هم خودداری شد).
‌وی‌ در سخنانی دیگر، به ‌وجود ‌«رانت قضائی» در دایره  ‌مدیریت ‌قضائی‌ ‌اشاره کرده است و اعلام‌ داشت: «‌رانت‌قضائی» ‌‌بسیار مفسده‌انگیز ‌‌‌است، تا جائی‌ که‌‌ دختر ۱۳ ساله‌ای را بخاطر زندانی ‌‌بودن ‌پدر و مادرش به ‌فحشا ‌کشانده ‌است!».
داستان هایی از  این نوع، مثال های  فراوانی دارد که به همین بسنده می شود. ولی با این وجود، برخی، بخصوص ماله کشان (که برخی هم به اسم خاص اصلاح طلب شهره ی شهر شده اند) تصور می کنند که از کوزه ی سردار قالیباف و رئیسی و محسنی اژه ای به رهبر علی خامنه ای عسل بیرون می آید و نظام اصلاح و گشایش در روند زندگی مردم  مستاصل!! به آنان عرض می شود:
فاین تذهبون؟ فاغتبروا!
پنجم شهریور سال ۱۴۰۰
محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)

منبع:پژواک ایران


محمد شوری

فهرست مطالب محمد شوری در سایت پژواک ایران 

*روحانیت علیه روحانیون! داستان روحانیت  [2024 Jan] 
*نایب امام زمان، خلیفه خدا روی زمین!  [2023 Dec] 
*خالص سازی در قانون اساسی ولایت فقیه!  [2023 Dec] 
*اسلام با چماق و هویج داستان روحانیت(داستان هفتم)  [2023 Nov] 
*سیاست ما عین روحانیت ما داستان روحانیت این یک داستان واقعی ست! داستان ششم  [2023 Oct] 
* بودجه و بودجه خوار؛ پولشویی روحانیت!  این یک داستان واقعی ست... [2023 Sep] 
*شبان این گله روحانیت است! این یک داستان واقعی ست. داستان روحانیت (داستان دوم)  [2023 Jul] 
*روضه خان!  [2023 Jul] 
*نان روبنایی که زیر بنا شد!  [2023 Mar] 
*جنگ دو سوم؛ ولی فقیه سوم و پهلوی سوم!   [2023 Feb] 
*سراب خود اصلاحی در ۴۴ سالگی انقلاب  [2023 Feb] 
*انقلاب ضرب در انقلاب می شود: اصلاح؛ مبارک است انشاالله! این یک داستان واقعی ست [2022 Nov] 
*فقه اسلام نیست؛ اسلام قرآن نیست؛ و دین هم قرآن نیست!  [2022 Aug] 
*پیشگیری از سونامی ولی فقیه سوم!  [مجموعه کامل بخش سوم از فصل دوم حکایت حکومت ولایت فقیه در سرزمین ایران ] [2022 Aug] 
*مجموعه ی حکایت حکومت ولایت فقیه در سرزمین ایران. بخش دوم. فصل دوم  [2022 Mar] 
*حکایت حکومت ولایت فقیه در سرزمین ایران (فصل دوم. بخش اول) ولی فقیه سوم؛ خطری که در کمین است! [2021 Dec] 
*حکایت حکومت ولایت فقیه در سرزمین ایران [ولی فقیه سوم؛ خطری که در کمین است) [2021 Dec] 
* انقلاب دوم را آمریکا کرد!   [2021 Nov] 
*اینجا زندان است؛ دانشگاه ولایت فقیه! [این یک داستان واقعی ست]  [2021 Aug] 
*رئیس جمهور تدارکاتچی ولایت فقیه است؛ قانون اساسی این را می گوید!   [2021 Mar] 
*اسلام ولایت فقیه؛ بدعتی که این آقا را بیزار کرده، ولی نمی گوید! [این یک داستان واقعی ست] [2021 Jan] 
*اعدام زم؛ تسویه حساب برای پسا خامنه ای!  [2020 Dec] 
*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کودتا و نئو ولایت فقیه!   [2020 Nov] 
*تصریح عباس عبدی به حفظ نظام که اوجب واجبات است!   [2020 Oct] 
*قوه قضائیه مستقل نیست؛از کوزه همان برون تراود که در اوست!   [2020 Oct] 
*عقلانیت یعنی عقل کل خامنه ای!   [2020 Oct] 
*سراب اصلاحات در لابی ولایت فقیه برای بقای جمهوریت!  (در پاسخ به یادداشت آیت الله موسوی خوئینی) [2020 Sep] 
*مرفهین با درد، خریداران پیش فروش نفت ملت!  [2020 Aug] 
*بدون ولایت فقیه!   [2020 Aug] 
*انتشارکتاب؛همه راه ها به کارشناس امنیتی ختم می شود!   [2020 Jul] 
*نامه سر گشاده به...!  [2020 May] 
*[کرونا]ی ولایت فقیه!   [2020 Mar] 
*صدور انقلاب؛کالایی که مرجوع شد!   [2020 Feb] 
*۴۱سالگی؛مردم در انقلاب ۵۷ قد نکشیدند!   [2020 Feb] 
*کشته شدن قاسم سلیمانی و نوشیدن جام زهر دوم توسط ولی فقیه سوم!  [2020 Jan] 
*آیت الله منتظری؛قائم مقام مردمی،نه رهبری!   [2019 Dec] 
*چه کسانی ازتخریب اموال عمومی دراعتراضات مردمی سود می برند؟  [2019 Nov] 
* روح الله زم [پادوی «دولت سایه»] قربانی شد برای پاسداران گمنام!  [2019 Oct] 
*انقلاب یا اصلاح؟ چه باید کرد؟ از کجاآغاز کنیم؟   [2019 Aug] 
*مذاکره و رابطه با آمریکا بقای ولی فقیه بعدی!   [2019 May] 
*آیت الله منتظری آبروی بربادرفته روحانیت!   [2019 May] 
*در فرمالیسم حجاریان سخنی از ولایت فقیه نیست!   [2019 Apr] 
* بازی تام وجری سپاه ایران و حزب جمهوریخواه آمریکا  [2019 Apr] 
*هرچه فریاد دارید بر سر ولایت فقیه بکشید!  [2019 Apr] 
*سرنظام(ولایت فقیه) برتن آن (جمهوریت) باهزارمن سریش نمی چسبد!   [2019 Mar] 
*«زم نیوز» پادویی از «پادو»های دولت سایه!   [2019 Mar] 
*۱۱ اسفند ۱۳۵۷ ورودگوشت یخ زده ممنوع!  [2019 Mar] 
*ازدواج سفید،همان ازدواج موقت در دوران مدرنیته است!   [2019 Mar] 
*مثلث اتحاد درپشت پرده دو نامه معروف خمینی به منتظری  [2019 Feb] 
*مصلحت کثیف در چهل سالگی انقلاب!   [2019 Feb] 
* شکنجه و تو چه می دانی شکنجه چیست؟   [2019 Jan] 
*جمهوری اسلامی مواد مخدر است!   [2019 Jan] 
* ایدئولوژی تحریم!   [2018 Nov] 
*سید محمد خاتمی چرخ تیوبلس نظام!   [2018 Nov] 
*دِل و دُماغ اصلاحات در ایران  [2018 Sep] 
*مستند قائم مقام؛غش در معامله!   [2018 Aug] 
*اصلاحات اقتصادی در گرو اصلاحات سیاسی ست!  [2018 Aug] 
*براندازی مصلحانه؟!   [2018 Jun] 
*چهار راه اصلاحات در بن بست ولایت فقیه!  [2018 May] 
*در سرزمین سوخته قحط الرجال نیست! این یک داستان واقعی ست [2018 Apr] 
*همیشه پای یک روحانی درمیان است!   [2018 Mar] 
*گفت و گوی ملی؛ فریبی دیگر!   [2018 Mar] 
* پروپاگاندای احمدی نژاد  [2018 Feb] 
* سرویس بهداشتی جاسوسان  [2018 Feb] 
*فریب رفراندوم  [2018 Feb] 
*انقلابی سزارینی!   [2018 Jan] 
*اگرخامنه ای فوت کند...اگرخاتمی رهبرشود!   [2018 Jan] 
*مشکل خامنه ای بحران رهبری ست!   [2018 Jan] 
*جمهوری ایران!   [2018 Jan] 
*قلب حقیقت درماجرای مک فارلین!  [2017 Nov] 
*چندسال پیش(۸شهریور۱۳۶۰؛انفجارکاخ نخست وزیری(شهیدسوم!  [2017 Aug] 
*چندسال پیش(ویژه ابوالحسن بنی صدر) قسمت پایانی(پایان جمهوری)  [2017 Aug] 
*چندسال پیش(ویژه ابوالحسن بنی صدر) قسمت هفتم(تدارکاتچی ولایت فقیه)   [2017 Jul] 
*چندسال پیش(ویژه ابوالحسن بنی صدر) قسمت ششم(آتش تهیه)   [2017 Jul] 
*وقاحت هم حدی داردآقای فلاحیان!  [2017 Jul] 
*چندسال پیش(ویژه ابوالحسن بنی صدر) قسمت پنجم(چهره اسناد)  [2017 Jul] 
*چندسال پیش(قسمت چهارم)ویژه ابوالحسن بنی صدر(خمینی پاریسی)   [2017 Jul] 
*چندسال پیش(ویژه ابوالحسن بنی صدر)قسمت سوم(قطب فقط قطب ولایت فقیه)  [2017 Jun] 
*چندسال پیش(ویژه ابوالحسن بنی صدر)قسمت دوم(هاشمی،هاشمی،ابوالحسن درنره!)  [2017 Jun] 
*چندسال پیش (ویژه ابوالحسن بنی صدر) - قسمت اول (دادستان،دادستان، ابوالحسن درنره!)  [2017 Jun] 
*عامل تغییرنظام شناسایی شد!  [2017 May] 
*به مناسبت آغازبکار سی‌‌‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران، در شهرآفتاب  [2017 May] 
*استبداد نامرئی  [2017 Apr] 
*تحریم؛ رفراندوم انتخاباتی  [2017 Apr] 
*احمدی نژاد،کوتوله ای که غول شد!  [2017 Apr] 
*بهمن۵۷؛انقلاب گیوتین   [2017 Feb] 
*هاشمی رفسنجانی؛انحصارطلبی اصلاح طلب!   [2017 Jan] 
*در پاسخ به بیانیه ی دادگاه ویژه روحانیت به احمد منتظری؛ من یکی ازاعضای باند سیدمهدی هاشمی هستم!   [2016 Dec] 
*فتح سفارت آمریکا در13 آبان 1358رابطه های بی رابطه؛ تدابیر بی تدبیر!   [2016 Nov] 
*دین را زمینی کنیم!   [2016 Oct] 
*مشکل جهان اسلام متولی آن است!  [2016 Oct] 
*دو روی سکه ی بحران سوریه  [2016 Oct] 
*نفوذی انقلابی زیرعبای من!؟  [2016 Aug] 
*فقدان رهبری درپساخامنه ای   [2016 Jul] 
*مبارزه بافساد؛ نمایشی کمدی درام مبارزه بافساد در جمهوری اسلامی  [2016 Jul] 
* روزشمارمن و روزنامه سلام  [2016 Jul] 
*چندسال پیش (44) محمدمنتظری، وفات7تیر1360 (قمست پایانی)  [2016 Jul] 
*چندسال پیش (44) محمدمنتظری، وفات7 تیر 1360(قسمت چهارم)  [2016 Jun] 
*چندسال پیش (44) محمد منتظری، وفات 7تیر 1360 (قسمت سوم)   [2016 Jun] 
*چندسال پیش(44)محمدمنتظری،وفات7تیر1360(قسمت دوم)   [2016 Jun] 
*چندسال پیش (۴۴) - محمدمنتظری، وفات ۷ تیر ۱۳۶۰ (قسمت اول) کاسه داغ تر از آش  [2016 Jun] 
*جهان بینی حقوق بشری جهان وطنی!  [2016 Jun] 
*سروش سلمان رشدی!   [2016 May] 
*اجتهاد در مقابل نص؛اساس جمهوری اسلامی ایران  [2016 May] 
*چندسال پیش(42)پیغام امروز به آیندگان(13اردیبهشت،روزجهانی آزادی مطبوعات) بخش دوم  [2016 May] 
*چندسال پیش(42)پیغام امروز به آیندگان(13اردیبهشت،روزجهانی آزادی مطبوعات) بخش اول   [2016 May] 
*توبه نصوح،حق الناس و ج.ا.ا   [2016 Apr] 
*چندسال پیش(ویژه انقلاب57)تیترخبر  [2016 Feb] 
*چندسال پیش(ویژه انقلا57)من ساواکی نیستم   [2016 Feb] 
*چندسال پیش(ویژه انقلاب57)زندانی وخانواده های زندانیان  [2016 Feb] 
*چندسال پیش(ویژه انقلا57)احزاب وگروه هاوسازمانها  [2016 Feb] 
*چندسال پیش(ویژه انقلاب57)حرفهای تلفنی مردم  [2016 Jan] 
*چند سال پیش(ویژه انقلاب57)حرف های نظامیان، افراد حکومتی و سیاستمداران  [2016 Jan] 
*چند سال پیش(ویژه انقلاب57)روحانیت وحکومت اسلامی  [2016 Jan] 
* چند سال پیش(ویژه انقلاب57)حرف های روشنفکران  [2016 Jan] 
*چندسال پیش(ویژه انقلاب57)عکس امام در ماه  [2016 Jan] 
* سخنی که طنز ومحضکه عام وخاص شد!  [2016 Jan] 
*دمکراسی سلبی  [2016 Jan] 
*در فقد آیت الله منتطری  [2015 Dec] 
*اگر حصرکروبی ومیرحسین موسوی برداشته شود چه می شود؟  [2015 Nov] 
*مصاحبه ای منتشر نشده ای با خانواده جید شریف  [2015 Nov] 
*آیا هاشمی رفسنجانی عوض شده است؟  [2015 Nov] 
*چرخه قدرت در مطبوعات در حال کما!  [2015 Nov] 
*جامعه مدنی و جامعه زدنی(مجموعه اول)  [2015 Nov] 
*اسلام را از مسیراصلی منحرف کردیم!  [2015 Oct] 
*من ماله می کشم پس هستم!  [2015 Sep] 
*دمکراسی دینی!  [2015 Sep] 
*پارادوکس نفاق  [2015 Aug] 
*حزب اصلاحات حق مسلم ماست!  [2015 Aug] 
*«علامه» بجای «آیت الله»!  [2015 Aug] 
*فرهنگ اقتصاد،سیاست فرهنگی  [2015 Aug] 
*انقلابی که آنرا به مرگ گرفتند وبه تب راضی شد!  [2015 Jul] 
*سرباز گمنام در انواع مختلف/این یک داستان واقعی ست  [2015 Jun] 
*مملکت همش واس ماس؛ این یک داستان واقعی ست  [2015 May] 
*قول سیاست،غول اقتصاد  [2015 Apr] 
*حفظ نظامه،مگه چیه؟  [2015 Apr] 
*تفاوت اپوزیسیون در گذشته و حال؟  [2015 Mar] 
* دولت سایه ای که من می دانم قسمت ا تا ده  [2015 Mar] 
*ولایت فقیه خوب/ولایت فقیه بد  [2015 Feb] 
*۳۶ سال سلطنت فقیه  [2015 Feb] 
* شرکت سهامی خاص ج.ا.ا.با مشغولیت نامحدود!  [2015 Jan] 
*سیاست قربانی سیاست(مجموعه دوم)  [2015 Jan] 
*هارمونی علی مطهری!  [2015 Jan] 
*سیاست قربانی سیاست(مجموعه اول)  [2014 Dec] 
*تاوان 444 روز  [2014 Nov] 
*داعش دشمن فرضی صهیونیزم،غرب وآمریکا  [2014 Oct] 
*آمریکا منجی بشریت!  [2014 Aug] 
*این یک داستان واقعی ست  [2014 Apr] 
*نیمه پر، نیمه خالی  [2014 Jan] 
*خط قرمز ماست!  [2013 Nov] 
*نقشه پیش فرض در دست های آلوده  [2013 Oct] 
*شنود چی های «واجا»ونوچه شیپورچی های مطبوعات چی!  [2013 Sep] 
*روزخبرنگار، انجمن صنفی روزنامه نگاران و خودم  [2013 Aug] 
*کتاب، نمایشگاه، یک گزارش  [2013 May] 
*34سالگی انقلاب بهمن 57  [2013 Jan] 
*قرآن رمل و اسطرلاب نیست  [2013 Jan] 
*احمدی نژاد اصلاح طلب می شود  [2013 Jan] 
*گیرِ مردم  [2013 Jan] 
*تفاوت منتظری و خمینی  [2012 Dec] 
*قانون اساسی با سرویس پوپولیسم!  [2012 Dec] 
*سکولاریزم دینی!  [2012 Nov] 
*دلار رازی است  [2012 Nov] 
*خاتمی خامنه ای را نجات می دهد!  [2012 Nov] 
*حفظ نظام یا انقلاب؟  [2012 Oct] 
*هاشمی شویی  [2012 Oct] 
*بدویت سیاسی  [2012 Sep] 
*آگاهی ایزوله شده  [2012 Sep] 
*رضاخجسته رحیمی،سعید حجاریان؛ پرسش هایی که نشد،حرفهایی که نزد!  [2012 Sep] 
*آیاترورهای هسته ای کاروزارت اطلاعات است؟!  [2012 Aug] 
*اقتصادمقاربتی؛واقعیت این است!  [2012 Jul] 
*تغییر کاربری در حکومت  [2012 Jul] 
*هوس زور آزمایی با اسرائیل  [2012 Jun] 
*روشنفکری شریعتی  [2012 Jun] 
*نظارت حراستی!  [2012 Jun] 
*اصلاحات فقط با تغییر قانون اساسی میسور است  [2012 Jun] 
*ما بی شرف ها مانده ایم  [2012 Apr] 
*نفتی که ملی نشد،ملتی که نفتی شد!  [2012 Mar] 
*جدایی نان از سیاست  [2012 Mar] 
*مردم جن زده مفتون شیدایی سیاستمداران!  [2012 Jan] 
*پهلوی رضا پهلوی، آینه چو عیب تو بنمود راست/خود شکن آینه شکستن خطاست  [2012 Jan] 
*دور زدن دمکراسی!   [2011 Oct] 
*احمدی نژاد این روزها یک توپ بسکتبال شده است!  [2011 Oct] 
*بورژوا کُمپرادُرهای مسلمان!  [2011 Sep] 
*«واجا»  [2011 Aug] 
*سوتک و سکوت  [2011 Jan]