مردم شرافتمند وکلای دادگشتری را تنها نگذارید (۱۲) به بهانه سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری
وکلای دادگستری

 بیانیه کانون وکلا به مناسبت سالروز استقلال

آزادیخواهان

هموطنان

همکاران

 

روز چهارم اسفند ماه گذشته هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز مصوبه  زیر را برای خاموش کردن اعتراض وکلا در مراسم استقلال کانون گذراند و منتشر کرد:

" در روز استقلال هرنوع تبلیغات و معرفی تشکل ها و  در داخل سالن و خارج آن و خیابانهای اطراف در قالب ارائه اعلامیه، نشریات، پوستر، بنر، کارت تبریک و صور ممکن دیگر از طرف اشخاص و تشکل ها و موسسات ممنوع می باشد"

لابد امضا کنندگان برای حفظ "امنیت" ناگزیر شده اند همه قوانین نظام اسلامی را لگد کوب کرده و از بالای سر رهبری و شورای عالی امنیت نظام، شورای مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی به رقابت با دهها دستگاه حراستی، حفاظتی،اطللاعاتی، امنیتی و نظامی بپردازند.

پاسخ مناسب وکلا بساط کساد جشن آنان بود، بطوری که حتی خبر برگزار شدن جشن را هم منتشر نکردند. آقای روحانی و هیئت همراه بخاطر احتمال عکس العمل وکلا، علیرغم اجابت دعوت کانون، آنرا لغوکردند و برادران لاریجانی  مسئولین قوه قضاییه و مقننه هم عمل به احتیاط کرده و خود را کنار کشیدند. بخش بزرگی از شرکت کنندگان در آن جلسه لباس شخصی هایی بودند که از دستکاهای مختلف برای حفظ "امنیت" بسیج شده بودند.

وکلا جواب این بی حرمتی آشکار را در روز انتخابات هیئت مدیره دادند. هفتاد و پنج درصد وکلا در انتخابات شرکت نکردند و نفر اول انتخاب شده ده درصد و آخرین نفر پنج درصد آرای وکلای واجد رای را بدست آوردند.

همه شاهد بودیم که طی سال گذشته تجاوز به حق دفاع و به حرمت و حقوق وکلا ابعاد وسیع تری یافت. شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا تبدیل به اداره اجرای احکام دادسرای اوین شد. مردم ایران و نهاد های بین المللی وکلا با حیرت و نفرت شاهد ابطال پروانه وکالت همکار دلیرمان نسرین ستوده از طرف آنها شدند. شگفت انگیز آنکه هیئت مدیره کانون  در برابر اعتراض مجامع جهانی وکلا به جای حمایت از خانم ستوده بیانیه ای در پشتیبانی از صادرکنندگان آن رای ننگین صادر کرد.

هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز طی نامه ای در تاریخ بیستم مهرماه یک هزار و سیصدو نود وسه خطاب به آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه تقاضای عفو همکاران شریف دربند" از جمله آقایان عبدالفتاح سلطانی، سید محمد سیف زاده و.." را نموده است.

بسیار جای تاسف است که رئیس کانون وکلای دادگستری بجای مراجعه به خرد جمعی دهها هزار وکیل دادگستری برای دفاع جمعی از وکلای شریف دربند، تقاضای عفو وکلا را نموده و یطور ضمنی اتهامات سخیف وارده  را شرمگینانه پذیرفته و   محکومیت آنان را تائید نموده است. وکلای دربند به خاطر دفاع از حقوق موکلین خود ، انجام وظیفه وکالت ، تعلیم و تعمیق حقوق بشر در ایران ، دفاع از متهمین عقیدتی و سیاسی و کمک به خانواده های این متهمین متهم و محکوم شده اند. آنان تا به امروز علیرغم تمام فشار های جسمی و روحی، اتهامات سخیف وارده به خود در کیفرخواست را شدیدا رد نموده و احکام صادره را غیر قانونی می دانند.

ما در سال گذشته طی یازده اطلاعیه، بخش کوچکی از تجاوزات گسترده به حقوق وکلا و مردم را افشا کردیم

http://pezhvakeiran.com/maghaleh-59475.html

http://isdmovement.com/2014/08/082914/082914.Six-letters-by-Iranian-lawyers.htm

http://www.kar-online.com/node/8849

اینک طبق اطلاعات موثق و مستندی که به ما رسیده، می دانیم که بخشی از اعضای هیئت مدیره برای پوشاندن شرایط رقت انگیز خود که مستقیما ناشی از ضعف وسستی در دفاع از حریم و حقوق وکالت است با تصویب بودجه کلانی در صددند تا روز استقلال کانون را به کنسرتی با حضور یکی از خوانندگان سرشناس تبدیل نمایند تا امکان طرح مسائل و مشکلات موجود در اجتماع روز استقلال کانون وکلا را از بین ببرندو "امنیت" حفظ شود. خانواده ها و کودکان آنها را به صرف چای و شیرنی و مجلس آوازخوانی سرگرم کنند و حرف، گله ،شکایت و قصه ای نباشد.

 

آزادیخواهان

هموطنان

همکاران

زنده یاد حمید مصدق همکار گرامی و شاعر گرانقدر خصاب به ما مژده داد که:

تو اگر برخیزی من اگر برخیزم همه بر می خیزند.

اتحاد عمل وکلا با یکدیگر و در همراهی با خواسته های زنان، دانشجویان، دستمزد بگیران، کارگران، بازنشستگان، کارمندان، آموزگاران ،بیکاران و ... ضامن احیای حقوق حقه ملت ایران است.

 

در روزهایی که وکلای بیمار زندانی محروم از مراقبت های پزشکی و درمانی هستند، در شرایطی که  قاضی شعبه دو دادگاه انتظامی وکلا آنقدر جسور میشود که پروانه وکالت خانم ستوده را باطل میکند. در حالی که تعداد زیادی از همکاران ما در زندان یا تحت پیگرد و فراری هستند، بخواهیم تا هنرمندان از مشارکت در نمایش فریبکارانه خودداری نمایند.

باید از هیئت مدیره کانون خواست تا با افتخار خانم ستوده را برای بیان دردهای وکالاو ستمدیدگان در روز استقلال کانون دعوت کنند.

همراه این بیانیه  عین پیام کانون وکلا و بیانیه هیئت مدیره کانون را که در روز استقلال کانون در هفتم اسفندماه یکهزارو سیصدو  پنجاه و هفت در پاسخ به آقای خمینی صادر شد را می خوانید. آنان که بیانیه را تهیه و امضا کردند یا به زندان رفته  ویا   ناچار به غربت و تبعید تن داده اند اما تسایم مستبدان نشدند.

این اسناد منشور شرف وکلای دادگستری است

با یکپارچگی و مقاومت، با اتکا به خواسته ها . حمایت مردم و مجامع بینالمللی وکلا از تصویب قانون جامع وکالت که در واقع انحلال قدیمی ترین نهاد مدنی کشور است جلوگیری نماییم  

 بیانیه کانون وکلا به مناسبت سالروز استقلال

 

مردم شرافتمند وکلای دادگشتری را تنها نگذاری

چهارم اسفند یکهزارو سیصدو نود و سه

وکلای دادگستری در تبعید.

منبع:پژواک ایران


وکلای دادگستری

فهرست مطالب وکلای دادگستری در سایت پژواک ایران 

*به تعلیق وکالت نسرین ستوده پایان دهید؛ مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد (۱۴)   [2015 Mar] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۳)   [2015 Mar] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگشتری را تنها نگذارید (۱۲) به بهانه سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری  [2015 Feb] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۱)   [2015 Jan] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید (۱۰)  [2015 Jan] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید- (۹)  [2014 Nov] 
* مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد- ٨ بيداد عليه همكار دلير ما نسرين ستوده  [2014 Oct] 
*مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد - شماره ٧   [2014 Sep] 
*آرزوهای حقوقی هوشنگ عیسی بیگلو  [2014 Aug] 
*مردم شرافتمند وكلای دادگستری را تنها نگذاريد. شماره ۶   [2014 Aug] 
*مردم شرافتمند وكلا را تنها نگذاريد شماره ۵  [2014 Apr] 
*مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد- شماره ۴  [2014 Apr] 
*مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد، شماره ٣   [2014 Apr] 
*مردم شرافتمند، وکلای دادگستری را تنها نگذارید، شماره ۲  [2014 Mar] 
*مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید، شماره ۱  [2014 Mar]