قراگوزلو تشکر لازم نیست، بی سند مطلب ننویسید
مهدی کوهستانی

 
 
جواب چند ساعته قراگوزلو به نوشته ام دوباره بر روی سایت اخبار روز آمد. (1) قراگوزلو واقعا تمام قضاوت و نوشته های شما چنین است وای بر کسانی که اساسا تا کنون زحمت کشیده و نوشته هایتان را خوانده اند.
 
عمل شما همانند سندی است که آقای اولیای فرد وکیل کارگران سندیکای هفت تپه توضیح میدهد." زمانی که قاضی دادگاه شعبه سیزده تجدید نظر اهواز (2)در سال 88 در جلسه دادن رای متهمین کارگری در دادگاه یکی از موارد اتهام کارگران را ارتباط با مهدی کوهستانی ذکر کرد از قاضی سوال میکند بر اساس چه سندی این ارتباط را شما جرم میدانید؟  کوهستانی در کانادا کار میکند و چه ربطی به امریکا دارد و تمام ارتباط ایشان با تشکلات کارگری روشن است و شما میتوانید از نهادهای کارگری سوال کنید؟ چرا مدرک نشان نمیدهید؟ قاضی دادگاه در جواب گفت به ما گفته شده است و به شما ربطی ندارد
 
قراگوزلو هم می گویید جناب کوهستانی ودوستانش در سولیداریته سنتر ..." و کار خود را از اینجا آغاز می کنید که :"جناب آقای کوهستانی کارشناس ویژه سولیداریته سنتر در امور ویژه ایران هستند" لطفا بگویید چگونه به این امر رسیده اید که من کارشناس ویژه سولیداریته سنتر هستم
 
اصلا مدرک شما در مورد ارتباط اینجانب با سولیداریته سنتر کجاست که تا کنون من از آن خبر ندارم.
شیوه ی شما همان شیوه کیهان شریعتمداری و نشریات اطلاعات سیاسی است که درآن مکتب آموزش دیده اید. افراد را متهم می‌کنید و سپس محاکمه کرده و حکم صادر می کنید، آنگاه آنها رامجازات هم می کنید. به این جمله ی خود نگاه کنید:
" حالا دیگر در ایران کسانی که دفاع از امپریالیسم و سولیداریتی سنتر را مباح می شمردند و در تقابل با استبداد حاکم از مدرنیسم امپریالیستی دفاع می کردند آب توبه روی خود ریخته اند و در خلوت نیز از ابراز چنان مواضعی شرم دارند. آقای کوهستانی و حامیانش در نهادها و رسانه های امپریالیستی آب در هاون می کوبند."
 
من حتا یک نفر را درجنبش کارگری امروز ایران نمی شناسم که دفاع از امپریالیسم و سولیداریته سنتر را مجاز شمرده باشد، لطفا یک نفر حتا یک نفر را که مصداق این باشد را نام ببرید. حال لطفا مرحمت فرموده آن مدافعان امپریالیسم و سولیداریته سنتر را نام ببرید تا ببینیم چگونه در خلوت آب توبه بر سر خود ریخته اند. ضمنا می دانید که این آب توبه ریختن همان اصطلاح شهر نوی های قدیم است نه اصطلاح فرهیختگانی همانند شما. و احتمالا می دانید که این اصطلاح تواب سازهای دهه شصت هم بود وکسانی همانند حاج داوود و شریعتمداری ها این اصطلاح را به کار می بردند.
شما سرتان را زیر برف می کنید و گمان می کنید که دیگران شما را نمی بینند.
در همین مقاله اخیر خود "یک دم در این ظلام و آقای کوهستانی متشکرم... شیوه ی سؤال برانگیزانانه  شما از لای قبای استدلال شما بیرون زده است.
1-     در شرایطی که فعالان داخلی حتا اجازه برگزاری جلسات عادی خود را ندارند، و با برگزاری این جلسات مورد عتاب وخطاب چه  قرار میگیرند و یا برگزاری مجمع عمومی خود با بگیر وببندهای آن چنانی مواجه می شوند، شما یک دیدار ساده از یک زندانی را به مجمع عمومی علنی تعبیر میکنیدو برای چی که شهابی را به زندان برگردانند.
2-     به راحتی سند سازی می کنید .  ای میلی ازمن را نشان دهید  که برای شما یا سایت البرزفرستاده باشم و نوشته باشم” که زحمات شما برای انتشار آن مقالات و یا نوشته های همسو و مشابه بی مزد و منت نخواهد ماند”تا همه حرفهایتان را قبول کنم.
3-     یک مدرک حتا یک مدرک از وابستگی من به سولیداریته سنتر ، ان ای دی  یا هر نهادی که شما آن را امپریالیستی می دانید ارائه دهید
4-     چه کسانی در کنفرانس هایی با ابتکار سولیداریته سنتر و لیبراستار شرکت کرده اند، بخصوص در داخل ترکیه. آیا جز دوستان امروزی شما بوده اند شهامت داشته باشید بگویید وگرنه ما بگوییم برای شما بد می شود.
5-     یک سند یک مدرک بیاورید که من از لخ والسا و ... دفاع کرده با شم  وآنها را و یا کمک های آنها را تایید و تمجید کرده باشم. از دوستانتان در کارگری تبعیدی سابق بخواهید که تاریخ سالودرنوش لهستان را برایتان بازگو کنند. برای اینکه دائماً در حال نوشتن هجویات هستید و زبان غیر فارسی هم نمیدانید و خواندن هم برایتان مضر هست بگویم سالودرنوش لهستان در سال  1980 تاسیس شد و سالودریتی سنتر در سال 1997 تاسیس شده است و کسی که منطق میداند به شما بگوید چطوری نهادی 17 سال بعد از شکلگیری اش جنبش دیگری را میتواند به انحراف بکشد
6-     لازم نیست من موضعم را در باره تمام این مسایل بگویم . اگر حتا کمی وحتا بسیار کم با علم حقوق آشنا باشیم می دانیم که بینه و دلیل بر عهده ی مدعی است. اگر شما اتهامی به کسی می زنید، این شما هستید که باید دلیل بیاورید و متهم درهمه ی حقوق شناخته شده تا زمانی که مدرکی علیه او ارائه نشده ، بی گناه است و اصل بر بی گناهی افراد است. البته بجز در جمهوری اسلامی و دادگاه های آن.
گویا این اصل برائت در ریزه خواران فرهنگ استبداد تا مغز استخوان نفوذ کرده است. زیرا قرا گوزلو شما اصلا خودتان راموظف به آوردن یک  سند هم نمی دانید. اتهام زدن همان ،و اثبات شدن آن هم همان. بدون دلیل و مدرک و تقاضای توبه ازمتهمی که هنوز اتهامش ثابت نشده است
این دروغ ها چیست که سرهم می کنید چه کسی به شما این دروغ ها را گفته است؟ مدرکتان کجاست. من خوشحال می شوم که شما ابتدا یک مدرک برای اتهاماتان بیاورید بعد از من تقاضای توبه کنید.
از این که پذیرفته اید که در گذشته ازگفت وگوی تمدن ها و جمهوری اسلامی و... دفاع کرده اید و ... میتوان از شما تشکر کرد زیرا که به سبک وسیاق گذشته خود تلاش نکرده اید قضیه را ازاصل منکر شوید.
زمانی عده ای آمدند وگفتند که من شخصی را به سولیداریته سنتر معرفی کرده ام. من آن تهمت ها را شنیدم و دم فروبستم زیرا آن شخص در زندان وتحت نظر بازجویانی بود که بی مدرک اتهام می زنند... اکنون که آن شخص از زندان آزاد شده است و اکنون به صراحت می گویم هیچ گاه و در هیچ زمانی هیچ کس را به سولیداریته سنتر و شرکت در هیچ جلسه ای معرفی نکرده ام .
 
قراگوزلو شما در چه مقامی هستید: بازجو، بازپرس، دادستان، قاضی  یا مجری حکم؟
 
 
شما می گویید که "بنده همیشه به شکل قراردادی با نهادهای دانشگاهی کار کرده ام" طبیعتا برای کسب درآمد بوده که در رسای مدیریت دانشگاه آزاد قزوین نوشته اید: برادر فاضلم دکتر مرتضی موسی خانی
که اندازه های آرمان و ایمان خود را به تاسی از الگوی مولایش حسین بن علی (ع) برش داده است و مدار منش و کنش زندگی اش را بر پایه و مایه ی رهایی از تعلقات دنیای دنی گذرانده است تا بتواند به دفاع از حریم حرمت معروف و معرفت بشر بشیر دانش باشد.
اکنون  هم برای کسب درآمد این چنین نوشته هائی مینویسید .
 
همانگونه که نوشتید "نتيجه ی اين تلاش انتشار بيش از دويست مقاله و بيست مجلد کتاب در زمينه های مختلف اجتماعی است. واضح است که بخش عمده يی از اين مقالات به سبب حاکميت سانسور به شکل همه جانبه و کامل منتشر نشده است. در ميان مقالات من ظرف سی سال گذشته مواضع متفاوتی وجود داشته است. از حمايت از اصلاح طلبان تا نقد شديد سياست های ايشان. عرصه ی سياست گستره يی پيچيده است و انسان های دخالت گر در اين عرصه که به طور مستمر موضع گيری می کنند و هميشه در ميانه ی ميدان هستند به طور طبيعی دچار اشتباه در موضع گيری نيز می شوند." در مقاله جامعه مدنی و قانون گرایی شماره 145- 146 صفحه 28 نوشتید :"ظهور انقلاب اسلامی با تمام ویژگیهای یگانه و فراز و نشیب هایش، دفاع مقدس 8 ساله و دستاوردهای حیرت انگیزه اش "  آیا جدا دچار موضعگیری اشتباهی شده اید. زمانی که شما در مدح جنگ مقدس مینوشتید ما در افشای جنایت مقدس مبارزه میکردیم . تمام مطالب خودتان به یک پاراگراف از نوشته هایدگر نمی ارزد، همان برخوردی که روشنفکران جهانی با آثار هایدگر میکنند جنبش کارگری ما با شما میکند و خواهند کرد. 
من دیگر این بحث را ادامه نمیدهم اما اگر مدرکی برای ادعاهایتان دارید ارائه دهید حتما پاسخ خواهم داد در غیر این صورت وقتم را تلف این نوشته های و اتهامات بی مدرک شما نخواهم کرد
 
مهدی کوهستانی
دی ماه 1391
 
 
 
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=50406 (1
http://sunninews.org/fa/articles.aspx?selected_article_no=12552(2    
 

منبع:پژواک ایران


مهدی کوهستانی

فهرست مطالب مهدی کوهستانی  در سایت پژواک ایران 

*آیا انتصابات اخیر مساله طبقه کارگر ایران بود؟   [2021 Jun] 
*کارگران و انتصاب ریاست جمهوری ۱۴۰۰  [2021 May] 
*تاثیر جنبش کارگری بر جنبش سیاهکل- پنجاه سال تاثیر فرهنگ سیاهکل بر جنبش کارگری  [2021 Jan] 
*آیا خیریه نذر اشتغال امام حسین برای منطقه ای کردن دستمزد حمایت رهبری را دارد؟   [2021 Jan] 
*لاطائلات نگاری برای جنبش کارگری با گرفتن رانت سیاسی  [2021 Jan] 
*کرونا و شرایط طبقه کارگر ایران، رفع تحریم یک سوال جدی در مقابل سپاه - نه نیروهای مترقی  [2020 Apr] 
*«تهدید کرونا را به فرصتی برای جنبش کارگری تبدیل کنیم»  [2020 Apr] 
*نقش تشکلات کارگری و مردمی در پیشبرد مبارزات دوره حاضر   [2019 Dec] 
*بزرگ‌ترین مشکل کارگران در ایران، فشار نهادهای امنیتی است  [2019 Oct] 
*پرونده‌های باز شکایت از جمهوری اسلامی در سازمان بین‌المللی کار   [2019 Jul] 
*بازگشت جنبش کارگری یک اتفاق جهانی است و مختص ایران نیست  [2019 Jan] 
*کشته شدگان گمنام و بی نشان حوادث کار زیر خاک- مجرمین آزاد ، برای درآمد بیشتر آمار روی کاغذ- اسناد زیرخاک [2016 Apr] 
*از انقلاب فرهنگی تا فرهنگیان معترض  [2015 Jul] 
*تشکل سراسری کارگری- ضرورت یا تقابل  [2014 Dec] 
*نبش قبر مسائل شخصی بشیوه «سوسیالیستی»  [2014 Jun] 
*آيا جنبش كارگري ايران نيازي به دريافت كمك مالي دارد ؟  [2014 Jun] 
*علی ربیعی از وزارت اطلاعات تا وزارت کار  [2013 Aug] 
*سیر تحولات اقتصادی ”نهادهای کارگری” وابسته به حکومت در ایران  [2013 May] 
*قراگوزلو تشکر لازم نیست، بی سند مطلب ننویسید   [2013 Jan] 
*دریغا سیاست که رندی شد و تعقل باز نیامد اشاره ای به مقاله یک دم درین ظلام محمد قراگوزلو  [2013 Jan] 
*حقوق هاي معوقه دزدی دستمزد* کارگران ایران به سبک نظامی  [2012 Oct] 
*انتخابات و دستمزد کارگران   [2012 Mar] 
*مجمع عالی با کدام انگیزه به کدام سو؟  [2011 Dec] 
*شبِ پيش از صبح اعدام فرزاد کمانگر  [2011 Apr] 
*جمهوری اسلامی و طرح پروژه مجمع عالی نمایندگان کارگری  [2010 Aug] 
*بسوی تغییرات بنیادی(2) *   [2009 May] 
*افزایش موج سرکوب در هفت تپه و حکم اعدام فرزاد کمانگر   [2009 Mar] 
*ضرورت ارتباط جنبش کارگری ایران با نهادهای بین المللی کارگری  [2008 Sep]