PEZHVAKEIRAN.COM پرسش‌هایی از حامد اسماعیلیون و خانواده‌های دادخواه هواپیمای اوکراینی درباره تظاهرات بزرگ برلین
 

پرسش‌هایی از حامد اسماعیلیون و خانواده‌های دادخواه هواپیمای اوکراینی درباره تظاهرات بزرگ برلین
اختر قاسمی

Ghasemi.jpgآقای اسماعیلیون عزیز! خانواده‌های محترم دادخواه هواپیمای اوکراینی!
من و خیلی از افرادی چون من از زمان فاجعه هواپیمای اوکراینی به دست جمهوری جنایت اسلامی با شما گریستیم و در طی این مدت تلاش شما خانواده‌های دادخواه هواپیمای اوکراینی و به‌خصوص حامد اسماعیلیون را از ابتدای کار دنبال کردیم، ارج گذاشتیم و حمایت کردیم، به پاس پیشینه تلاش شما اعتماد کردیم و هم در یکم اکتبر از تظاهرات سراسری حمایت کردیم و هم اینک از تظاهرات بزرگ در برلین حمایت کردیم و در آن شرکت می‌کنیم!
اینکه ناگهان ما یک روز پیش از تظاهرات در مصاحبه‌ای که بامداد اسماعیلی خبرنگار ساکن آلمان با خانم جوانی به نام شیرین متوجه می‌شویم که یک گروه کلکتیو کوچک چپ فمینیستی / ال‌جی‌بی‌تی به نام «زن، زندگی، آزادی ـ کلکتیو» رهبری این تظاهرات را به عهده دارد و ما را به پیج‌های تازه‌تأسیس خود هدایت می‌کند تا ما را با چگونگی ایستادن گروه‌های مختلف در تظاهرات و شعارها آشنا کند، اما از گفتن نام سخنرانان سر باز می‌زند و فقط از موضع رهبری برای ما تعیین می‌کند که چکار باید کنیم، کمی شگفت‌زده شدیم و با توجه به اطلاعاتی که در پیج‌شان برای شرکت‌کنندگان منتشر می‌کنند، کمی ما را نگران کرده است که امیدوارم شما آقای اسماعیلیون که اعتماد ما به شما و خانواده‌های دادخواه ما را به این تظاهرات می‌کشاند، پاسخ نگرانی ما را بدهید تا تکلیف خود را بدانیم.
 شما هدف این تظاهرات را همبستگی همه اقشار جامعه با اندیشه‌های متفاوت در مقابل دشمن مشترک جمهوری اسلامی بیان کردید تا بتوانیم با صدای بلند جامعه جهانی را مجبور به شنیدن خواست‌های مردم ایران کنیم تا دست از حمایتشان از جمهوری اسلامی بردارند که برای هر ایرانی که قلبش برای میهن و مردم میهنش می‌‌تپد قابل احترام و حمایت است!
برای همبستگی طبیعتاً باید در چنین تظاهرات همگانی بزرگی از شعارهای حساسیت‌برانگیز گروهی پرهیز کرد و فقط علیه جمهوری اسلامی و در راستای اتحاد مردم شعار سر داد.
به‌عنوان مثال از جمله شعارهایی که در خارج از کشور بحث‌برانگیز و مشکل‌زا می‌شد شعارهایی چون «جمهوری ایران»، «جمهوری ایرانی»، «نه شاه می‌خوایم نه رهبر»، «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، یا «جاوید شاه»، «رضاشاه روحت شاد» شعارهایی بودند که چون تعیین‌کننده نوع سمت‌گیری و نوع نظام حکومتی آینده بودند، طبیعتاً حساسیت گروه مخالف را ایجاد می‌کرد و باعث درگیری می‌شد!
در اطلاعاتی که پیج اینستاگرام گروه کلکتیو در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده و شعارها را تعیین کرده، شعار «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» دیده می‌شود و این می‌تواند باعث حساسیت هواداران پادشاهی که تعدادشان هم کم نیست بشود و درگیری ایجاد کند.
در بخش دیگر توضیح نوع قرار گرفتن مردم در صفوف تظاهرات ویژگی خاصی برای یک اقلیت جامعه ال‌جی‌بی‌تی قائل شده‌اند که باید در صفوف جلو باشند. اگر قرار باشد به اقلیت‌های تحت سرکوب ویژگی خاص داد، باید به همه اقلیت‌های، قومی، دینی، نژادی، زبانی، فرهنگی و...، ویژگی خاص داد نه فقط اقلیت‌های جنسیتی!
و یا در بخش شعارها که به درستی به زبان جامعه میزبان، زبان بین‌المللی انگلیسی و زبان ملی ایرانیان، فارسی نوشته شده، باز هم ویژگی خاص فقط به دو زبان اقلیت قومی جامعه کردی و ترکی داده شده و از زبان دیگر اقلیت‌ها خبری نیست!
این تبعیض قایل شدن میان اقوام ایرانی خود مسئله‌ساز خواهد شد!
در اطلاعیه‌ای هم که گویا امروز از پیج‌شان پاک شده پرچم شش رنگ جامعه ال‌جی‌بی‌تی را به پرچم ملی شیر و خورشید ایرانیان ترجیح داده و خواسته بودند که از آوردن پرچم خودداری شود و فقط پرچم شش رنگ به همراه آورده شود!
آقای اسماعیلیون عزیز!
خانواده‌های عزیز دادخواه هواپیمای اوکرایینی!
ما به شما اعتماد کردیم و به تقاضای شما برای همبستگی با مردم میهنمان، جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، معلمان و ... که با دست خالی پنج هفته است مقابل دژخیمان می‌جنگند پاسخ مثبت دادیم و راهی برلین می‌شویم، اما لطفاً به ما پاسخ دهید چرا یک‌باره ما را شگفت‌زده کردید و در مقابل کار انجام‌شده قرار می‌دهید؟
چرا اجازه نمی‌دهید هر گروهی با اندیشه و خواست‌های خود در کنار گروه دیگر قرار بگیرد؟ مگر قرار نیست ایران آینده ایرانی دمکراتیک باشد؟ چرا پرچم رنگین‌کمان یک اقلیت جنسیتی باید بر پرچم ملی ایرانیان ترجیح داشته باشد؟
این تظاهرات برای پشتیبانی از دختران و پسران جوان کف خیابان‌ها در ایران است که خواهان نابودی رژیم دیکتاتوری اسلامی آخوندی‌اند، و به همین دلیل هم این حرکت ملی است و برازنده آن هم پرچم ملی شیروخورشید ایران است.
منتظر پاسخ شما هستم
اختر قاسمی
کلن، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲
1.jpg2.jpg3.jpg
 

منبع:پژواک ایران