خامنه ای مسئول مستقیم قتل عام کرونا است!
او باید به جرم «جنایت علیه بشریت» محاکمه شود! 

محسن ابراهیمی

تقریبا یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا گذشته است. در بسیاری از کشورهای جهان توانسته اند این ویروس را مهار کنند. در اغلب کشورها بخش مهمی از جمعیت واکسینه شده اند، طوری که مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در برخی کشورها حتی به انگشتان یک دست هم نمیرسد.

در جمهوری اسلامی اما شرایط اسفناک است. حتی سه میلیون نفر هم واکسن دریافت نکرده اند. کمبود تخت و دارو و اکسیژن و حتی سرم بیداد میکند. بیماران در راهروها و حیات بیمارستانها پیش چشمان عزیزانشان جان میکنند. دهها هزار بیمار  جدید  آمار هر روزه است. طبق آمار رسمی وزارت بهداشت هر روز بالای 700 نفر جان می بازند و تا کنون بالای 103 هزار انسان جانشان را از دست داده اند. و البته این آمار و ارقام مثل همیشه واقعی نیست. حتی روزنامه جوان که نزدیک به سپاه پاسداران است گزارش میدهد که آمار جانباختگان کرونا در ایران "هفت برابر آمار رسمی یک صد هزار نفر"، یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر است. این روزنامه از بروز موج ششم خبر داده و نتیجه می گیرد که این وضعیت برای "کشور و نظام" خطرناک است.

در حال حاضر، جمهوری اسلامی در رابطه با مرگ و میر مبتلایان به کرونا نسبت به جمعیت کشور، مقام اول را در سراسر جهان دارد. در یک کلام حکومت اسلامی بدست کرونا مشغول نسل کشی است و مسئول مستقیم این نسل کشی همه مقامات ارشد حکومت اسلامی و در راس آنها خامنه ای به مثابه راس نظام است.

خامنه ای و سران نظامش پرونده سنگینی از جنایت زیر بغل دارند. قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت فقط یک نمونه است که یکی از دست اندرکارانش همین الان در سوئد محاکمه میشود. اما اگر سران حکومت اسلامی هیچ جنایتی هم مرتکب نمی شدند، نقش آنها در فراهم کردن شرایط قتل عام مردم توسط کرونا برای محاکمه آنها و در راسشان خامنه ای به جرم جنایت علیه بشریت کافی است.

موارد زیر به وضوح نشان میدهند که چطور از همان لحظه اول شیوع کرونا، خامنه ای و سران جمهوری اسلامی شانه هایشان را زیر بالهای خونین این ویروس گرفتند که هر چه بیشتر جان انسانها بگیرد:

1.     همزمان با شناسایی بیماری در ووهان چین در نیمه دوم سال 1388، هواپیمایی ماهان با پروازهای متعدد به چین ویروس را وارد ایران کرد. بعدا معلوم شد که مقامات حکومت از شیوع ویروس باخبر بودند و حتی برای محافظت خامنه ای از ابتلا به این ویروس اقداماتی را در دستور گذاشته بودند. 

2.     طبق نظر کارشناسان، ماههای اول برای مقابله با شیوع ویروس حیاتی است. اما حکومت اسلامی در همان ماههای اول مردم را به خاطر نگرانی از بی رونق تر شدن مراسم "دهه فجر" و "انتخابات" مجلس شورای اسلامی در بی خبری کامل نگه داشت. یعنی عملا به جای پیوستن به تلاش جهانی برای مقابله با ویروس به شیوع آن کمک کرد.

3.     خامنه ای به عنوان راس نظام در این میان نقش اصلی را ایفا کرده است. او از همان اول به جای پیروی از توصیه های نهادهایی مثل سازمان بهداشت جهانی، به تئوری توطئه روی آورد. از "تولید ویروس توسط آمریکا به طور ویژه برای ایران و حمله بیولوژیکی" سخن گفت و البته اینها را با خزعبلات مالیخولیایی مثل همدستی دشمنان "جنی و انسی" علیه مردم ایران تکمیل کرد: "ما دشمن زیاد داریم. ... هم دشمنان جنی، هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک می کنند..."

4.     در حالیکه در بسیاری از کشورها تلاش میشد مردم هر چه بیشتر در باره این ویروس مرگ آفرین آگاهی کسب کنند، و همچنین اقدامات جدی برای تولید واکسن و دارو شروع شده بود، خامنه ای به مردم توصیه میکرد به دعای هفتم صحیفه سجادیه متوسل شوند: "این بلا به نظر ما بلای آنچنان بزرگی نیست. از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته  و .... میتوانند با دعا و توسلات و با طلب شفاعت و وساطت از ائمه اطهار علیه السلام و نبی مکرم اسلام میتوانند خیلی از مشکلات را برطرف کنند. من دعا میکنم. دعای هفتم صحیفه سجادیه را .. این دعای خوبی است".

5.     در متن چنین اظهار نظرها و تصمیمات خامنه ای و همکاری کامل رئیس جمهورش بود که  مردم نگران ایران شاهد رفتارهای مضحک و منزجر کننده از دار و دسته های سر به حکومت و ذوب شدگان ولی فقیه مثل تبلیغ طب اسلامی و روغن بنفشه و حرم لیسی  و مضحکه آنتن ویروس یاب "مستعان "110 توسط سپاه پاسدارانش شدند! 

6.     در حالیکه در اکثر کشورها قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی به طور جدی در  دستور گذاشته میشد، زیر نظر خامنه ای بساط نماز جمعه ها و عزاداریها برقرار بود و حسن روحانی علنا در اسفند 1398 یعنی همان لحظات مهم مقابله با شیوع کرونا گفت که این "توطئه دشمنان ماست که با هراس افکنی زیاد در جامعه کشور را به تعطیلی بکشند". همین هفته هم که مردم مثل برگ خزان فرومی ریزند، خامنه ای در مقابل درخواست تعطیل دو هفته ای کشور توسط مقامات حکومت خودش هم شانه بالا انداخت و گفت "من در مورد لزوم تعطیلی یا عدم لزوم تعطیلی اظهار نظر نمیکنم چون مساله تخصصی است." خامنه ای همان کسی است که وقتی بنزین سه برابر شد برای رفع مسئولیت از خودش گفته بود که در مورد آن موضوع سررشته ندارد و تابع تصمیم مسئولان متخصص آن امر است!  

7.     حقیقت این است که خامنه ای و رئیس جمهورش در حالیکه ثروت کشور را همچنان به حلقوم حماس و حزب الله و حوثیها میریزند، حاضر نشدند  گوشه کوچکی از این ثروت مردم را به عنوان کمک هزینه در اختیار میلیونها کارگری قرار دهند که روشن است اگر حتی یک روز هم کار نکنند نان شب نخواهند داشت. به این ترتیب میلیونها کارگر و مردم کارکن جامعه را در معرض ابتلا به بیماری قرار دادند.

8.     خامنه ای و رئیس جمهورش علنا مدافع "مصونیت گله ای" شدند که هیچ چیز نبود جز یک تصمیم فاشیستی در جهت نسل کشی. تصمیمی برای قربانی کردن جمعیت زیادی از اقشار محروم جامعه که هم بیشتر از همه در معرض ابتلا به ویروس هستند و هم هیچ امکان مالی برای دسترسی به دارو و درمان ندارند.

9.     زیر رهبری خامنه ای، جمهوری اسلامی حتی دست رد بر سینه کمکهای جهانی زد. برای مثال، در ۲ فروردین ۱۳۹۹، چند ماه بعد از شیوع کرونا، تلاش پزشکان بدون مرز برای راه انداختن یک مرکز فوریت‌های پزشکی با ظرفیت ۵۰ تخت برای درمان مبتلایان به کرونا در  اصفهان با مخالفت نهادهای امنیتی و وزارت بهداشت مواجه شد و تیم ۹ نفرهٔ پزشکان بدون مرز از ایران اخراج شدند.  

10.            مهمتر از همه اینها، وقتی جهان سرشار از شادی پیدا کردن واکسن بود، خامنه ای فتوا داد: "ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوعه. این را من به مسئولین هم گفتم و الان هم به طور عمومی میگویم"! (19 دیماه 1399). این دیگر یک فتوای علنی کشتار دسته جمعی مردم ایران بود که حاصلش تراژدی غم انگیزی است که الان در ایران در جریان است.

11.             خامنه ای به عنوان ولی فقیه که در همه سیاستهای خرد و کلان جمهوری اسلامی حرف آخر را میزند مستقیما مسئول راه اندازی بساطهای عزاداری و تاسوعا و عاشورا است که نقشی ندارند جز شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا. او علنا این تجمعات را تشویق میکند. از جمله اینکه اخیرا اظهار کرد که "مجالس عزای امام سوم شیعیان مایه برکت و جلب رحمت الهی است" و "کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد". همه میدانند که از این "مایه برکت" آنچه نصیب مردم میشود مرگ است و برکت واقعیش به  جیب شرکتهایی مثل موسسه "دانش بنیان برکت" وابسته به "بنیاد برکت" و ستاد اجرایی فرمان امام میشود که مالک واقعی مهمترین شرکتهای دارویی کشور هستند  و زیر نظر خود خامنه ای اداره میشوند.

مثل همه موارد در این مورد هم حسن روحانی، شریک جرم خامنه ای در بیعت با ولی فقیه علنا در روز ۴ مرداد در جلسهٔ ستاد ملّی مقابله با کرونا گفت که "دوگانه سلامت و عزاداری نداریم و عزاداری محرم حتّی در مناطقی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند، باید برگزار شود."

12.             تحت رهبری خامنه ای و همدستی کامل حسن روحانی، به نام "کمک بخش خصوصی" برای تامین واکسن و دارو، بساط رانت خواری و دزدی و چپاول توسط مافیای خصولتی فراهم شده است و امروز در متن غم و اندوه خانواده های فوت شدگان و روی جنازه های سرد مردگان کرونا ، بازار داغی راه افتاده است که در آن دلالان مرگ با تجارت واکسن و دارو و درمان قاچاقی دارند پول پارو کنند.

13.            یک جرم خامنه ای این است که در عین سنگ اندازی در مقابل هر تلاشی برای نجات مردم، چپ و راست به مردم دروغ گفته است و میگوید. برای مثال، او اعلام کرد"دولت و وزارت بهداشت مبالغی واکسن خریده بودند ... بدعهدی کردند ندادند." یعنی خواست مسئولیت مرگ و میر در ایران را به گردن خارجیها بیاندازد. حتی طبق اظهارات علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا هم معلوم شد که رهبر دروغ میگوید: "جمهوری اسلامی واکسنهای اهدایی بین المللی را که توسط کشورهای غرب و سازمان پزشکان بدون مرز ارسال شده بوده از فرودگاه بازگردانده است." همچنین طبق سخنان همین زالی "سران جمهوری اسلامی گفته اند واکسن کرونا گران است و با این استدلال واکسن خارجی نخریده اند. ... آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کرونا را از سازمان بهداشت جهانی مخفی کرده و از آنها خواسته اند از نظام سلامت ایران تعریف و تمجید کنند."

14.            و بالاخره دروغ بزرگتر و وقیحانه خامنه ای این بود که در خرداد 1400 اظهار کرد که تحت رهبری او ایران جزو پنچ کشور دنیاست که میتواند واکسن کرونا را تولید کند. "دیروز به من کتبا گزارش دادند که واکسن را بوجود آوردند و ما شدیم جزو پنج شش تا کشوری در دنیا که میتوانند واکسن کرونا را تولید کنند و و زیر ساختهای خوبی هم دارند که به من گفتند که میتوانند گمانم حدود 50 میلیون 30 میلیون من یادم نیست واکسن تولید کنند"! دروغ وقیحانه این اظهار نظر از آنجا پیداست که ایشان نمیداند واکسن تولیدی کذایی کشور 30 میلیون است یا 50 ملیون. اینجا یک تفاوت ناقابل 20 میلیونی وجود دارد! باضافه، با این همه واکسن تولیدی داخلی معلوم نیست چرا حتی سه میلیون از جمعیت هشتاد میلیونی هم دو دوز واکسن دریافت نکرده اند. چرا مردم از هزینه ابتدایی زندگیشان میزنند و در خیابانهای ارمنستان سرگردان هستند که واکسن تزریق کنند! 

15.            یکی از مهمترین جرمهای خامنه ای و مقامات حکومت امنیتی کردن تلاش آگاهگرانه و اعتراضی در مقابل سیاستهای حکومت است. کم نیستند پزشکان و پرستان شریف و دلسوزی که در طاقت فرساترین شرایط بدون دسترسی به امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی مناسب و کافی شب و روز برای نجات مردم تلاش کرده اند و وقتی حقایق را که حکومت پنهان میکند به جامعه گفته اند  فورا سر و کارشان با اطلاعات و دستگاههای امنیتی و زندان افتاده است.

آخرین مورد این است که همین هفته تعدادی از وکلا و فعالان مدنی به اتهام اقدام برای ثبت شکایت علیه برخی مقامات حکومتی به خاطر اهمال در مدیریت بحران کرونا و به خطر انداختن زندگی شهروندان و همچین شکایت علیه خامنه ای به عنوان راس نظام  به خاطر فرمان ممنوعیت ورود واکسن بازداشت شده اند.

با توجه به همه این حقایق، وضعیت اسفناکی که مردم ایران در حال حاضر با آن مواجه هستند، محصول مستقیم سیاستهای حکومت اسلامی به رهبری خامنه ای در قبال کرونا است. به خاطر سیاستهای جمهوری اسلامی و مشخصا فتوای خامنه ای برای منع ورود واکسن است که کشور امروز به کشتارگاه کرونا تبدیل شده است. سردخانه و گورستانها نمیدانند با جنازه های هر دم از راه رسیده چه کار کنند و غم و اندوه سراسر کشور را فراگرفته است.

خامنه ای مسئول مستقیم این وضعیت غم انگیز، این تراژدی انسانی است که در ایران در جریان است. او باید به جرم جنایت علیه بشریت، به جرم نسل کشی محاکمه شود!

4 شهریور 1400 – 26 اگوست 2021

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب محسن ابراهیمی در سایت پژواک ایران 

*کشتار در غزه، استیصال در جمهوری اسلامی  [2023 Nov] 
*۳۰ خرداد شصت، سال واقعی تولد جمهوری اسلامی!  [2023 Jun] 
*بزرگترین انقلاب قرن ۲۱ در ایران آغاز شده است!  [2022 Oct] 
*چه نیروهایی خمینی را به قدرت رساندند؟  انقلاب ۵۷، انقلابی برای آزادی و برابری بود! [2022 Feb] 
*شیلی به کدام سمت میرود؟ «من به کرامت انسانی رای میدهم»!  [2021 Dec] 
*ما همه باهم هستیم! در باره یک شعار متحد کننده!   [2021 Dec] 
*جمهوری اسلامی به حفره سیاه نزدیکتر میشود!  [2021 Nov] 
*«فاتحان خیبر»، رزمایش یک حکومت مستاصل است!  [2021 Oct] 
*کابینه دزدان، فاسدان و تروریستها!   [2021 Sep] 
*خامنه ای مسئول مستقیم قتل عام کرونا است!  او باید به جرم «جنایت علیه بشریت» محاکمه شود! [2021 Aug] 
*نیروهای سرکوب هم نمیتوانند حکومت اسلامی را نجات دهند!  [2021 Jul] 
* آیت الله قاتل باید دستگیر و محاکمه شود!  [2021 Jul] 
* خرداد 1400، گامی بلند به سوی سرنگونی!   [2021 Jun] 
* اصلاح طلبان و «کابوس» یک انقلاب!   [2021 May] 
*فایل صوتی ظریف جلوه دیگری از بحران حکومت اسلامی است! "میدان" در مقابل "دیپلماسی" دو بال نظام اسلامی هستند! [2021 May] 
*کودتا در میانمار! یک جنگ طبقاتی در میانمار در جریان است!   [2021 Apr] 
*انقلاب ۵۷: افسانه ها و واقعیات!   [2021 Feb] 
*انقلابی که در نیمه راه متوقف شد! به یاد دهمین سالگرد انقلاب مصر   [2021 Jan] 
*به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب مصر!   [2021 Jan] 
*روایتی دیگر از ماجرای ۲۱آذر ۱۳۲۴با ایرانی و ترک و روایت ما!   [2020 Dec] 
*در سالگرد قیام ۹۸ و در آستانه قیامی قدرتمندتر!  [2020 Nov] 
*محسن ابراهیمی «خلیج همیشه فارس»،«خلیج عربی» یا هیچکدام؟!   [2020 May] 
* تراژدی کرونا، جمهوری اسلامی و مردم!   [2020 Apr] 
*کرونا و حقه بازی اسلامی برای رفع تحریم اقتصادی! «چپ ضد امپریالیست» کی سر عقل خواهد آمد؟   [2020 Apr] 
*ویروس کرونا، سرمایه داری و جمهوری اسلامی!  [2020 Mar] 
*کرونای اسلامی خطرناکتر است! باید با اعتراض به جمهوری اسلامی به جنگ کرونا رفت! [2020 Mar] 
*داهول اسلامی در نقش یک رهبر! موقعیت خامنه ای در صحنه سیاسی ایران   [2020 Feb] 
*مثلث شوم علیه انقلاب ۵۷!   [2020 Feb]