PEZHVAKEIRAN.COM «ستایش»، قربانی یک سیستم راسیستی است
 

«ستایش»، قربانی یک سیستم راسیستی است
اسماعیل فتاحی


نمیتوان اسم انسان را روی خود گذاشت واز کنار موضوع بی تفاوت رد شد . یک خانواده مهاجر افغانی که به امید یک زندگی بهتر و بهره مندی از اولیه ترین حقوق انسانی , کشور خود را ترک کرده و به ایران مهاجرت کرده است اینگونه قربانی میشود و کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و کشته میشود .فضای مدیای اجتماعی و رسانه ای پر میشود از تصاویر ستایش....
هر کسی حرفی میزند. یکی میگوید بصورت رایگان وکالت خانواده ستایش را برای خونخواهی حاضراست انجام دهد و کلی حرف و حدیث دیگر ....
مخالف پوشش رسانه ای ومدیای اجتماعی اینگونه مسایل نیستم ولی این وسط چیزی گم میشود و آن اصل موضوع و ریشه اینگونه اتفاقات است . ستایش نه اولین و نه آخرین قربانی است.  پسری که به ستایش تجاوز جنسی کرده و تیزآب بر جسد تکه تکه شده اش ریخته است هفده سال دارد.

هرگونه تجاوز جنسی و قتل , فرای هر ملیت و نژادی محکوم است و کاری شنیع .نگذاریم رژیم از جریحه دار شدن احساسات عمومی استفاده کند برای ادامه جنایات وتایید مشروعیت و مجوز برای حکم ضد بشری اعدام که مهاجرین افغانی نیز خود قربانی این قتل عمد شنیع دولتی هستند . من یا هر کسی که میگوید من ستایش هستم باید اندکی ژرف هم به موضوع نگاه کند . ستایش قربانی یک پسر هفده ساله نیست بلکه قربانی یک سیستم راسیستی است . کافی است اندکی به گذشته برگردیم تا نقش رژیم را دردامن زدن به راسیسم و نژادپرستی ببینیم . بی اختیار یاد تجاوزهای جنسی پاکدشت میآفتم که در روزنامه های رژیم متجاوز و قاتل یک افغانی معرفی شده و به خورد مخاطب داده میشد و پلیس و سیستم برای سرپوش گذاشتن به اینگونه مسایل اجتماعی اذهان عمومی را به سمت راسیسم هدایت میکردند ولی مشخص شد فرد ایرانی و بچه ناب پاکدشت است .

یا ماجرای روز کارگر سالهای قبل که خانه کارگر شعارها و پوسترهایی بر علیه کارگران مهاجر افغان سر میدادند و حمل میکردند و با زرد رویی و سازشکاری و خط انحرافی اصل موضوع را خط زده از رژیم سلب مسولیت کرده و ریشه تمامی مشکلات کارگران را کارگران مهاجر افغان القا کنند .
قسمتی از یک نوشته ارنست را بیاد میآورم : سعی کنید ریشه هر ظلمی را خوب بررسی کنید این بهترین خصلت یک انقلابی است .
من هم به عنوان یک انسان که خود را متعلق به مرز و نژادی نمیدانم و اینگونه خط کشی های قومی و نژادی را فقط یک محدودیت تلقی میکنم .در این درد و اندوه خود را شریک میدانم و میگویم باید با کلیت مناسبات فعلی که اینگونه مسایل اجتماعی را تولید و باز تولید میکند و در بطن خود پرورش میدهد مبارزه کرد .

                                                اسماعیل فتاحی 2016/5/7

منبع:پژواک ایران