PEZHVAKEIRAN.COM شكنجه روحي پدرم در پي پرونده سازي های سیاسی و اتهامات جديد
 

شكنجه روحي پدرم در پي پرونده سازي های سیاسی و اتهامات جديد
میترا پورشجری

 



پدرم «محمد رضا  پورشجری» را بعد از ٣٨ روز آزادي از  پایان محکومیت و حبس 4 ساله زندان مجددا دستگير كردند و پس از يكماه انفرادي در اطلاعات اروميه و زندان رجايي اكنون ٤ ماه است كه بلاتكليف در زندان ندامتگاه مركزي كرج  زندانیست.

در يكماه گذشته دومرتبه »ایوب ابراهیمیان» دادیار شعبه ١٢ دادسرای انقلاب اسلامی کرج به دیدن پدرم در زندان رفته و بار اول وي شرح تمام اتفاقات را از روز اول دستگيري از پدرم را جويا شد. پدرم نيز دراین ملاقات گفت که تشکیل پرونده مجدد برایش پس از تحمل ۴ سال حبس کاملاً «غیرقانونی» و «پرونده سازی‌» و نمایش تازه اي است که وزارت اطلاعات عليه او ترتیب داده و آنها اتهاماتی واهي را که بخاطر آن‌ها ۴ سال متحمل زندان بوده را مجددا بیرون کشیده و قصد دارند که پرونده جدیدی برايش باز کنند و مجازات حبس دیگری را به او تحمیل نمایند، در ادامه پدرم از وضعيت جسمي خود و بيماريهايش گفت و اينكه هم اكنون بدليل بازداشت موقت اجازه اعزام به بيمارستان خارج از زندان را هم به او ندادند و از درمان پزشکی نیز محروم است، در پايان اين ملاقات دادیار »ایوب ابراهیمیان» قول داد كه هرچه سريعتر به وضعيت پدرم رسيدگي شود.

بار دوم در ٥ بهمن ماه پدرم را براي ملاقات ديگر با دادیار «ایوب ابراهیمیان» به دفتر زندان خواستند و اين دفعه او از يك سري اتهامات جديد عليه پدرم خبر داد كه گويا پدرم در زمان حبس در زندان از سال ٩١ به بعد مرتكب آنها شده است، داديار مدعي شد مقداري پرينت از نوشته ها و تلفن هاي پدرم در اختيار دارد كه پدرم از طريق دخترش (من) كه ساكن اروپاست عليه جمهوري اسلامي تبليغ كرده و هم اکنون نیز فعالیت های ضد انقلابي ميكند، «ایوب ابراهیمیان» این اتهامات جدید را بر پدرم وارد دانست، و گفت که مسئوليت آنها به عهده اوست و اعلام كرد كه در جلسه دادگاه به اين اتهامات جديد رسيدگي خواهد شد.

اين سومين پرونده عليه پدرم است كه در اين ٤ ماه دستگيري مجدد برايش بازكردند و بجاي رسيدگي قانوني به وضعيت وي، هربار دادیار «ایوب ابراهیمیان» و يا بازجويان وزارت اطلاعات با اتهامات جديد سعي مي كنند از لحاظ روحي پدرم را تحت فشار قرار دهند، چرا كه اگر پدرم مرتكب خطايي در دوران محکومیت قبلي اش زندان شده بود قطعا بايد در همان دوران رسيدگي ميشد، پدرم در مدت كوتاه آزادي خود هيچگونه فعاليتی كه بتوان آن را عليه جمهوري اسلامي تعبير كرد نداشته و تمامي  پرونده سازي های جدید کاملاً جعلی و بمنظور اذیت و آزار غیر انسانی و با هدف حذف فيزيكي او در زندان است.

در طول ماههاي گذشته وزارت اطلاعات اعضاي خانواده ما را هم بازخواست کرده و ساعتها آنها را مورد بازجويي و تهديد قرار داده است، اینبار مامورین حکومت به چه دلائلی اينچنين بر پدرم فشار مي آورند هنوز بر ما روشن نيست! تنها اتهام احتمالي پدرم میتواند اقدام به خروج غيرقانوني از کشور باشد كه البته بازداشت او قبل از اين اقدام احتمالي بوده و وي توسط ٤ مامور مسلح در شهر اروميه دستگير شد، در اين مدت چندين پرونده سیاسی با اتهامات غیر واقعی و ساختگی برايش بازكردند و مسئوليت فعاليت هايي را به او نسبت داده اند كه ايشان هيچگونه دخالتی در آنها نداشته و صرفا بدليل اينكه من دختر وي هستم، اين اتهامات رابه وي نسبت مي دهند.

در طول ماه‌های گذشته وزارت اطلاعات اعضای خانواده ما را هم بازخواست کرده و ساعت‌ها آنها را مورد بازجویی و تهدید قرار داده است. اينبار مأمورین حکومت این چنین بر پدرم فشار می‌آورند  بر خانواده ما روشن نیست! تنها اتهام احتمالی پدرم می‌تواند امکان خروج غیرقانونی وی از کشور باشد كه البته بازداشت او قبل از این اقدام احتمالی بوده و وی توسط ٤ مامور مسلح در شهر اورمیه دستگیر شد. در این مدت چندین پرونده سیاسی با اتهامات غیر واقعی و ساختگی برایش بازكردند و مسئولیت فعالیت‌هایی را به او نسبت داده‌اند كه ایشان هیچ گونه دخالتی در آنها نداشته و صرفا به دلیل اینکه من دختر وی هستم، این اتهامات را به وی نسبت می‌دهند.


پدرم «محمدرضا پورشجري» نويسنده وبلاگ «گزارش به خاك ايران» با نام مستعار«سيامك مهر»، اول شهريور ماه پس از تحمل چهار سال حبس به اتهام تبليغ عليه نظام، توهين به رهبر و توهين به مقدسات از طريق نوشته هاي خود در وبلاگ شخصي اش، از زندان آزاد شد. او در اين مدت چهارسال زندان دوبار سكته قلبي كرد و به بيماريهاي زيادي همچون ورم غده پروستات، قند خون بالا و سنگ كليه و... مبتلا گردید، و همچنین اینکه در مدت هشت ماه بعد از دستگیری اول را در انفرادي سپاه و زير فشار روحی و روانی و بازجوي و شكنجه بود، و بيشتر از دوسال و نيم را هم به زندان ندامتگاه مركزي كرج با زندانيان جرايم خاص تبعيد شد.

من مسئولیت تمام  ظلم و ستمی که بر پدر عزیزم روا می شود را متوجه رهبر جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه اي میدانم. و در صورت هر گونه اتفاق ناگواری برای پدرم که از بیماری های مختلف رنج میبرد تنها ایشان را مسئول مي دانم که باید پاسخگوی این جنایت بزرگ در حق من و خانواده ام باشند.


میترا پور شجری
١٤ بهمن ١٣٩٣

منبع:پژواک ایران