PEZHVAKEIRAN.COM در صورت عدم رويارويی کشتی‌گیران ايرانی با کشتی‌گیران اسرائيل کشتی ايران تعليق خواهد شد
 

در صورت عدم رويارويی کشتی‌گیران ايرانی با کشتی‌گیران اسرائيل کشتی ايران تعليق خواهد شد

حضور اسرائیل با ۱۲ کشتی‌گیر در رقابت‌های جهانی نوجوانان؛ دوبرابر پارسال

پس از اخطار جدی نهادهای بین‌المللی ورزش به ایران، اسرائیل، که سال پیش تنها با شش کشتی‌گیر عازم مسابقات جهانی شده بود، با دوازده کشتی‌گیر راهی کرواسی شده.

رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان پس‌فردا، دوشنبه، در کرواسی آغاز می‌شود. تیم‌‌های آزاد و فرنگی ایران، از مدعیان اصلی رقابت‌ها، مثل همیشه، با ترکیب کامل حضور دارند.

پس از اخطار اتحادیه جهانی کشتی و حساسیت کمیته بین‌المللی المپیک به رویارونشدن کشتی‌گیران ایران با اسرائیلی‌ها و تهدید به تعلیق کشتی ایران، اسرائیل با حمایت برخی کشورهای صاحب‌نام کشتی جهانْ سرمایه‌‌گذاری زیادی روی کشتی انجام داده و کشتی‌گیران و مربیان زیادی را از گرجستان جذب کرده - حتی رئیس فدراسیون کشتی‌‌اش گرجستانی‌الاصل است. 

امسال، آن‌ها با شش آزادکار و شش فرنگی‌کار در رقابت‌های کرواسی شرکت می‌کنند. یعنی احتمال قرارگرفتن نمایندگان ایران و اسرائیل در یک گروه بیش از هر زمانی است. پارسال، آن‌ها در دو رشته فرنگی و آزاد شش کشتی‌گیر داشتند که همگی حذف شدند و به ایرانی‌ها نخوردند.

امیر توکلیان، مدیر تیم‌های ملی کشتی پایه ایران، به «ایسنا» گفته است ماجرای حضور پرتعداد اسرائیلی‌ها در رقابت‌های نوجوانانِ امسال به تنها دغدغه مربیان تیم‌های نوجوانان ایران بدل شده. 

منبع:پژواک ایران