PEZHVAKEIRAN.COM ایران- مراکش: کیروش و یاران در نبرد سن‎پترزبورگ
 

ایران- مراکش: کیروش و یاران در نبرد سن‎پترزبورگ

 

(+ویدئو) روز پنجشنبه، تیم ملی فوتبال عربستان یکی از نمایندگان آسیا در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر تیم میزبان قرار گرفت و با ارائه بازی بسیار ضعیف با نتیجه پنج بر یک شکست خورد.

 

هواداران تیم فوتبال ایران در روسیه با پرچم شیر و خورشید

برخی کارشناسان معتقدند شکست سنگین عربستان در مقابل روسیه حاکی از تفاوت سطح فوتبال آسیا با حتی تیم‎های درجه دو اروپاست و نگران دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران با حریفان خود شدند و برخی دیگر معتقدند این شکست از نظر روحی برای بازیکنان تیم ملی ایران مثبت است چون توقع طرفداران از فوتبال آسیا را پایین آورده و در صورت شکست احتمالی ایران برابر حریفان قدرتمند به ویژه پرتغال و اسپانیا با ارائه بازی قابل قبول و حداقل گل‎ دریافتی طرفداران هم راضی خواهند شد.

تا ساعاتی دیگر ایران برابر مراکش قرار می‎گیرد حریفی که سرسخت است اما چون اختلاف فوتبال دو کشور خیلی زیاد نیست شانس پیروزی و دست‌کم گرفتن تساوی از آنها دور از ذهن نیست.

کارشناسان امیدوارند ایران بتواند مراکش را شکست دهد و بازی اسپانیا برابر پرتغال که بعد از دیدار ایران و مراکش است به تساوی برسد. البته تعداد آنهایی که به تساوی برابر مراکش هم راضی هستند خیلی زیاد است اما برخی دیگر می‎گویند در بهترین شرایط تساوی برابر مراکشی‎ها نتیجه خوبی به شمار می‎رود.

هزاران نفر از طرفداران تیم ایران، یاران دوازدهم کیروش، از نقاط مختلف دنیا به سن‌پترزبورگ رفته‌اند تا از نزدیک این بازی را تماشا کنند. در خیابان‎های این شهر تاریخی و مشهور روسیه کُرکُری‎خوانی‎های هواداران دو تیم غوغا به راه انداخته است.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:20
 
 

ابی و شادمهر عقیلی هم کنسرت بزرگی را در این شهر ترتیب داده‌اند و ایرانی‎های علاقمند به فوتبال حسابی سرگرم خواهند بود.

مسعود سلطانی‎فر وزیر ورزش جمهوری اسلامی برای تماشای نخستین بازی ایران به شهر سن پترزبورگ رفته است. گزارش‎ها حاکی از آن است که کاروان عریض و طویلی از برخی نمایندگان مجلس و «ژن خوب‎ها» هم در استادیوم حاضر خواهند بود.

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته هیچ وقت قول پیروزی نمی‌دهم، اما قول می‌دهم به شما و مردم ایران که از تمام جان مایه بگذاریم تا اسم کشور و مردم‌مان را سربلند کنیم.

او به خبرنگاران گفت: «اول از همه باید بگویم می‌دانید که جام جهانی بزرگترین تورنمنت ورزشی دنیاست. از بازیکنان باتجربه انتظار بیشتری وجود دارد و آنها همیشه استرس زیادی دارند و این مسئله برای ما سخت‌تر است. ما اکنون آماده هستیم تا بازی‌های جام جهانی را آغاز کنیم. اکنون منتظریم بازی اول‌مان برسد تا توانایی‌مان را نشان بدهیم و می‌خواهیم امتیاز بگیریم.»

منبع:پژواک ایران