PEZHVAKEIRAN.COM کی‌روش: برای بازی با تیم مراکش کاملا هیجان‌زده و آماده‌ایم
 

کی‌روش: برای بازی با تیم مراکش کاملا هیجان‌زده و آماده‌ایم

 

کی‌روش می‌گوید که تیم ایران از «فشار» بازی‌های جام جهانی «لذت» می‌برد.

کی‌روش می‌گوید که تیم ایران از «فشار» بازی‌های جام جهانی «لذت» می‌برد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید تیم ایران برای بازی با مراکش «کاملا آماده» است و تجربه و محبوبیت بالاتر فوتبالیست‌های دیگر تیم‌های هم‌گروه خود را می‌پذیرد٬ اما اینکه گفته شود تیم ایران٬ «قدرت پیروزی» ندارد٬ پذیرفتنی نیست.

کارلوس کی‌روش این اظهارات را در نشست خبری فدراسیون جهانی فوتبال و پیش از بازی روز جمعه ایران و مراکش در جریان بازی‌های جام جهانی فوتبال روسیه بیان کرده است.

ایران در این دوره از بازی‌های جام جهانی فوتبال٬ با تیم‌های اسپانیا٬ پرتغال و مراکش هم‌گروه است که به دلیل قرار گرفتن دو تیم قدرتمند اروپایی در این گروه٬ از آن با عنوان «گروه مرگ» نام برده می‌شود.

با این حال به گفته کی‌روش٬ تیم ایران از «فشار» بازی‌های جام جهانی «لذت» می‌برد و برای بازی با تیم مراکش٬ «کاملا هیجان‌زده و آماده» است.

وی مراکش را تیم خوبی معرفی کرد و افزود اگرچه «هیچ چیز در بازی اول به پایان نخواهد رسید»٬ اما تجربه به او می‌گوید که دیدار مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش را «باید با پیروزی پشت سر بگذاریم».

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره تغییر مربی اسپانیا در آستانه جام جهانی نیز گفته که «اگر کلماتم را به سمت اسپانیا تغییر دهم و علیه مراکش صحبت کنم کلماتم ناصحیح خواهد بود».

به گفته وی٬ «ما می‌پذیریم که تجربه ‌اسپانیا، پرتغال و مراکش به دلایل تاریخی و این که بازیکنان‌شان در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند، از ما بالاتر است و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. ما تحمل نخواهیم کرد که به ما بگویند قدرت پیروزی نداریم».

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پاسخ به تاثیر تحریم‌های آمریکا بر عملکرد بازیکنان تیم ایران به دلیل ایجاد مشکل در تدارک لباس و کفش آنها نیز گفته که «تحریم‌ها وجود دارد. {اما} طی هفت، هشت سال گذشته که من رهبری تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر عهده داشتم، ما اجازه ندادیم این مشکل به عنوان یک بهانه توجیهی برای شکست‌مان تلقی شود».

آخرین تمرین تیم‌ ملی فوتبال ایران قبل از بازی با مراکش

آخرین تمرین تیم‌ ملی فوتبال ایران قبل از بازی با مراکش

شرکت آمریکایی «نایکی» (نایک)، تولیدکننده لوازم ورزشی، ۲۱ خرداد با انتشار بیانیه‌ای رسماً تأیید کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا، نمی‌تواند به اعضای تیم ملی فوتبال ایران، کفش عرضه کند.

پنج روز پیش از این بیانیه، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، به اقدام شرکت تولیدات لوازم ورزشی «نایکی» انتقادکرده و از فیفا خواسته بود که به این مسئله رسیدگی کند.

مسعود شجاعی٬ کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، نیز در این نشست خبری گفته که تیم ایران «مشتاق» بازی روز جمعه با مراکش است.

به گفته شجاعی٬ «طبیعی است که بازیکنان باتجربه استرس خاص خود را داشته باشند. جام جهانی هیجان خاص خود را دارد».

وی قول پیروزی در سه بازی پیش روی ایران را نداده٬ اما افزوده که بازیکنان ایران٬ در هر سه بازی برای شاد کردن دل مردم کشور٬ «از جان مایه» خواهند گذاشت.

تیم ملی فوتبال ایران پیشتر در بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با تیم پرتغال هم‌گروه بود و با دو گل٬ بازی را به حریف واگذار کرد.

هواداران تیم ایران امیدوارند با شکست تیم آفریقایی مراکش٬ «برگ برنده» صعود از این گروه سخت را بدست آوردند و با روحیه بالاتر به مصاف تیم‌های اسپانیا و پرتغال بروند.

گزارش‌ها از روسیه نیز حاکی از سفر تعداد زیادی از ایرانیان به این کشور برای تماشای بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران است.

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از روز ۲۴ خرداد آغاز شد و در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها تیم میزبان شکست سنگین پنج بر صفر را به عربستان سعودی تحمیل کرد.

منبع:پژواک ایران