PEZHVAKEIRAN.COM شوک بعدی به پرسپولیس و استقلال؛ حکم شکایت دربی لغو شده آلمان!
 

شوک بعدی به پرسپولیس و استقلال؛ حکم شکایت دربی لغو شده آلمان!

 
 
سال گذشته استقلال و تراکتورسازی با حکم سنگین فیفا محروم شدند و حالا پرسپولیس دیگر تیم بزرگ فوتبال ایران! ولی به نظر نمی رسد فوتبال ایران از این احکام شدید درس گرفته باشد.

به گزارش «تابناک ورزشی»، ضعف مفرط مدیریت در فوتبال ایران همچنان قربانی می گیرد و هزینه های چند میلیاردی برای این رشته ورشکسته می تراشد. آخرین نمونه آن جریمه بیش از سه ونیم میلیاردی بابت بی توجهی به قوانین در انتقال مهدی طارمی به پرسپولیس است و البته این جریمه، تنها یک هفته پس از تأمین رقم هشت میلیارد تومانی حکم فیفا در پرونده ژوزه پرتغالی به دست طاهری رسیده است.

هرچند در نخستین ساعات انتشار خبر اختصاصی تابناک در مورد محرومیت پرسپولیس و طارمی، مدیر روابط عمومی این مجموعه با دستپاچگی و در اقدامی ناشیانه خبر را تکذیب کرد؛ اما ساعتی نگذشت که مدیران پرسپولیس شوک ناشی از اقدام و عملکرد خود در نادیده انگاشتن اخطارهای متعدد رسانه ها و باشگاه ریزه اسپور را درک کردند و ضمن تأیید خبر به فکر راه چاره افتادند! چاره ای که دیگر برای پیدا کردنش دیر شده و بهترین بازیکن فعلی قرمزها، مهمترین بازی تاریخ این باشگاه را از دست داده است.
 
شوک بعدی به پرسپولیس واستقلال؛حکم شکایت دربی لغوشده آلمان!
 
حالا اخبار موثقی به دست تابناک رسیده که شکایت آلمانی ها برای لغو دربی دوستانه نیز در مجاری قانونی پیش می رود و غرامت درخواستی ژرمن ها بابت هزینه های قرارداد منعقده به زودی از راه می رسد. مدیران بیله فلد که با اقدامات و تلاش بسیار طرف ایرانی، بالاخره با برگزاری دربی دوستانه استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خانگی شان موافقت کرده بودند، حالا از لغو بازی و کم محلی طرف ایرانی به خساراتشان به شدت عصبانی اند و با تمام قوا برای محکوم و محروم کردن سرخابی های ایران کار می کنند.

ارتباط گسترده و نفوذ آلمانی ها در محافل تصمیم گیری فوتبال در کنار جدیت و نظم و دیسیپلین آنها باعث نگرانی است که حکمی تاریخی و جبران ناشدنی در پیش باشد. در کمال تعجب دو مدیرعامل فعلی پرسپولیس و استقلال، هیچ واکنشی به این تهدیدها نداشته اند و شرکت قبلی واسطه در سامانه پیامکی که دستش با ورود ایرانسل از سفره چرب سرخابی ها قطع شد هم خودش را کنار کشیده و حتی بنا ندارد بدهی هنگفتش به این دو تیم را هم پرداخت کند!

فوتبال ایران صورتحساب کدام ندانم کاری ها را می دهد؟ آنچه مسلم است اینکه مدیران تصمیم گیرنده در فوتبال ایران چندان تمایلی به فراگیری قوانین بین المللی این رشته ورزشی ندارند و مانند نادیده انگاشتن قواعد جهانی عرصه سیاست در دو دولت پیش از روحانی، به هشدارهای نهادهای بین المللی دهن کجی می کنند! آنها شاید هنوز این آیین نامه ها را مثل محمود احمدی نژاد کاغذپاره می دانند.

جای تعجب است که چگونه وزارت ورزش دولت روحانی، بر دیپلماسی یکی از مهمترین فدراسیون های زیرمجموعه اش و همچنین باشگاه های مهم فوتبال کشور با نهادی مثل فیفا نظارت نمی کند؟

منبع:پژواک ایران