PEZHVAKEIRAN.COM ژنرال گوردین، فرمانده نیروهای اسرائیل در شمال: آماده حمله «قاطع» به حزب‌الله لبنان هستیم
 

ژنرال گوردین، فرمانده نیروهای اسرائیل در شمال: آماده حمله «قاطع» به حزب‌الله لبنان هستیم

سربازان اسرائیلی حین یک رزمایش در مناطقی مشرف به مرز لبنان

یک فرمانده نظامی اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که نیروهای مستقر در شمال این کشور پس از ماه‌ها تبادل آتش مرگبار در مرز لبنان اکنون خود را برای حمله‌ای قاطع و تعیین کننده به حزب‌الله آماده می‌کنند.

نظامیان اسرائیلی از هفت اکتبر گذشته، زمان آغاز جنگ جاری در غزه که بلافاصله پس از حمله گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس به جنوب اسرائیل در پیش گرفته شد، تقریباً به طور روزانه با حزب‌الله، متحد حماس، درگیرند.

ژنرال اوری گوردین، فرمانده نیروهای اسرائیل مستقر در شمال این کشور می‌گوید: «ما تاکنون بیش از ۵۰۰ تروریست را در لبنان از بین برده‌ایم که اکثریت آنها را اعضای حزب‌الله تشکیل می‌دهند.»

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خشونت‌ها در مرز لبنان از ۹ ماه پیش تاکنون دست کم ۵۲۳ کشته به جا گذاشته است. 

در حالی که فرمانده ارشد اسرائیلی به تلفات غیرنظامیان در این حملات اشاره‌ای نکرد، بنا به آخرین آمار شمار این دسته از قربانیان ۱۰۴ نفر گزارش شده است.

فرانس‌پرس به نقل از منابع اسرائیلی می‌افزاید که دست کم ۳۴۲ از کشته شدگان حملات اسرائیل در منطقه مرزی لبنان را نیروهای حزب‌الله تشکیل می‌دهند.

رویترز نیز پیش‌تر گزارش داده بود که حملات اسرائیل به آنسوی مرز لبنان تاکنون به کشته شدن ۳۵۰ شبه‌نظامی حزب‌الله و بیش از ۱۰۰غیرنظامی از جمله تعدادی کودک، خبرنگارو پزشک منجر شده است.

به گفته ارتش اسرائيل، حدود ۱۸ سرباز این کشور به همراه ۱۳ غیرنظامی نیز تاکنون در پی حملات متقابل حزب‌الله کشته شده‌اند.

تبادل آتش در این بخش تاکنون تا حد زیادی به مناطق مرزی محدود شده و در این میان ده‌ها هزار لبنانی و همچنین ساکنان اسرائیلی شهرک‌های نزدیک به مرز آواره شده‌اند.

فرمانده نیروهای اسرائیل مستقر در شمال این کشور مدعی است که نظامیان اسرائیلی «هزاران» هدف را در آن سوی مرز نابود و منهدم کرده‌اند.

در بیانیه ارتش اسرائيل، ضمن اشاره به اظهارات ژنرال اوری گوردین، آمده است که نیروهای نظامی این کشور اکنون در حال آماده‌سازی «برای گذار به حالت تهاجمی» هستند.

این فرمانده ارشد ارتش اسرائیل سپس تاکید کرد که تهاجم نظامیان کشورش به مرزهای لبنان زمانی که موعد آن فرا برسد «قاطعانه» خواهد بود.

تشدید خشونت‌ها و تلاش‌های میانجی‌گری ناموفق، نگرانی نسبت به وقوع یک درگیری همه جانبه میان اسرائیل و حزب‌الله را که آخرین بار در سال ۲۰۰۶ وارد جنگی ۳۳ روزه شدند، افزایش داده است.

نگرانی نسبت به تشدید تنش در مرز جنوب لبنان در حالی بالا گرفته است که اسرائیل تاکنون از کشته چند فرمانده ارشد حزب‌الله در جریان حملات هوایی و موشکی هدفمند نظامیان خود خبر داده است.

اسرائیل خواستار پاکسازی بخش‌هایی از جنوب لبنان از وجود نیروهای حزب‌الله در راستای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است که به جنگ ۲۰۰۶ پایان داد.

منبع:یورو نیوز