PEZHVAKEIRAN.COM کامالا هریس در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود به دونالد ترامپ حمله کرد
 

کامالا هریس در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود به دونالد ترامپ حمله کرد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد منتخب حزب دموکرات در نخستین سفر انتخاباتی خود به میلواکی رفت و در جمع هزاران حامی حزبش از الویت‌های برنامه خود گفت. میلواکی که هفته گذشته میزبان مجمع ملی جمهوری‌خواهان و معرفی رسمی دونالد ترامپ به عنوان نامزد این حزب بود، امروز شاهد تجمع بزرگ دموکرات‌ها بود تا نبرد احتمالی میان کامالا هریس و دونالد ترامپ به نوعی از این ایالت چرخشی و حساس آغاز شود. این در حالی‌ست که ساعاتی پیش کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، در پی سوءقصد ناکام به جان دونالد ترامپ از سمت خود استعفا داد. آقای ترامپ هم امروز ضمن تشدید حملات خود علیه دولت جو بایدن از آمادگی برای مناظره با کامالا هریس خبر داد.

  • کامالا هریس که ۲۴ ساعت بعد از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی، توانست حمایت اکثریت نمایندگان ایالتی و محلی حزب دموکرات را برای نامزدی رسمی کسب کند قرار است عصر امروز برای نخستین بار در یک تجمع انتخاباتی با رای‌دهندگان سخن بگوید
  • جو بایدن پس از چند روز که به علت کرونا از کاخ سفید دور بود قرار است عصر امروز به واشنگتن دی‌سی بازگردد و قرار است فردا - چهارشنبه - از دفتر خود به طور زنده با مردم آمریکا سخن بگوید
  • جمهوری‌خواهان در ادامه حملات خود به جو بایدن، امروز در کنفرانس خبری خود کناره‌گیری اقای بایدن از رقابت‌های انتخاباتی را «حمله به دموکراسی در آمریکا» خواندند و کامالا هریس را هم به علت معاونت جو بایدن در سه سال و نیم گذشته، «شریک» آنچه «فاجعه سیاسی و شکست سیاست‌های بایدن» عنوان کردند، دانستند

 

نظرسنجی‌ها از پیشتاز شدن ۲ درصدی کامالا هریس نسبت به دونالد ترامپ خبر می‌دهند

    1. تنها ۴۸ ساعت بعد از کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی حزب دموکرات و اعلام نامزدی کامالا هریس برای جانشینی او، نظرسنجی‌ها از افزایش اقبال عمومی خانم هریس نزد رای‌دهندگان آمریکایی خبر می‌دهند.

      این نظرسنجی که ظرف دیروز و امروز - دوشنبه و سه شنبه - و پس از اتمام مجمع ملی جمهوری‌خواهان که طی آن دونالد ترامپ رسما نامزدی این حزب را پذیرفت انجام گرفته، می‌گوید کامالا هریس اکنون با ۴۴ درصد اقبال از دونالد ترامپ پیشی گرفته که طی این نظرسنجی از ۴۲ درصد اقبال عمومی برخوردار شده است.

      پیشتازی دو درصدی خانم هریس در حالی است که جو بایدن تا پیش از کناره‌گیری از این رقابت ها با دو درصد اختلاف عقب تر از آقای ترامپ بود.

خلاصه آنچه کامالا هریس در نخستین سخنرانی نامزدی خود گفت

کامالا هریس که روز گذشته در شهر ویلمینگتون ایالت دالاور با بازدید از دفتر مرکزی ستاد انتخاباتی خود که پیش‌تر مقر اصلی ستاد بایدن-هریس بود، در قامت نامزد جدید حزب دموکرات ظاهر شد، ساعتی پیش در شهر میلواکی ویسکانسن نخستین سخنرانی مستقیم خود برای هواداران حزب دموکرات را ایراد کرد و به طور خلاصه از برنامه‌های خود و اهمیت پیروزی حزبش در انتخابات نوامبر امسال سخن گفت.

او در این سخنرانی کوتاه که با پخش ترانه آزادی بیانسه شروع و خاتمه یافت:

    • ابتدا از جو بایدن و دستاوردهای دوران ریاست جمهوری او طی سه سال و نیم گذشته گفت و دوران حضور جو بایدن در کاخ سفید را »غیرقابل قیاس به زمامداری روسای جمهوری اخیر» آمریکا دانست.
    • خانم هریس با اشاره به سابقه خود به عنوان دادستان در نظام قضایی آمریکا و در تضاد با آن پرونده های قضایی دونالد ترامپ و محکومیت آقای ترامپ در دادگاه نیویورک را برجسته کرد و نتیجه گرفت که به عنوان یک دادستان سابق «مانند ترامپ ها را خوب می‌شناسد».
    • خانم هریس همچنان به این که ستاد انتخاباتی او توانسته «رکورد جمع‌آوری کمک مالی ظرف یک ۲۴ ساعترا جابجا کند» اشاره کرد و آن را نشانه ای از حمایت بطن جامعه از خود و حزب دموکرات دانست. ستاد خانم هریس شب گذشته گفت ظرف ۲۴ ساعت از اعلام نامزدی او توانسته ۸۱ میلیون دلار از حدود ۹۰۰ هزار آمریکایی که هر کدام زیر ۲۰۰ دلار کمک کرده اند، جمع‌آوری کند.
    • کامالا هریس الویت‌های برنامه خود را در مبارزه با «فقر متوجه کودکان، حقوق اصناف کارگری، بیمه بهداشتی بصرفه برای همه و بهبود شرایط بازنشستگی» اعلام کرد.
    • خانم هریس که دومین نامزد زن تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست همچنین وعده داد که در صورت راهیابی به کاخ‌سفید «اقدامات افراطی دونالد ترامپ برای غیرقانونی کردن سقط جنین» را متوقف خواهد کرد.
     
  1. دونالد ترامپ می‌گوید مایل به مناظره با کامالا هریس است

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید خواهان شرکت در دست‌کم یک مناظره انتخاباتی با رقیب خود، کامالا هریس است.

    او در تماسی با خبرنگاران می‌گوید: «بله، کاملاً. من می‌خواهم. فکر می کنم مهم است» و افزود: «در واقع مایلم بیش از یک مناظره انجام دهم.»

  2. سناتور باب منندز پس از محکوم شدن در دادگاه به فساد مالی، استعفاء می‌دهد


    توضیح تصویر،سناتور منندز و همسرش به سه فقره جرم متهم‌ بودند؛ نقشه‌چینی و برنامه‌ریزی برای دریافت رشوه؛ ارتشاء در مقام رسمی و قبول رشوه در برابر انجام دادن مطالبات رشوه دهنده. دادگاه همسر اقای منندز هنوز برگزار نشده است

    سناتور ارشد دموکرات، باب منندز، پس از آن که در دادگاه به اتهام دریافت رشوه و سوء استفاده از مقام خود برای کسب منافع مادی و فردی محکوم شد استعفاء می‌دهد.

    آقای منندز که هیات منصفه هفته گذشته او را گناهکار شناخت، گفته در ماه اوت از کرسی خود در مجلس سنا استعفاء خواهد داد.

    فشارها برای استعفای او طی چند روز گذشته شدت یافته بود به طوری که چاک شومر، رهبر دموکرات اکثریت مجلس سنا خواستار کناره‌گیری آقای منندز شده بود.

    آقای منندز که تا پیش از آغاز محاکمه و برای سالها رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنا بود، از مخالفان جدی برجام و توافق هسته‌ای با ایران بود

    او هفته گذشته در هر ۱۶ مورد اتهامی گناهکار شناخته شد و ممکن است برای دهها سال به زندان بیفتد. تاریخ تعیین میزان محکومیت او روز ۲۹ اکتبر اعلام شده است.

    گزارش شده او روز ۲۰ اوت رسما از سنا کناره‌گیری خواهد کرد.

  3. هریس: انتخاباتی داریم که باید در آن پیروز شویم


    کامالا هریس به اولین تجمع مبارزات انتخاباتی خود پس از نامزدی احتمالی برای نمایندگی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان داد.

    او از جمعیت پرسید: «با چه نوع کشوری می‌خواهیم زندگی کنیم؟»

    او پرسید که آیا می‌خواهیم در «هرج و مرج و نفرت» زندگی کنیم؟ و افزود: «هر یک از ما قدرت پاسخگویی به این سوال را داریم.»

    معاون رئیس جمهوری آمریکا افزود: «در ۱۰۵ روز آینده کار داریم و باید در انتخابات پیروز شویم.»

  4. یک ساعت پیشسیاست‌های خانم هریس درباره حمل اسلحه و سقط جنین

    خانم هریس می‌گوید برای کمک به حفاظت مردم از «ترور خشونت اسلحه»، قوانین «پرچم قرمز»، بررسی پیشینه جهانی و ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را تصویب خواهد کرد.

    او درباره حقوق باروری می‌گوید که «ممنوعیت شدید سقط جنین توسط دونالد ترامپ را متوقف خواهد کرد، زیرا ما به زنان اعتماد داریم که در مورد بدن خود تصمیم بگیرند و دولتشان به آنها نباید بگوید که چه کار کنند.»

    خانم هریس می‌گوید: «وقتی کنگره قانونی را برای بازگرداندن آزادی‌های باروری تصویب می‌کند»، او آن را امضا می‌کند تا به قانون تبدیل شود.

  5. هریس: به گذشته برنمی‌گردیم

    کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در میلواکی گفت که دونالد ترامپ خواهان «بازگرداندن آمریکا به عقب است». اشاره او به پروژه ۲۰۲۵ و دیگر سیاست‌های آقای ترامپ است.

    او گفت آقای ترامپ می‌خواهد «تامین اجتماعی و بیمه پزشکی را کاهش دهد، به قانون مراقبت پرشکی ارزان پایان دهد و به میلیاردرها و شرکت‌های بزرگ معافیت‌های مالیاتی بدهد.»

    خانم هریس گفت: «ما به گذشته برنمی‌گردیم.»

    جمعیت حاضر با سخنان او همراهی کردند.

  6. کامالا هریس پس از پخش آهنگ «آزادی» بیانسه روی صحنه رفت

    کامالا هریس در میان هزاران هوادار حزب دموکرات در میلواکی ویسکانسن و در حالی که بلندگوها ترانه «آزادی - Freedom» بیانسه را پخش می‌کردند روی صحنه رفت.

    اگر چه خانم هریس طی چند ماه گذشته بارها با سفر به شهرهای مختلف آمریکا تحت عنوان معاون جو بایدن و یار انتخاباتی او سخنرانی کرده اما این نخستین بار است که وی تحت عنوان «نامزد» اصلی حزب دموکرات در یک میتینگ انتخاباتی شرکت می‌کند آن هم تنها ۳۶ ساعت بعد از رویداد تاریخی کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی حزب دموکرات.

    شب گذشته اعلام شد که خانم هریس توانسته حمایت اکثریت لازم نمایندگان محلی و ایالتی حزب دموکرات برای جایگزینی جو بایدن را به دست آورد و به همین دلیل او را می‌توان نامزد منتخب این حزب تا روز برگزاری مجمع ملی دموکرات ها در ۱۹ اوت در شیکاگو دانست؛ جایی که خانم هریس رسما با قبول نامزدی حزب وارد رقابت مستقیم با دونالد ترامپ خواهد شد.

  7. حضور هزاران نفر در نخستین سخنرانی انتخاباتی کامالا هریس


    خبرنگار بی‌بی‌سی در میلواکی می‌گوید حال و هوای ویسکانسین در اولین رویداد مهم مبارزات انتخاباتی، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا از زمان تبدیل شدن به نامزد پیشتاز رهبری حزب دموکرات، برق‌آساست، و همه کماکان منتظر حضور او در صحنه هستند.

    بگفته او چند هزار هوادار به یک دبیرستان محلی در میلواکی، ویسکانسین سرازیر شدند- تنها یک هفته پس از آن که جمهوری‌خواهان مجمع خود را در همنجا برای تثبیت دونالد ترامپ به عنوان نامزد این حزب برگزار کردند.

    هواداران در صف زیر باران منتظر ماندند- آنها می‌گویند هریس چیزی جدید و متفاوت است، این دقیقاً همان چیزی است که آنها فکر می کنند دموکرات‌ها به آن نیاز دارند.

    روبرتا گاسمن می‌گوید: «او(خانم هریس) فوراً در سراسر کشور ما، از جمله در ایالت در ویسکانسین که میدان نبرد است، شور و شوق را برانگیخت.»

    وقتی پرسیده شد که آیا خانم هریس می تواند برنده شود، او آنچه را که از همه اینجا شنیدیم تکرار کرد: «مطمئنا.»

  8. چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنا از کامالا هریس حمایت کرد

    امروز همزمان با کنفرانس خبری جمهوری‌خواهان، رهبران دموکرات‌های کنگره هم برابر خبرنگاران حاضر شدند و در راس آنها سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها که اکثریت سنا را در دست دارند در کنار حکیم جفریز، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، حاضر شد و از نامزدی کامالا هریس حمایت کرد.

    آقای شومر در آغاز سخنان خود گفت که کامالا هریس «به زودی نامزد ما (حزب دموکرات) خواهد شد» و ادامه داد که: «امروز روز بزرگی» برای حزب او و امریکاست.

    آقای شومر همچنین با ستایش از جو بایدن گفت که به زودی با رئیس جمهوری آمریکا سخن خواهد گفت.

    آقای شومر که در کنار حکیم جفریز مقابل خبرنگاران ایستاده بود از «انرژی و شوقی» که کامالا هریس طی دو روز گذشته به اردوی دموکرات‌ها آورده یاد کرد و آن را نیروی محرکه این حزب برای انتخابات نوامبر دانست.

    چاک شومر که حزب او اکثریت شکننده‌ای در مجلس سنا دارد ابراز امیدواری کرده که نامزدی کامالا هریس حتی به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان و سنا که همزمان با رای گیری ریاست‌جمهوری در نوامبر امسال برگزار می شود، بیانجامد.

  9. دونالد ترامپ چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو دیدار می‌کند

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه‌ اجتماعی «تروث سوشال» اعلام کرده است که روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو ،نخست وزیر اسرائیل در استراحتگاه ساحلی خود در فلوریدا دیدار خواهد کرد.

    او در پیامی نوشته است که چهارشنبه چشم انتظار خیرمقدم به بی‌بی نتانیاهو در «مارا لاگو» در ساحل نخل در فلوریداست.

    آقای ترامپ گفته است «کامالا هریس به هیچ وجه قادر به متوقف کردن درگیری‌های جهان نیست» و افزود: «در دوره اول من، صلح و ثبات در منطقه داشتیم.»

    این در حالی‌ست که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم قرار است در هفته جاری با آقای نتانیاهو در واشنگتن دیدار کند و نخست وزیر اسرائیل فردا - چهارشنبه - برای سخنرانی میان نمایندگان و سناتورها آمریکایی به کنگره این کشور خواهد رفت.

  10. رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان از کامالا هریس حمایت کرد

    حکیم جفریز، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، حمایت خود از نامزدی کامالا هریس را اعلام کرد.

    آقای جفریز امروز ضمن ستایش از جو بایدن مقابل دوربین‌ها گفت آقای بایدن «یک آمریکایی بزرگ و قهرمان است. تاریخ آمریکا دوران رياست‌جمهوری او را به عنوان یکی از اثرگذارترین دوره‌ها به یاد خواهد آورد».

    حکیم جفریز در ادامه افزود: «تصمیم بایدن برای واگذاری مشعل به کامالا هریس یک از خودگذشتگی بود».

    رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان همچنین نتیجه ورود خانم هریس به عرصه انتخابات برای جایگزینی جو بایدن را منجر به «انرژی گرفتن حزب دموکرات و جامعه آمریکا» ارزیابی کرده و گفته به عقیده او خانم هریس اعتبار خود برای «نامزدی» حزب دموکرات را از بطن جامعه و حرکت‌های فردی و مردمی کسب کرده است.

    «او (کامالا هریس) برای آزادی ما خواهد جنگید، برای خانواده های ما برای آینده ما و من بایت حمایت از او احساس غرور می‌کنم».

  11. کیمبرلی چیتل کیست؟

    کیمبرلی چیتل که استعفا کرده است، نزدیک به سه دهه تجربه فعالیت در سرویس مخفی ایالات متحده داشت.

    او برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ میلادی به سرویس مخفی آمریکا ملحق شد و به عنوان مامور سرویس مخفی در حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در خارج کردن دیک چنی، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا از کاخ سفید- که بسیاری می ترسیدند در خطر باشد- مشارکت داشت.

    او بعدا، زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود، ناظر جزئیات حفاظتی او بود.

    خانم چیتل بعدا معاون رئیس یگان عملیات حفاظتی شد.

    خانم چیتل اولین زنی بود که در این سمت خدمت کرد که مسئولیت آن نظارت بر حفاظت از رئیس جمهور و چهره‌های شاخص بود.

    او پس از مدت کوتاهی کار در بخش‌ خصوصی (شرکت پپسی)، در سال ۲۰۲۲ توسط جو بایدن به سمت فعلی خود به عنوان رئیس سرویس مخفی منصوب شده بود.

  12. دونالد ترامپ می‌گوید «برای دموکراسی مجبور شده گلوله بخورد»

    در پی استعفای کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور پیامهایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» منتشر کرد.

    آقای ترامپ بدون اشاره مستقیم به کیمبرلی چیتل، می‌گوید که دولت بایدن-هریس «حفاظت مناسبی از او نکرد» و او مجبور شد «گلوله‌ای برای دموکراسی» در تجمع ۱۳ جولای بخورد.

    او افزوده که این «افتخار بزرگی» برایش بوده است.

    آقای ترامپ همچنین گفته است که جو بایدن پس از اعلام تصمیم خود برای صرفنظر از نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، به یک «قهرمان» تبدیل می‌شود.

    او در پیام دیگری که در این شبکه اجتماعی منتشر کرده، نوشته است که کامالا هریس «به هر چیزی دست می‌زند، آن را نابود می‌کند.»


  13. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: استعفای چیتل باید زودتر صورت می‌گرفت

    مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنشی فوری به استعفای کیمبرلی چیتل از سمت رئیس سرویس مخفی این کشور گفت: «این کار با تاخیر انجام شده است».

    مایک جانسون پس از نشست رهبران جمهوری‌خواهان در کنفرانسی خبری گفت: «او باید حداقل یک هفته پیش این کار را می کرد.» اما در عین حال افزود که «خوشحال است که خانم چیتل به این درخواست‌ها توجه کرده است، هم درخواست جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها.»

    در پی سوء قصد نافرجام به دونالد ترامپ هر دو طیف دموکرات و جمهوری‌خواه خواستار استعفای خانم چیتل شده بودند.

  14. بایدن پس از چند روز به کاخ سفید باز می‌گردد

    جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، قرار است عصر امروز به کاخ سفید باز گردد. آقای بایدن پس از آن که در جریان سفر انتخاباتی به ایالت نوادا به کرونا مبتلا شد به منزل ییلاقی خود در سواحل ایالت دالاور رفته بود و همانجا بود که با انتشار نامه‌ای از رقابت‌های انتخاباتی امسال کناره‌گیری کرد و از کامالا هریس، معاون خود برای رقابت با دونالد ترامپ حمایت کرد.

    انتظار می‌رود آقای بایدن پس از بازگشت به کاخ‌سفید به طور زنده با مردم آمریکا درباره تصمیمش برای کناره گیری از انتخابات نوامبر امسال سخن بگوید.

  15. رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد

    کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، در پی سوءقصد به جان دونالد ترامپ از سمت خود استعفا داد. او گفت با «قلبی مملو از درد» استعفا می‌دهد.

    جو بایدن از او تشکر کرد و گفت جانشین خانم چیتل را به زودی معرفی می‌کند.

    خانم چیتل دیروز دوشنبه نزدیک به شش ساعت در جلسه جنجالی مجلس نمایندگان حاضر شد و شهادت داد.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شنبه ۱۳ ژوئیه در آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلوانیا هدف شلیک قرار گرفت اما تنها از ناحیه گوش راست جراحت برداشت.

    خانم چیتل در جلسه روز گذشته کنگره مسئولیت «نقص‌های امنیتی» را بر عهده گرفت و اذعان کرد که این حادثه «مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر» در آمریکا بوده است.

    اما نمایندگان پاسخ‌های او و عدم ارائه اطلاعات این نهاد را به سخره گرفتند.

    نمایندگان از هر دو طیف دموکرات و جمهوری‌خواه خواستار استعفای خانم چیتل شدند.

    خانم چیتل در جلسه دیروز مکررا به تحقیقات در حال انجام ارجاع می‌داد و می‌گفت که از سمت خود استعفا نمی‌دهد.

منبع:بی بی سی