PEZHVAKEIRAN.COM اسرائیل مرگ دو گروگان در اسارت حماس را تأیید کرد
 

اسرائیل مرگ دو گروگان در اسارت حماس را تأیید کرد

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تروریستی شناخته شده است.
ارتش اسرائیل روز دوشنبه اول مرداد به خانواده‌های پروفسور الکس دانتسیگ و یِگِو بوخشتاو خبر داد که آن‌دو در منطقه خان یونس کشته شده‌اند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، ارتش بر اساس تحقیقات پیگیرانه خود و اطلاعاتی که در دوره اخیر بدست آورده، نسبت به مرگ این دو گروگان «اطمینان یافته» اما هنوز در حال بررسی کشته شدن احتمالی آن‌دو در نتیجه آتشباری اسرائیلی است.
ارتش اعلام کرده که موعد دقیق مرگ این دو گروگان را بررسی می‌کند. حماس ۴ ماه پیش گفته بود که یگو بوخشتاو به دلیل کمبود دارو و غذا جان داده و الکس دانتسیگ در اثر آتش خود اسرائیل کشته شده است.
 
بستگان و دوستان اسرائیلی‌هایی که توسط گروه افراطی حماس در نوار غزه به گروگان گرفته شده‌اند
اسرائیل مرگ چهار گروگان دیگر اسیر حماس در غزه را تأیید کرد
ارتش پیشتر مرگ چهار تن دیگر از گروگان‌ها در زمان عملیات در خان یونس را تأیید کرده بود. یکی از آن ۴ گروگان که جسد آن‌ها هنوز در دست حماس است، یورام متسگر، ۸۶ ساله در میان سالمندترین گروگان‌های حماس و از فعالان صلح با فلسطینیان بود.
الکس دانتسیگ در ساعت ۸ و نیم بامداد روز حمله حماس به خاک اسرائیل در ۱۵ مهر پارسال به پسر خود پیام کتبی واتزآپی فرستاده و از ورود مهاجمان حماس به کیبوتص‌شان به نام «نیر عوز» خبر داده بود.
یکی از زنان ربوده شده اسرائیلی که بعد از حدود شش هفته از شروع جنگ غزه آزاد شد، تعریف کرده بود که این استاد تاریخ برای او و شمار دیگری از ربوده شدگان تاریخ را تدریس می‌کرد.
الکس دانتسیگ مورخ موزه هولوکاست و برنده جوایز متعدد بود. او همچنین در کیبوتص «نیر عوز» یک کشاورز و مدیر بخش آبیاری بود.
آقای دانتسیگ که در کودکی از لهستان به اسرائیل مهاجرت کرد و خانواده‌اش از بازماندگان هولوکاست بود، تابعیت لهستانی نیز داشت.
هشتگ‌های حمایت از الکس دانتسیگ که فعال مهمی در تقویت روابط لهستان و اسرائیل بوده، در اماکن عمومی در لهستان نصب شده بود. یووال دانتسیگ، پسر الکس دانتسیگ، برای آزادی پدرش با رئیس‌جمهور لهستان دیدار کرده بود.
ریمون همسر یگو بوخشتاو که همراه با او از کیبوتص «نیریم» ربوده شد، حدود ۸ هفته در دست حماس بود. یگو نوازنده گیتار و آلات دیگر موسیقی بود.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو که دوشنبه تل‌آویو را برای سخنرانی در کنگره و دیدار با جو بایدن ترک کرد، در پرواز خود به سوی واشینگتن از مرگ دو گروگان آگاه شد.
با مرگ این دو گروگان، شمار اسرائیلی‌های ربوده شده که ارتش اسرائیل مرگ آن‌ها را قطعی می‌داند ولی جسد آن‌ها در دست حماس است، به ۴۶ تن افزایش یافت.
اسرائیل برای زنده یا مرده ۱۲۰ گروگان خود مذاکرات غیر مستقیم با حماس با میانجی‌گری قطر، مصر و آمریکا را در دوره اخیر ادامه داده است. ۴ تن از کشته‌ها دو سرباز و دو غیرنظامی اسرائیلی هستند که جسد آن‌ها از ۱۰ سال پیش در دست حماس است.
خانواده گروگان‌های اسرائیلی در روزهای گذشته از بنیامین نتانیاهو خواستند پیش از سفر به آمریکا معامله با حماس را نهایی کند.
حماس در حمله ۹ ماه و نیم پیش به اسرائیل ۲۵۱ شهروند این کشور را ربود و به غزه برد. ۱۱۵ اسرائیلی و چند کارگر خارجی که در اسارت حماس بودند، تا ماه دوم بعد از جنگ غزه آزاد شدند.
اکنون ۲۹۰ روز از جنگ ویرانگر و پرتلفات غزه سپری شده و چشم‌اندازی برای آتش‌بس هنوز دیده نمی‌شود. نخست‌وزیر اسرائیل بر «پیروزی کامل» و تحقق اهداف جنگ تأکید دارد.
«حمله مرد چاقو به دست کانادایی ساعاتی پس از رسیدن به اسرائیل»
پلیس اسرائیل اعلام کرد یک مرد شهروند کانادا که یکشنبه شب با پروازی از کانادا به اسرائیل رسید، روز دوشنبه اول مرداد با «چاقو در دست» به سوی نیروهای امنیتی در شهرک ناتیو هاعسارا «حمله کرد» و در واکنش این نیروها کشته شد.
رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند «خرابکار کانادایی» با خودرویی که اجاره کرده بود، به نزدیکی ورودی شهرک ناتیو هاعسارا رسید و به انگلیسی فریاد زد: مردم در غزه به دست ارتش اسرائیل کشته می‌شوند.
این گزارش‌ها حاکی است مهاجم «با چاقو به سوی نیروهای امنیتی محافظ شهرک حمله کرد».
شهرک ناتیو هاعسارا در میان اماکنی در جنوب اسرائیل بود که اعضای گروه افراطی حماس به آن در روز ۱۵ مهر پارسال حمله کردند.
سفارت کانادا در تل‌آویو یا سایر مقامات دولت اتاوا هنوز درباره مرگ شهروند کانادایی در اسرائیل اظهار نظری نکرده‌اند.

منبع:رادیو فردا