PEZHVAKEIRAN.COM رئیس «یوروپل» درباره افزایش جرایم سازمان یافته در اروپا هشدار داد
 

رئیس «یوروپل» درباره افزایش جرایم سازمان یافته در اروپا هشدار داد

یوروپل، آژانس اجرای قانون در اتحادیه اروپا می‌گوید که جرایم سازمان‌یافته در سراسر اروپا در حال گسترش است.
یوروپل، همچنین اعلام کرد که تمایل فزاینده شبکه‌های جنایتکار به خشونت، به یک معضل در کشورهایی چون آلمان تبدیل شده است.
خبرگزاری آلمان روز شنبه ۳۰ تیرماه به نقل از گفت‌وگوی کاترین دی بول، رئیس یوروپل، با اشپیگل، هفته‌نامه آلمانی، نوشته است که «جرایم سازمان‌یافته در اروپا در حال افزایش است و در این راستا از هر نقطه ضعفی سوء‌استفاده می‌شود».
به گفته رئیس یوروپل، تجارت رو به رشد مواد مخدر موجب افزایش خشونت شده به ویژه آنکه تولید کوکائین در آمریکای جنوبی و مرکزی در حال رونق است و اروپا هم از این مواد مخدر «لبریز» شده است.
او با اشاره به افزایش تجارت سایر مواد مخدر وضعیت فعلی را «وخیم» توصیف کرد.
تحقیقات مقامات پلیس مستقر در لاهه، نشان می‌دهد در حال حاضر ۸۲۱ شبکه جنایی جدی در سراسر اتحادیه اروپا فعال هستند.
یوروپل نیز به تازگی هشدار داده که این باندها با بیش از ۲۵ هزار عضو بسیار حرفه‌ای و بی‌رحم عمل می‌کنند و تجارت اصلی آنها قاچاق مواد مخدر است.
توقیف اسلحه‌های قاچاق در یک بندر جنوب فرانسه
افشای یک گزارش فوق محرمانه دربارهٔ جرایم سازمان‌یافته در اروپا
به گفته کاترین دی بول «پول به دست آمده از تجارت مواد مخدر در اروپا عمدتاً در همین قاره باقی می‌ماند و در اقتصاد محلی سرمایه‌گذاری می‌شود. اما این امر جرم سازمان یافته را به یکی از بزرگترین خطرات حال حاضر تبدیل کرده است».
رئیس یوروپل می‌گوید که پلیس برای داشتن امکان بیشتر برای مبارزه با شبکه‌های جنایتکار، به ابزار فنی، قدرت و نیروی انسانی نیاز دارد.
او افزوده است: «اگر بیشتر سرمایه‌گذاری نکنیم، این مبارزه را خواهیم باخت».
به دنبال درگیری شدید بین باندهای مواد مخدر آلمان و هلند در منطقه کلن، اتحادیه بازرسان جنایی آلمان «بی‌دی‌کی» نسبت به وقوع جنایاتی مانند حملات انفجاری و آدم‌ربایی هشدار داد.
اولیور هوت، رئیس اتحادیه بازرسان جنایی آلمان به روزنامه « فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» گفته است که: «هلند باید برای ما هشدار باشد. در آنجا انفجارها در مقابل خانه‌ها یا مشاغل برای باندهای مواد مخدر به یک تاکتیک فشار تبدیل شده است».
اردیبهشت ماه امسال روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرد به اطلاعاتی از گزارش یوروپل درباره جرایم سازمان‌یافته در اروپا دست‌ یافته و محتوای این گزارش را «دلهره‌آور» توصیف کرد.
گزارش ۶۰ صفحه‌ای فوق‌محرمانه یورپول فعالیت بیش از ۸۰۰ شبکهٔ جنایتکار فعال در اروپا را بررسی کرده و حدود سه ماه پیش از سوی آژانس پلیس اتحادیه اروپا به کشورهای عضو اتحادیه ارسال شده بود.
یوروپل هشدار داده بود که ۳۴ درصد از شبکه‌های جنایی فعال در اروپا، یا تقریباً ۲۸۰ شبکه، «بیش از ده سال فعال بوده‌اند و حتی اگر رهبران و اعضای آنها بازداشت شوند می‌توانند نفوذ و قدرت خود را حفظ کنند».

منبع:رادیو فردا