PEZHVAKEIRAN.COM بایدن اعلام کرد در صورت بروز «مشکل پزشکی» کناره‌گیری از انتخابات را درنظر می‌گیرد
 

بایدن اعلام کرد در صورت بروز «مشکل پزشکی» کناره‌گیری از انتخابات را درنظر می‌گیرد

جو بایدن می‌گوید در صورتی که برای او یک «مشکل پزشکی» رخ دهد، به کناره‌گیری از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فکر خواهد کرد.
رئیس‌جمهور ایالات متحده که از طرف تعدادی از اعضای حزب دموکرات تحت فشار است تا از رقابت با دونالد ترامپ کنار بکشد و فرصت را در اختیار نامزد دیگری قرار دهد، در مصاحبه‌ای تلویزیونی که روز چهارشتبه ۲۷ تیر پخش شد، افزود اگر «پزشکان» درباره یک مشکل پزشکی پدیده آمده برایش به او اطلاع دهند، درباره باقی ماندن در رقابت انتخابات تجدیدنظر خواهد کرد.
این در حالی است که او حدود ۱۰ روز پیش در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی بر عزم خود برای نامزدی دموکرات‌ها تأکید کرده و گفته بود: «فقط خدای توانا می‌تواند مرا از رقابت‌ انتخاباتی منصرف کند.»
جو بایدن در استودیوی سی‌ان‌ان در وقفۀ بین دو بخش از نخستین مناظرۀ انتخاباتی با رقیبش، ترامپ
کدام چهرۀ دموکرات می‌تواند در رقابت با ترامپ جایگزین بایدن شود؟
با ادامه فشارها بر او برای کناره‌گیری از ادامه مبارزات انتخاباتی، یک نماینده بانفوذ حزب دموکرات در مجلس نمایندگان نیز به صف مخالفان او برای ادامه نامزدی پیوسته است.
آدام شیف دموکرات سرشناس از کالیفرنیا روز چهارشنبه از آقای بایدن خواست که از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده کناره‌گیری کند.
او اولین چهره دموکراتی است که پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به صف دیگر اعضای مخالف بایدن در حزب دموکرات پیوسته است.
آدام شیف کمی پیش از آخرین سخنرانی آقای بایدن در مبارزات انتخاباتی در میان لاتین‌تبارهای ایالت نوادا، موضع‌گیری خود را دربارهٔ حضور بایدن در انتخابات بیان کرد.
این در حالی است که بایدن ۸۱ ساله از سه هفته پیش و از زمان مناظره خود با دونالد ترامپ نامزد حزب‌جمهوری‌خواه برای بقای سیاسی می‌جنگد.
آقای شیف در بیانیه‌ای که در اختیار لس‌آنجلس تایمز قرار داده با ابراز نگرانی جدی دربارهٔ عدم توانایی جو بایدن در شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات آبان ماه گفت: «دومین دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، پایه‌های دموکراسی آمریکا را تضعیف خواهد کرد.»
او که انتظار می‌رود در نوامبر امسال کرسی سنا را به دست آورد، یکی از متحدان کلیدی کاخ سفید در مجلس نمایندگان است و به عنوان دادستان اصلی در اولین محاکمه استیضاح ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به شهرت رسید.
به دنبال عملکرد ضعیف آقای بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، در دو هفته اخیر برخی اعضای سرشناس حزب دموکرات و حامیان مالی کمپین انتخاباتی جو بایدن خواستار کناره‌گیری او و حضور نامزدی دیگر شده‌اند.
آنها بیم آن را دارند که ادامه عملکرد ضعیف آقای بایدن که در نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری‌خواه خود عقب افتاده است، زمینه را برای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ فراهم کند.
در حال حاضر حدود ۲۰ نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان و یک سناتور از بایدن خواسته‌اند که رقابت برای رسیدن به کاخ سفید را ترک کند اما بایدن تا پیش از این با رد این درخواست تأکید کرده که در بهترین موقعیت برای شکست دادن ترامپ است.
یک نظرسنجی جدید که خبرگزاری اسوشیتدپرس منتشر کرده است، نشان می‌دهد حدود دو سوم اعضای حزب دموکرات معتقدند او باید از کاندیداتوری این حزب در انتخابات پیش رو کناره‌گیری کند.

منبع:رادیو فردا