PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت ۳ شهروند اسرائیلی به اتهام همکاری با حکومت ایران
 

بازداشت ۳ شهروند اسرائیلی به اتهام همکاری با حکومت ایران

نهادهای امنیتی اسرائیل از بازداشت سه شهروند این کشور به اتهام فعالیت برای جمهوری اسلامی خبر دادند.

یکی از این مظنونان الیملخ اشترن، جوانی ۲۱ ساله از شهر بیت شمش در نزدیکی اورشلیم است که متهم شده با همراهی دو نفر دیگر اقدام‌هایی همچون ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز برای شهروندان اسرائیلی انجام داده است.

به گفته نهادها‌ی امنیتی اسرائیل، از این افراد خواسته شده بود در برابر پولی که از طریق رمز ارز برایشان ارسال می‌شد، اقدام‌هایی مانند ارسال چاقو، ارسال سر بریده شده حیوانات و آتش زدن جنگل را نیز انجام دهند که اشترن از اقدام به برخی از آن‌ها خودداری کرده است.

این اولین بار نیست که افرادی به اتهام همکاری یا جاسوسی برای جمهوری اسلامی در اسرائیل یا دیگر کشورها بازداشت می‌شوند.

اواسط تیر ماه، پلیس ضد تروریسم یونان از بازداشت هفت مظنون از جمله چند شهروند ایرانی و افغانستانی خبر داد که متهم به آتش زدن کنیسه و هتلی متعلق به اسرائیلی‌ها در مرکز آتن در سال جاری هستند.

بر اساس این گزارش، یک زن یونانی ۲۵ ساله، دو ایرانی ۳۶ و ۴۶ ساله و همدست ۴۴ ساله افغانستانی آن‌ها در ارتباط با حمله به ساختمانی که یک هتل و رستوران اسرائیلی را در خود جای داده است، دستگیر شدند.

در این حمله که ۲۶ اردیبهشت ماه انجام شد، این ساختمان با یک بمب آتش‌زای دست‌ساز هدف قرار گرفت.

بازداشت‌شدگان متهم هستند با آتش‌سوزی عمدی، جان افراد را به خطر انداختند و با حمله‌ای ناشی از «انگیزه‌های نژادی»، به املاک اتباع خارجی آسیب وارد کردند.

خرداد ماه امسال نیز سرویس امنیتی سوئد و موساد اعلام کردند جمهوری اسلامی از شبکه‌های جنایتکار در سوئد و دیگر کشورهای اروپایی برای حمله به سفارت‌‌خانه‌ها و شهروندان اسرائیل استفاده می‌کند.

سرویس امنیتی سوئد (سپو) تاکید کرد حکومت ایران از شبکه‌های تبهکار در سوئد برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه سایر کشورها، گروه‌ها یا افراد استفاده می‌کند.

در سال ۱۴۰۱ نیز در پی احتمال جدی حمله نیروهای جمهوری اسلامی به سفارت اسرائیل در دهلی‌نو، پلیس هند علاوه بر اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، اقدام به برگزاری مانور و تمرینات بی‌سابقه با مشارکت نیروهای اسرائیلی در اطراف این سفارت کرد.

بیش از یک سال قبل از آن، در بهمن ۹۹، انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو رخ داد و رسانه‌های هندی گزارش دادند پلیس پاکت نامه‌ای خطاب به سفیر اسرائیل در محل انفجار پیدا کرد که در آن به نام‌های قاسم سلیمان، فرمانده کشته شده سپاه قدس و محسن فخری‌زاده، فیزیکدان هسته‌ای کشته شده اشاره شده بود.

خبر اقدام پلیس هند در برگزاری تمرین در اطراف سفارت اسرائیل چند روز پس از آن منتشر شد که ایران‌اینترنشنال از خنثی شدن طرح سپاه قدس برای انجام سه ترور در اروپا خبر داد.

ایران‌اینترنشنال نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در گزارشی اختصاصی خبر داد که یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس به ماموریت خود برای انجام سه ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه اذعان کرده است.

یک روز پس از انتشار این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند موساد این طرح را خنثی کرده و از این عضو نیروی قدس سپاه در داخل خاک ایران بازجویی و سپس او را رها کرده است.

منبع:ایران اینترنشنال