PEZHVAKEIRAN.COM «تاجر نزدی«تاجر نزدیک به بشار اسد» در حمله منسوب به اسرائیل کشته شد
 

«تاجر نزدی«تاجر نزدیک به بشار اسد» در حمله منسوب به اسرائیل کشته شد

براء قاطرجی و شرکت‌هایش به دلیل «تسهیل محموله‌های نفتی و تأمین مالی رژیم سوریه» تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند
براء قاطرجی و شرکت‌هایش به دلیل «تسهیل محموله‌های نفتی و تأمین مالی رژیم سوریه» تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند
خبرگزاری‌های رویترز و اسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه می‌گویند یک تاجر برجستهٔ طرفدار رژیم بشار اسد بر اثر حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.
بر اساس این گزارش‌ها که روز دوشنبه ۲۵ تیرماه منتشر شد، «براء قاطرجی» در حملهٔ پهپادی اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان و سوریه کشته شده است.
رسانه‌های نزدیک به دولت اسد اعلام کرده‌اند که این تاجر شناخته‌شدهٔ سوری که از سوی آمریکا تحریم شده بود، در این حملهٔ هوایی کشته شده است.
آقای قاطرجی به همراه برادرش، حسام، بخشی از حلقهٔ کوچکی از تاجران نزدیک به خانوادهٔ اسد است که در طول جنگ داخلی سوریه که از ۱۳ سال پیش آغاز شد، به شهرت رسیدند.
 
مقامات اسرائیل در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.
بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو برادر و شرکت‌هایشان به دلیل «تسهیل محموله‌های نفتی و تأمین مالی رژیم سوریه» تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.
اسرائیل از زمان حملهٔ گروه افراطی حماس به منطقهٔ مرزی این کشور در ۱۵ مهرماه سال گذشته تقریباً هر روز حملاتی را در سوریه و لبنان انجام داده است.
در همین زمینه مصطفی حسن سلمان، یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله شب ۱۷ تیرماه در یک حملهٔ پهپادی منتسب به اسرائیل در جنوب لبنان کشته شد.
یک روز پیش از آن، میثم مصطفی عطار از نیروهای هدایت‌کننده حملات راکتی به شمال اسرائیل در حمله این کشور کشته شده بود.
در یکی از حملات منسوب به اسرائیل در فروردین امسال، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، ویران شد و چند فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسدارن کشته شدند.
جمهوری اسلامی در تلافی، حمله بی‌سابقه پهپادی و موشکی به خاک اسرائیل انجام داد، اما بیشتر آنها توسط سیستم دفاعی اسرائیل و متحدانش پیش از اصابت منهدم شدند.

منبع:رادیو فردا