PEZHVAKEIRAN.COM اسرائیل: یک فرمانده حماس کشته شده؛ حماس از ادامه مذاکرات گفت
 

اسرائیل: یک فرمانده حماس کشته شده؛ حماس از ادامه مذاکرات گفت

اسرائیل اعلام کرد "رافع سلامه" فرمانده گردان حماس در خان یونس کشته شده است. حماس می‌گوید "محمد ضیف"، فرمانده کل نظامی زنده است. این سازمان همچنین خبرها در مورد توقف مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله گروگان‌ها را تکذیب کرد.

اسرائیل روز یکشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیرماه) اعلام کرد که رافع سلامه، فرمانده ارشد نظامی حماس و "یکی از طراحان" حمله ۷ اکتبر که جرقه جنگ غزه را آغاز کرد، در حمله دیروز به خان یونس کشته شده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که نیروی هوایی اسرائیل در حمله روز شنبه ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در جنوب نوار غزه که محمد ضیف، فرمانده کل شاخه مسلح حماس را نیز هدف قرار داده بود، "رافع سلامه، فرمانده تیپ خان یونس" را کشته است.

اینترنت بدون سانسور با سایفون دویچه‌ وله

یک مقام حماس در بیروت، پایتخت لبنان در همین روز یکشنبه گفت که محمد ضیف کشته نشده است. اسرائیل می‌گوید نمی‌تواند زنده بودن محمد ضیف را تأیید کند.

حماس: به مذاکرات ادامه می‌دهیم

سازمان تروریستی حماس امروز یکشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیرماه) گزارش رسانه‌ها مبنی بر توقف مذاکرات میان این گروه شبه‌نظامی فلسطینی و اسرائیل را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: حمله اسرائیل به مخفیگاه اعضای حماس و جهاد اسلامی در یک مدرسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به‌رغم حمله هوایی مرگباری که مقامات بهداشتی حماس ادعا می‌کنند دست‌کم ۹۰ نفر را در روز شنبه کشته است، مذاکرات غیرمستقیم در مورد آتش‌بس و آزادی گروگان‌های باقی‌مانده از حملات ۷ اکتبر همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: مجموعه مطالب درباره جنگ در خاورمیانه

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دانیل بارنیا، رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد)، قصد دارد در روزهای آینده برای دور دیگری از مذاکرات در مورد گروگان‌‌ها راهی دوحه، پایتخت قطر شود.

این مذاکرات که با توقف‌هایی طی ماه‌ها ادامه داشته است، بر تبادل گروگان‌های باقی مانده توسط حماس با اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل و همچنین آتش‌بس در درگیری غزه متمرکز است.

مذاکرات غیرمستقیم میان طرفین با میانجیگری آمریکا و کشورهای عربی معتدل به کندی پیش می‌رود و اسرائیل همچنان درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی را رد می‌کند.

منبع:دویچه‌وله