PEZHVAKEIRAN.COM وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید «۶۰ درصد» از شبه‌نظامیان حماس کشته یا زخمی شده‌اند
 

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید «۶۰ درصد» از شبه‌نظامیان حماس کشته یا زخمی شده‌اند

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید «۶۰ درصد» از شبه‌نظامیان گروه افراطی حماس در نتیجه حملات ۹ ماه گذشته اسرائیل به نوار غزه کشته یا زخمی شده‌اند.
یوآو گالانت روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در سخنانی در پارلمان اسرائیل همچنین گفته است که ارتش این کشور اکثر ۲۴ گردانی را که شاخه نظامی حماس در آغاز جنگ در اختیار داشت، متلاشی کرده است.
حماس از سوی ایالات متحده و اروپا به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود.
در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ارتش اسرائیل روز چهارشنبه هزاران اعلامیه را بر روی شهر غزه پرتاب کرد که در آن از ساکنان خواسته شده تا به‌دلیل تشدید درگیری‌های نظامی، این شهر را ترک کنند.
این اعلامیه‌ها که خطاب به «همه اهالی شهر غزه» صادر شده، مسیرهای خروج از شهر را به سمت «مناطق امن» در جنوب مشخص کرده و هشدار داده است که منطقه شهری غزه «یک منطقه جنگی خطرناک باقی می‌ماند» زیرا ارتش اسرائیل در این ناحیه به اهداف حماس حمله می‌کند.
اسرائیل اولین دستور رسمی برای رفتن اهالی بخشی از شهر غزه را روز هفتم تیر و دو مورد دیگر را در روزهای بعد از آن صادر کرد.
در این اعلامیه‌ها، ارتش گفته است که ساکنان غزه می‌توانند از دو جاده امن «به سرعت و بدون بازرسی از شهر غزه به سمت پناهگاه‌های دیرالبلح و الزاویه» بروند.
ارتش اسرائیل افزوده که نیروهای آن به شبه‌نظامیان در داخل مقر تخلیه‌شده آژانس سازمان ملل متحد برای فلسطینیان، آنروا، در شهر غزه حمله کرده‌اند.
مدرسه العوده در غزه
منابع فلسطینی می‌گویند ۲۹ نفر در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه کشته شدند
برخی از این حملات همچنین دیرالبلح، منطقه‌ای را که فلسطینی‌ها برای اسکان به آن‌جا رفته‌اند، هدف قرار داده است.
سازمان ملل روز سه‌شنبه نسبت به دستور تخلیه اسرائیل ابراز نگرانی کرد و گفت که «آن‌ها به فلسطینی‌ها می‌گویند به مناطقی بروند که در آن هنوز درگیری وجود دارد».
منابع فلسطینی روز سه‌شنبه گفتند که دست‌کم ۲۹ نفر در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه که پناهگاه آوارگان فلسطینی بوده، کشته شدند، رخدادی که چهارمین حمله در نوع خود طی چهار روز اخیر بوده است.
ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت که در حال بررسی آخرین گزارش‌هاست. این نهاد نظامی اذعان داشت که از روز شنبه تاکنون به سه مدرسه دیگر که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شدند، حمله کرده است.
آلمان روز چهارشنبه گفت که حمله مرگبار اسرائیل به مدرسه‌ای در جنوب غزه، «غیر قابل قبول» است و خواستار تحقیقات سریع در مورد این حادثه شد.
وزارت خارجه آلمان در شبکه ایکس نوشته است: «کشته شدن افرادی که به‌دنبال سرپناه در مدارس هستند غیر قابل قبول است. غیرنظامیان، به ویژه کودکان، نباید در تیراندازی‌ها گرفتار شوند. حملات مکرر ارتش اسرائیل به مدارس باید متوقف شود و تحقیقات باید به سرعت انجام شود».
گروه شبه‌نظامی حماس می‌گوید ازسرگیری حملات اسرائیل از روز سه‌شنبه به کشته شدن بیش از ۶۰ فلسطینی در سراسر این منطقه انجامیده و تهدید کرد که این روند، تلاش‌ها برای دست‌یابی به آتش‌بس در جنگ ۹ ماهه را از مسیر خود منحرف می‌کند. مذاکرات آتش‌بس قرار است از روز چهارشنبه در دوحه از سر گرفته شود.
جنگ غزه در نتیجه حمله گروه افراطی حماس در پانزدهم مهر پارسال به جنوب اسرائیل آغاز شد و از آن زمان تلفات زیادی برجای گذاشته است.
بر اساس آمارهای اسرائیلی، حمله حماس به این کشور موجب کشته شدن هزار و ۱۹۵ نفر شد که اکثریت آن‌ها غیرنظامی بودند. افراد حماس همچنین ۲۵۱ نفر را به گروگان گرفتند که ۴۲ نفر از آن‌ها کشته شده‌اند و ۱۱۶ نفر از آن‌ها در غزه باقی مانده‌اند.
بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت منطقه تحت کنترل حماس، حملات اسرائیل از آغاز جنگ غزه، دست‌کم ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر را در نوار غزه کشته است که اکثر آن‌ها غیرنظامی بودند.

منبع:رادیو فردا