PEZHVAKEIRAN.COM با هدیه یک میلیارد دلاری بلومبرگ، اکثر دانشجویان پزشکی «جانز هاپکینز» بدون شهریه تحصیل می‌کنند
 

با هدیه یک میلیارد دلاری بلومبرگ، اکثر دانشجویان پزشکی «جانز هاپکینز» بدون شهریه تحصیل می‌کنند

با هدیه یک میلیارد دلاری خیریه مایکل بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک، اکثر دانشجویان پزشکی دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا می‌توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.
این کمک مالی از پاییز پیش‌رو شروع به پرداخت شهریه کامل برای دانشجویان پزشکی از خانواده‌هایی با درآمد کمتر از ۳۰۰ هزار دلار می‌کند. همچنین هزینه‌های زندگی دانشجویانی که خانواده‌شان کمتر از ۱۷۵ هزار دلار درآمد دارند پوشش داده می‌شود.
به گفته مؤسسه خیریه بلومبرگ، در حال حاضر تقریباً دو سوم دانشجویانی که به دنبال مدرک دکترای پزشکی از جانز هاپکینز هستند واجد شرایط دریافت کمک مالی بوده و ۴۵ درصد از دانشجویان سال تحصیلی جاری واجد شرایط دریافت کمک هزینه‌ زندگی نیز خواهند بود.
جانز هاپکینز برآورد کرده است که میانگین کل وام دانش‌آموختگان این دانشگاه از ۱۰۴ هزار دلار حال حاضر، به ۶۰ هزار و ۲۷۹ دلار تا سال ۲۰۲۹ میلادی کاهش پیدا کند.
این هدیه در عین حال کمک مالی به دانشجویان رشته‌های پرستاری، بهداشت عمومی و سایر رشته‌های تحصیلات عالی این دانشگاه را هم افزایش می‌دهد.
مایکل بلومبرگ، بنیانگذار خیریه بلومبرگ در بیانیه‌ای گفت، «با کاهش موانع مالی د‌ر رشته‌های ضروری، می‌توانیم دست دانشجویان بیشتری را باز بگذاریم تا مشاغلی را که دوست دارند دنبال کنند و آنها را قادر می‌کنیم به خانواده‌ها و جوامعی که به آنها نیاز دارند خدمت کنند.»
مایکل بلومبرگ در سال ۱۹۶۴، مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه جانز هاپکینز دریافت کرد.
ران دانیلز، رئیس دانشگاه گفته است هر دلار هدیه بلومبرگ، مستقیم به دانشجویان خواهد رسید.
او در مصاحبه‌ای گفت: «مایک (بلومبرگ) به شدت تحت تأثیر چالش‌هایی که دانش‌آموخته‌های این حرفه‌ها در طول همه‌گیری (کووید-۱۹) با آن مواجه شدند و تلاش‌های قهرمانانه‌ای که برای محافظت و مراقبت از شهروندان آمریکایی انجام دادند، قرار گرفت.»
خیریه بلومبرگ در سال ۲۰۱۸ نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به دانشگاه جانز هاپکینز هدیه داده بود تا اطمینان حاصل شود دانشجویان مقطع کارشناسی، بدون توجه به سطح درآمد خانواده‌هایشان، در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
بیشتر کمک‌های میلیارد دلاری قبلی به دانشگاه‌های ایالات متحده، در چند سال گذشته صورت گرفته است.
در سال ۲۰۲۲، جان دوئر سرمایه‌دار مشهور آمریکایی که به ریسک‌پذیری شهرت دارد، همراه با همسرش، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به دانشگاه استنفورد داد تا دانشکده جدیدی را با تمرکز بر «تغییرات آب و هوایی» راه‌اندازی کند.

منبع:صدای آمریکا