PEZHVAKEIRAN.COM خطبه‌های نماز جمعه در حمایت از سعید جلیلی
 

خطبه‌های نماز جمعه در حمایت از سعید جلیلی

ائمه جمعه در شهرهای مختلف ایران همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، در حمایت از «سعید جلیلی»، نامزد جریان انقلابی-پایداری، خطبه خواندند.
«محمدجواد حاج علی اکبری»، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، و امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ شرکت در انتخابات را «پیمان با ولیعصر» خواند.
او ضمن تعریف از سیاست‌های ابراهیم رئیسی و دولت سیزدهم، افزود:‌«رییس جمهوری آینده باید به میثاق ملی ایرانیان و آرمان‌های امام و شهدا و قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه و دو شهید جمهور یعنی رجایی و رئیسی پایبند باشد.» در دوران تبلیغات انتخاباتی سعید جلیلی دولتش را ادامه راه ابراهیم رئیسی معرفی کرده بود.
به گفته علی اکبری رئیس جمهور آینده «وامدار غدیر، امامت و ولی امر مسلمین است.»
طبق قانون انتخابات در ایران، ائمه جمعه حق استفاده از تریبون‌های رسمی برای تبلیغات انتخاباتی را ندارند. همچنین از بیست و چهار ساعت پیش از آغاز رای گیری، تبلیغ برای نامزدهای انتخابات ممنوع است.
با این حال «احمد علم الهدی» در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد نیز گفت که «فرد منتخب باید تحت حاکمیت الله و نایب امام زمان باشد.» او همچنین اظهار امیدواری کرد که نام فرد اصلح از صندوق‌های رای بیرون بیاید. «اصلح» صفتی است که هواداران سعید جلیلی در ادوار مختلف انتخابات برای او به کار می‌برند.
همچنین «مجتبی میردامادی»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تاکید کرد: «وظیفه همه است که پای صندوق‌های رأی حاضر شده و انتخاب اصلح داشته باشند.» او همچنین خواستار آن شد که «رئیس جمهور آینده در امورات کشور به ظرفیت داخلی متکی باشد.»
پیشتر ایران‌وایر گزارشی در رابطه با استفاده از شبکه روحانیون و طلاب در کمپین سعید جلیلی منتشر کرده بود.

منبع:ایران وایر