PEZHVAKEIRAN.COM مدیرعامل شرکت نفتکش: برای رساندن ارز به دریانوردان مشکل داریم
 

مدیرعامل شرکت نفتکش: برای رساندن ارز به دریانوردان مشکل داریم

مدیر عامل سازمان نفتکش گفت: یکی از چالش‌ها در دریانوردی پرداخت‌ها و جابه جایی ارز و رساندن ارز به دریانوردان است که در این حوزه هم دچار مشکل هستیم.
ایلنا: مدیر عامل سازمان نفتکش گفت: یکی از چالش‌ها در دریانوردی پرداخت‌ها و جابه جایی ارز و رساندن ارز به دریانوردان است که در این حوزه هم دچار مشکل هستیم.
 
علی احمدی  در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه ٩٠درصد تجارت جهانی از طریق دریا صورت می‌گیرد، اظهار داشت: محور اصلی مجاهدان و دریانوردان هستند که به دور از خانواده به طور شبانه روزی در شرایط ایمنی و امنیت پایین در تلاش هستند تا زمینه گردش کار در کشور را فراهم کنند. 
وی ادامه داد : صادرات نفت کشور به دست دریانوردان انجام می‌شود و باید قدردان زحمات این افراد‌ و خانواده ایشان باشیم. در این صنعت با چالش‌های زیادی مواجه هستیم که‌ یکی از آنها روند تقاضای نیرو انسانی در برخی از رده‌های شغلی است. هر چند امکانات خوبی در کشور داریم اما بدون اینکه  نگاه جامع داشته باشیم و برنامه راهبردی برای تقویت نیروی انسانی با چالش‌هایی در تامین نیروی کار مواجه می‌شویم و برنامه‌ای برای پیش‌بینی نیروی کار در آینده نداریم و این موضوع مهم یک نگاه راهبردی و برنامه بلند مدت را می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت نفتکش گفت: از دیگر چالش‌های این حوزه معیشت دریانوردان است و در زمینه معیشت دریانوردان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که البته قابل چاره‌اندیشی است و با هماهنگی دست اندر کاران و متولیان این حوزه این مشکلات قابل رفع است، یکی از دیگر چالش‌ها پرداخت‌ها و جابه جایی ارز و رساندن ارز به دریانوردان است که در این حوزه هم دچار مشکل هستیم.
احمدی از ضرورت کاهش دوری از خانواده دریانوردان اظهار داشت: می‌توان دوران ۴ ماه دوری از خانواده را برای دریانوردان کاهش داد در حال بررسی این موضوع با متولیان هستیم.
وی با بیان اینکه در نوسازی ناوگان باید از ظرفیت داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: شرکت نفتکش به ۵٠ فروند اقیانوس پیما نیاز دارد که توسعه ناوگان در برنامه ۵ ساله شرکت قرار دارد اما این ظرفیت در داخل کشور وجود ندارد و باید برای رونق صنعت کشتی سازی در کشور برنامه ریزی داشته باشیم تا ١۵ سال آینده در این حوزه هم شاهد رونق باشیم. در حال حاضر بخشی از تعمیرات کشتی‌ها هم در  خارج از کشور انجام می‌شود و در این بخش هم باید رشد داشته باشیم تا این فرصت‌هارا از دست ندهیم.

منبع:ایلنا