PEZHVAKEIRAN.COM انتشار جزئیات تازه از کشته شدن یک زن جوان در خانه‌اش «به دست نیروی انتظامی» ایران
 

انتشار جزئیات تازه از کشته شدن یک زن جوان در خانه‌اش «به دست نیروی انتظامی» ایران

توضیح تصویر،بر اساس گزارش اعتماد تیراندازی به راضیه رحمانی زمانی رخ داده که ماموران پدرش را بازداشت می‌کنند و او جلو می‌رود تا از ماموران دلیل بازداشت را بپرسد
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱ ژوئیه ۲۰۲۴
روزنامه اعتماد، چاپ تهران، در گزارشی به جزئیات خبر کشته شدن یک زن جوان به دست نیروی انتظامی در استان لرستان پرداخته است که حدود یک هفته پیش شبکه‌های حقوق بشری آن را گزارش کرده بودند.
روز سوم تیرماه، ۲۲ ژوئن، شماری از شبکه‌های حقوق بشری، از جمله هه‌نگاو و شبکه حقوق بشر کردستان، از کشته شدن «یک دختر ۱۸ ساله اهل روستای گویژه واقع در منطقه کاکاوند شهرستان نورآباد استان لرستان با هویت راضیه رحمانی در منزل خانوادگی خود و با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی» خبر داده بودند.
حالا روزنامه اعتماد می‌گوید برای تایید این خبر با چند منبع آگاه و بستگان راضیه رحمانی که به نوشته این روزنامه ۲۴ ساله بوده، گفت‌وگو کرده است. این روزنامه نوشته «بنا به خواست افراد مصاحبه‌شونده اسامی آنها در این گزارش منتشرنشده و نزد روزنامه محفوظ است.»
اعتماد گزارش داده است که روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در روستای گویژه منطقه کاکاوند شهرستان نورآباد، ماموران نیروی انتظامی به ظن وجود مواد مخدر در خانه پدری راضیه رحمانی « بدون حکم قضایی» وارد خانه شده و به این دختر جوان شلیک کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، تیراندازی به راضیه رحمانی زمانی رخ می‌دهد که ماموران پدرش را بازداشت می‌کنند و او جلو می‌رود تا از ماموران دلیل بازداشت را بپرسد.
بعضی منابع محلی و اقوام خانواده رحمانی به اعتماد گفتند: «مسئولان مربوطه در واکنش به این حادثه مدعی شدند ماموری که به راضیه شلیک کرده، بازداشت است و باید به این خانواده دیه پرداخت شود. همچنین گفتند این قتل از نوع غیرعمد بوده است.»
اعتماد از یکی از بستگان راضیه رحمانی نقل کرده است که هنگام بازداشت پدر او، یک مامور نیروی انتظامی به حاضران هشدار می‌دهد که اگر جلو بیایند شلیک خواهد کرد. به گفته این فرد، مادر، خواهران و برادر ۱۰ ساله‌ راضیه و یکی از همسایگان هم حضور داشته‌اند.
بر اساس این گزارش برادر ۱۰ ساله راضیه از این ماموران انتظامی فیلم گرفته است اما ماموران موبایل او را ضبط کرده‌اند.

منبع:بی بی سی