PEZHVAKEIRAN.COM پلیس آلمان یک مهاجم ایرانی را از پای درآورد
 

پلیس آلمان یک مهاجم ایرانی را از پای درآورد

مردی با چاقو در یک ایستگاه قطار در نزدیکی نورنبرگ به ماموران پلیس آلمان حمله کرد. در پی آن پلیس مجبور به شلیک شد و فرد مهاجم در اثر جراحات جان باخت. انگیزه این فرد که گفته شده، ایرانی بوده، هنوز مشخص نیست.

یک مرد ایرانی که روز یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) با چاقو به سه افسر پلیس فدرال "لائوف ان در پگنیتس" در نزدیکی نورنبرگ حمله کرده بود، در پی تیراندازی پلیس جان باخت. سخنگوی پلیس محلی گفت که به رغم انجام کمک‌های اولیه، این مرد در محل حادثه در ایستگاه قطار جان باخت.

به گفته سخنگوی پلیس منطقه، مهاجم ابتدا به یک خودروی گشت پلیس فدرال حمله کرد. وقتی مأموران بیرون آمدند، او به خود مأموران حمله برد. این سخنگو با اشاره به این‌که مهاجم مسلح "به یک چاقو بوده است"، افزود که مأموران پلیس آسیبی ندیده‌اند.

بر اساس اطلاعیه پلیس که شامگاه یکشنبه منتشر شد، فرد کشته‌شده یک مرد ۳۴ ساله با "گذرنامه ایرانی" بوده است.

بیشتر بخوانید: حمله با چاقو در جمع فعالان منتقد اسلام در مانهایم آلمان

سخنگوی پلیس در مورد جزئیات بیشتر این واقعه اطلاعاتی ارائه نکرد. او همچنین در این مرحله درباره زمینه و انگیزه این حمله اظهار نظری نکرد.

اطلاعیه قرارگاه مرکزی پلیس

قرارگاه مرکزی پلیس منطقه در سایت خبررسانی خود با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، حدود ساعت ۱۶:۴۵ بعد از ظهر روز یکشنبه ۳۰ ژوئن، یک گروه از نیروهای پلیس فدرال نورنبرگ در ایستگاه قطار لاوف در سمت چپ پگنیتس در حال گشت‌زنی بودند که با حمله ناگهانی یک فرد ۳۴ ساله با چاقو روبرو شدند. در جریان این حمله، پلیس مجبور به استفاده از سلاح گرم شد.

در نتیجه این شلیک، جراحات شدیدی به فرد مهاجم وارد شد که تا رسیدن نیروهای اورژانس توسط پلیس فدرال تحت مداوا قرار گرفت. به‌رغم رسیدگی پزشکی مداوم، این تبعه ایرانی اندکی پس از آن در محل جان باخت.

این اطلاعیه می‌افزاید، پلیس جنایی "شواباخ" با همکاری نزدیک با دفتر دادستانی نورنبرگ-فورت تحقیقات را برای روشن شدن پیشینه این رویداد آغاز کرده است. ایستگاه قطار در حال حاضر تا تکمیل اقدامات پلیس جنایی بسته شده است.

منبع:دویچه‌وله