PEZHVAKEIRAN.COM در حمله حزب‌الله به اسرائیل ۱۸ سرباز این کشور زخمی شدند
 

در حمله حزب‌الله به اسرائیل ۱۸ سرباز این کشور زخمی شدند

ارتش اسرائیل یک‌شنبه شب اعلام کرد در حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به این کشور ۱۸ سرباز اسرائیلی زخمی ‌شده‌اند. جراحت یکی از این سربازان "جدی" گزارش شده است.

یک‌شنبه شب ۳۰ ژوئن نیروهای حزب‌الله لبنان، که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، بار دیگر با پهپاد به شمال اسرائیل حمله کردند. به گفته ارتش اسرائیل در اثر این حملات ۱۸ سرباز این کشور زخمی شده‌اند و یکی از آنان با "جراحات جدی" به بیمارستان منتقل شده است.

در پاسخ به این حملات، نیروی هوایی ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کرد. ارتش اسرائیل همچنین گفت یک رمپ پرتاب موشک را که از آن پرتابه‌ای به سمت بلندی‌های جولان شلیک شده بود، بمباران کرده و توپخانه اسرائیل تهدیدات را در چندین منطقه در جنوب لبنان "از بین برده است".

این اطلاعات به طور مستقل قابل تایید نیستند.

از آغاز جنگ در نوار غزه پس از حمله گروه تروریستی حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳، حزب‌الله لبنان و اسرائیل به طور مرتب در مرزهای این دو کشور درگیری دارند.

حزب‌الله گفته اسرائیل باید جنگ را در غزه به طور کامل پایان دهد تا این گروه حملاتش به اسرائیل را متوقف کند. اخیرا شدت این درگیری‌ها افزایش یافته و نگرانی‌های بین‌المللی درباره گسترش جنگ به لبنان را برانگیخته است. 

با تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله تا کنون کشورهایی چون کانادا، هلند و آلمان از شهروندان خود خواسته‌اند هر چه سریع‌تر خاک لبنان را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: حمله مجدد اسرائیل به حزب‌الله؛ افزایش نگرانی از جنگ جدید

سفارت آمریکا در بیروت نیز روز پنجشنبه ۷ تیر ضمن هشدار از شهروندان آمریکایی در لبنان خواست به جنوب لبنان و مناطق مرزی لبنان و سوریه سفر نکنند.

عربستان سعودی نیز روز شنبه از شهروندانش خواست تا هرچه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

ارتش اسرائیل چندی پیش اعلام کرد که طرح‌های عملیات نظامی گسترده علیه حزب‌الله لبنان را به تصویب رسانده است.

در پی آن نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل درباره عواقب "حمله تمام‌عیار اسرائیل به لبنان" هشدار داد. نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در حساب کاربری خود نوشت، در چنین حالتی همه گزینه‌ها از جمله مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز خواهد بود.

به دنبال آن ئیسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: «اگر حزب‌الله حملات خود را متوقف نکند و از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکند، تا زمانی که امنیت برقرار شود و ساکنان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند، با تمام قدرت علیه آن اقدام خواهیم کرد.»

کاتس افزود: «رژیمی که تهدید به نابودی می‌کند، خود مستحق نابودی است.»

منبع:دویچه‌وله