PEZHVAKEIRAN.COM چند پایگاه‌ آمریکا در اروپا به‌دلیل نگرانی از حمله تروریستی به حالت آماده‌باش درآمدند
 

چند پایگاه‌ آمریکا در اروپا به‌دلیل نگرانی از حمله تروریستی به حالت آماده‌باش درآمدند

منابع خبری در آمریکا گزارش دادند که پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در سراسر اروپا، از جمله آلمان، به‌دلیل نگرانی از یک حمله تروریستی احتمالی در ابتدای هفته جاری به حال آماده‌باش درآمدند.
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» روز یکشنبه ۱۰ تیر به نقل از دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گزارش داد که پنتاگون روز یکشنبه هشدار در پایگاه‌های آمریکایی در اروپا را به سطح دو امنیتی افزایش داد.
این سطح امنیتی که با عنوان «شرایط حفاظت اجباری» یا «چارلی» شناخته می‌شود، «زمانی اعمال می‌شود که قرار است حادثه‌ای رخ دهد یا اطلاعاتی دریافت می‌شود که نشان می‌دهد نوعی اقدام تروریستی یا هدف قرار دادن پرسنل یا تاسیسات محتمل است».
یک مقام آمریکایی که در پایگاهی در اروپا مستقر است، به سی‌ان‌ان گفته که «حداقل ده سال است» شاهد این سطح تهدید نبوده و افزود: این معمولاً بدان معنی است که ارتش یک «تهدید فعال معتبر» دریافت کرده است.
شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» نیز به نقل از یک مقام پنتاگون گفت: اطلاعات مستندی وجود دارد که حاکی از تلاش برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در هفته جاری است.
وزارت دفاع آمریکا به‌طور رسمی در این زمینه واکنش نشان نداده است.
مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفته که این موضوع ربطی به انتخابات پارلمانی فرانسه ندارد.
مشعل المپیک تابستانی پاریس، روز جمعه به تولوز در جنوب غربی فرانسه رسید
پوتین و زلنسکی پیشنهاد مکرون برای آتش‌بس در جریان بازی‌های المپیک را رد کردند
مقر فرماندهی ایالات متحده در اروپا (ای‌یوکام) که مقر آن در اشتوتگارت آلمان است در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان، از اظهارنظر در مورد اقدامات حفاظتی خاص نیروهای مسلح خودداری کرد.
با این حال، یکی از سخنگویان این مقر گفته که ای‌یوکام به‌طور مرتب «برخی از عواملی را که بر امنیت جامعه نظامی ایالات متحده در خارج از کشور موثر هستند» زیر نظر دارد.
این سخنگو بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: به عنوان بخشی از این تلاش، ما اغلب تدابیر اضافی را برای اطمینان از امنیت نیروهای خود اتخاذ می‌کنیم.
به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست که چه اطلاعاتی باعث افزایش سطح هشدار امنیتی شده است، اما مقام‌های اروپایی پیش از این نسبت به یک تهدید تروریستی بالقوه در این قاره هشدار داده بودند، به‌ویژه قبل از المپیک پاریس در ماه ژوئیه و در جریان مسابقات فعلی فوتبال جام ملت‌های اروپا در آلمان.
نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، پیش از این مسابقات گفته بود که «ما خود را برای همه خطرات قابل تصور آماده می‌کنیم: از حملات اسلامگرایان گرفته تا خشونت از طرف جنایتکاران و افراد اوباش».
فرانسه نیز می‌گوید که برای مقابله با خطر حملات تروریستی احتمالی در جریان بازی‌های المپیک که کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود، آماده شده است.
به گفته سفارت آمریکا در فرانسه، پاریس از ماه مارس هشدار امنیت ملی خود را به بالاترین سطح رسانده است.

منبع:رادیو فردا