PEZHVAKEIRAN.COM حمله در داغستان روسیه؛ دست‌کم ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند
 

حمله در داغستان روسیه؛ دست‌کم ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند

بر اثر حمله مردان مسلح به یک کنیسه یهودیان، یک کلیسای مسیحیان و یک پاسگاه پلیس در داغستان روسیه دست‌کم ۱۵ نیروی پلیس و شماری از غیرنظامیان کشته شدند. هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.
روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر) یک کنیسه یهودیان، یک کلیسای مسیحیان ارتدوکس و یک پاسگاه پلیس در دو شهر مختلف در داغستان روسیه به صورت همزمان هدف حملات مسلحانه قرار گرفتند.

برخی رسانه‌های روسیه نوشته‌اند دو کلیسای ارتدوکس هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حملات در دو شهر مخاچ‌قلعه و دربند رخ داده‌اند و در پی آن چندین غیرنظامی و شماری از نیروهای پلیس کشته‌ شدند.

فرماندار منطقه داغستان در ویدئویی که اوایل روز دوشنبه در پیام‌رسان تلگرام منتشر شد، گفت: «این روز یک تراژدی برای داغستان و کل کشور است.»

سرگئی ملیکوف گفت بیش از ۱۵ افسر پلیس "قربانی حمله تروریستی" شدند، او اما دقیقا شمار پلیس‌های کشته یا زخمی‌شده را مشخص نکرد. با این حال، خبرگزاری روسی اینترفاکس گزارش داد که بر اثر این حمله، حداقل ۱۵ افسر پلیس کشته شدند.

فرماندار منطقه داغستان همچنین تصریح کرد که در میان کشته‌شدگان، علاوه بر نیروهای پلیس، چندین غیرنظامی از جمله یک کشیش ارتدوکس دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آمریکا مستقیما به مسکو در مورد حمله به کروکاس هشدار داده بود

ملیکوف افزود شش تن از افراد مسلح در جریان درگیری با نیروهای روس کشته شدند. پیش از آن، خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از کمیته ملی ضد تروریسم این کشور از کشته شدن پنج تن از افراد مسلح خبر داده بودند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات در منطقه قفقاز شمالی را برعهده نگرفته است.

تصویری از آتش‌سوزی در یکی از مراکزی که هدف این حملات در داغستان قرار گرفت
تصویری از آتش‌سوزی در یکی از مراکزی که هدف این حملات در داغستان قرار گرفتعکس: Golos Dagestana/AP/picture alliance

با این حال فرماندار منطقه داغستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: «ما می‌دانیم که چه کسی پشت سازماندهی حملات تروریستی است و آنها چه هدفی را دنبال می‌کردند.»

داغستان در منطقه‌ای از روسیه واقع است که اکثریت ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌هند.

رسانه‌های روسیه به نقل از مقام‌های مسئول در داغستان، شمار مجروحان بر اثر این حمله تروریستی را دست‌کم ۲۵ نفر اعلام کرده‌اند.

دستگیری دو مهاجم

طبق گزارش رسانه‌های روسیه در میان مهاجمان دو پسر رئیس بخش مرکزی ناحیه سرگوکالای داغستان حضور داشتند که توسط ماموران بازداشت شدند.

رسانه‌های روسیه به نقل از پلیس این کشور نوشته‌اند که عملیات تعقیب و گریز برای بازداشت سایر مهاجمان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: بازداشت ۹ نفر در تاجیکستان در ارتباط با حمله مرگبار در روسیه

این حملات مرگبار حدود سه ماه پس از آن رخ می‌دهد که سالن کنسرت کروکاس در نزدیکی مسکو هدف تیراندازی قرار گرفت و بر اثر آن، ۱۴۵ تن کشته و ده‌ها نفر نیز شدند.

شاخه خراسان گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

مقام‌های روسیه در سخنانی اوکراین را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بودند. از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اگرچه تایید کرده بود که حمله به تالار کروکاس توسط تروریست‌های اسلام‌گرا انجام شده است، اما هم‌زمان مدعی شده بود که رد پای اوکراین را در آن می‌بیند.

منبع:دویچه‌وله