PEZHVAKEIRAN.COM مقامات آمریکا می‌گویند تنها ۵۰ گروگان غزه زنده هستند
 

مقامات آمریکا می‌گویند تنها ۵۰ گروگان غزه زنده هستند

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که از ۱۲۰ گروگان باقی‌مانده در اسارت حماس، تنها ۵۰ نفر هنوز زنده هستند. در پی عملیات نجات چهار گروگان اسرائیلی، شمار زیادی اجساد گروگان‌های دیگر بازگردانده شدند.

بر اساس یک گزارش وال‌استریت ژورنال، در پی عملیات نجات چهار گروگان اسرائیلی در غزه، شمار زیادی اجساد به اسرائیل بازگردانده شدند. این مسئله منجر به افزایش نگرانی‌‌ها در مورد سرنوشت گروگان‌های باقی‌مانده در بحبوحه هدف دولت اسرائیل برای از بین بردن سازمان تروریستی حماس در غزه شده است.

این گزارش خاطرنشان کرد، در آغاز جنگ مردم اسرائیل به یک تماس تلفنی از سوی ارتش امیدوار بودند که بگویند عزیزان‌شان سالم برمی‌گردند.

گیلی رومن که خواهرش یاردن رومن گات از اسارت حماس آزاد شده است، گفت: «وضعیت کنونی اما این است که خانواده‌ها احساسی خلاف این دارند.» یکی دیگر از بستگان رومن به نام کارمل گات هنوز در میان گروگان‌های باقی‌‌مانده در اسارت است.

بیشتر بخوانید: هاگاری: ارتش اسرائیل نمی‌تواند حماس را کاملا از میان ببرد

او افزود: «این نگرانی هست که چه کسی تماس تلفنی دریافت خواهد کرد که بگویند جسد یکی از اعضای خانواده شما پیدا شده یا اعلام کنند او مرده است.»

برآورد شمار گروگان‌ها

از حدود ۲۵۰ نفری که حماس در ۷ اکتبر به گروگان گرفت، تنها ۱۲۰ نفر هنوز در غزه در اسارت حماس هستند و برخی از آنها در جریان اسارت جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: مجموعه مطالب درباره جنگ در خاورمیانه

با این وجود، به گفته منابع وال‌‌استریت ژورنال در میان میانجیگران معامله بر سر گروگان‌ها و یک مقام آمریکایی مطلع از وضعیت کنونی، گفته می‌شود که تنها حدود ۵۰ نفر از گروگان‌های باقیمانده احتمالاً هنوز زنده هستند.

بر اساس این برآورد، شمار کشته‌شدگان گروگان‌های حماس ۲۵ نفر بیشتر از گزارش‌های رسمی اسرائیل است.

مقامات ایالات متحده و دفتر نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند. حماس نیز از اظهارنظر خودداری کرده، اما به میانجیگران گفته است که نمی‌داند چه تعداد از گروگان‌ها هنوز زنده هستند.

منبع:دویچه‌وله