PEZHVAKEIRAN.COM فایل صوتی احمدرضا جلالی: چرا من را رها کردید؟
 

فایل صوتی احمدرضا جلالی: چرا من را رها کردید؟

swe.jpgایران وایر - «احمدرضا جلالی»، زندانی ایرانی سوئدی در یک فایل صوتی از زندان «اوین» که به طور اختصاصی در اختیار «ایران‌وایر» قرار گرفته است، خطاب به «اولف کریسترسون»، نخست‌وزیر سوئد به زبان انگلیسی وضعیت وحشتناک خود را توضیح می‌دهد و می‌پرسد چرا در هنگام مبادله زندانیان ایرانی سوئدی با «حمید نوری» کنار گذاشته شده است.

او در این تماس که هر چند دقیقه یک‌بار با صدای «این تماس از زندان اوین می‌باشد» قطع می‌شود، می‌گوید: «آقای کریسترسون! من از زندان اوین، غار وحشتناکی که هشت سال و دو ماه، یعنی نزدیک به سه‌هزار روز از زندگی‌ خود را آن‌جا گذرانده‌ام، با شما صحبت می‌کنم.»

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهش‌گر پزشکی بحران در فروردین سال ۱۳۹۵ به دعوت «دانشگاه تهران» برای یک سخنرانی به ایران رفت و در اردیبهشت ماه همان سال بازداشت شد. جلالی را با اتهام «جاسوسی»، به اعدام محکوم کرده‌اند و از همان روز در زندان اوین است.

احمدرضا جلالی و خانواده‌اش بارها تمام اتهامات مطرح شده علیه او را رد کرده‌اند. خودش در این فایل صوتی می‌گوید در طول این مدت هر روز به این فکر کرده که ممکن است آخرین روز زندگیش باشد.

حمید نوری معروف به «حمید عباسی»، یکی از مسببان اعدام‌های سال ۱۳۶۷ در زندان «گوهردشت» کرج، در سال ۱۳۹۸ به محض ورود به سوئد بازداشت و به خاطر دست داشتن در اعدام‌ها محاکمه و به «جنایت جنگی» و «قتل» محکوم شد.

روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۳، سوئد نوری را با دو زندانی سوئدی که در زندان‌های جمهوری اسلامی بودند، مبادله کرد اما احمدرضا جلالی در فهرست مبادله زندانیان قرار نگرفت.

منبع:ایران وایر