PEZHVAKEIRAN.COM ادعای حماس درباره کشته شدن سه گروگان در عملیات نجات اسرائیل
 

ادعای حماس درباره کشته شدن سه گروگان در عملیات نجات اسرائیل

 
ویرانه‌های به‌جا مانده از حمله اسرائیل به اردوگاه نصیرات برای نجات چهار گروگان
ویرانه‌های به‌جا مانده از حمله اسرائیل به اردوگاه نصیرات برای نجات چهار گروگان
در پی اعلام گروه افراطی حماس مبنی بر کشته شدن ۲۷۴ فلسطینی در جریان عملیات نجات چهار گروگان اسرائیلی، شاخه نظامی این گروه با انتشار ویدئویی مدعی شد سه گروگان دیگر اسرائیلی در جریان این عملیات کشته شدند.
حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود، نام این گروگان‌ها را اعلام نکرد، اما گفت یکی از آنها شهروندی آمریکا را نیز داشته است.
در ویدئویی که روز یکشنبه ۲۰ خرداد در کانال تلگرام حماس منتشر شده، جسد سه نفر دیده می‌شود که چهرهٔ آنها مشخص نیست.
حماس روز شنبه و در پی عملیات اسرائیل که به نجات نوآ ارگمانی، آلموگ مِیر، آندری کوزلوف و شلومی زیو منجر شد، نیز مدعی کشته شدن تعدادی از گروگان‌ها شده بود، اما سخنگوی ارتش اسرائیل این ادعا را یک «دروغ رسوا» خوانده بود.
از سوی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاح سفید در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان حماس را به دلیل نگه داشتن گروگان‌ها در دل مناطق پرجمعیت مسکونی ملامت کرد.
او گفت فلسطینی‌ها به دلیل این اقدام حماس در جریان جنگ در «جهنم مطلق» قرار گرفته‌اند.
آقای سالیوان در عین حال افزود واشینگتن ترجیح می‌دهد که گروگان‌های در بند حماس از طریق توافق آتش‌بس آزاد شوند و پیشنهاد اسرائیل هنوز روی میز و منتظر پاسخ حماس است.
حماس می‌گوید علاوه بر کشته شدن ۲۴۷ تن در جریان عملیات نجات اسرائیل که ده‌ها تن از آنها زن و کودک بودند، صدها نفر نیز زخمی شدند.
اما ارتش اسرائیل تلفات فلسطینی‌ها در عملیات روز شنبه را کمتر از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت مشخص نیست چه تعداد از آنها غیرنظامی بودند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز شنبه عملیات نجات چهار گروگان اسرائیلی در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را «یک قتل عام دیگر علیه غیرنظامیان» خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا «این عمل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند».
این در حالی است که به گزارش رویترز، یک روز بعد از نجات چهار گروگان، ارتش اسرائیل حملات خود به نوار غزه را ادامه داده است و تانک‌های ارتش این کشور درون شهر رفح در جنوب نوار غزه به پیش‌روی ادامه می‌دهند.
تانک‌ها وارد دو منطقه جدید این شهر شده‌اند تا محاصره بخش شرقی رفح را کامل کنند. غیرنظامیانی که در خانه‌های خود در این مناطق گرفتار شده‌اند، می‌گویند درگیری بین اسرائیل و نیروهای حماس ادامه دارد.
امادگران فلسطینی گفته‌اند حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در تل‌السلطان در رفح باعث مرگ دو نفر شد.
بر اساس این گزارش، همچنین حملات هوایی روز یکشنبه اسرائیل به مرکز غزه باعث کشته شدن شش نفر در دیرالبلح و اردوگاه البریج شد.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تأیید کرد نیروهایش عملیات در شرق البریج و دیرالبلح را ادامه دادند و تعدادی از «افراد مسلح» فلسطینی را کشتند و زیرساخت‌های نظامی حماس را نابود کردند.
وزارت بهداشت غزه وابسته به حماس می‌گوید تعداد کشته‌شدگان فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل طی هشت ماه اخیر از مرز ۳۷ هزار نفر فراتر رفته است.
حماس در یورش روز ۱۵ مهر سال گذشته به مناطقی در جنوب اسرائیل ۱۲۰۰ تن را کشت و حدود ۲۵۰ نفر را ربود و به گروگان گرفت.

منبع:رادیو فردا