PEZHVAKEIRAN.COM سازمان ملل آمار تلفات غزه را تصحیح کرد؛ اغراق چشمگیر در ارقام اعلام‌شده توسط حماس
 

سازمان ملل آمار تلفات غزه را تصحیح کرد؛ اغراق چشمگیر در ارقام اعلام‌شده توسط حماس

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با تصحیح آمار تلفات کودکان و زنان در جنگ غزه، این ارقام را به میزان چشمگیری کاهش داد.

این دفتر روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت شمار کودکان کشته شده را که در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۵۰۰ نم اعلام شده بود به ۷۷۹۸ تن، و تعداد زنان کشته شده را از ۹۵۰۰ تن به ۴۹۵۹ تن تغییر داد.

این تغییر نشان می‌دهد که آمارهای ارائه شده توسط گروه حماس در مورد تلفات غیرنظامیان غزه صحت نداشته و به شدت اغراق‌آمیز بوده است.

ارقام گزارش شده سازمان ملل در گذشته بر اطلاعات وزارت بهداشت غزه که زیر مدیریت و کنترل مستقیم حماس قرار دارد تکیه داشته است. این نهاد و نیز دولت آمریکا در گذشته به این آمار و ارقام به عنوان مدرکی که نشان می‌دهد اسرائیل ممکن است در طول جنگ هفته ماهه علیه حماس مرتکب جنایت جنگی شده باشد، استناد می‌کردند.

این ارقام اغراق شده همچنین در تصمیم دولت بایدن برای توقف ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل مد نظر قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در گزارشی در باره فروش تسلیحات آمریکا به کنگره اعلام کرد، وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، منبع اصلی این ارقام است که سازمان‌های بین المللی عموما آن را معتبر میدانند، اما بین جنگجویان حماس و غیر نظامیان تفاوتی قائل نمی‌شوند.

عملیات نظامی جاری اسرائيل در غزه در واکنش به حمله تروریستی حماس به جنوب اسرائيل در ۱۵ مهر سال گذشته آغاز شد.

در این حمله دست‌کم ۱۲۰۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر گروگان گرفته شدند.

در جریان مذاکرات با میانجی‌گری ایالات متحده، قطر، و مصر در پاییز سال گذشته، بیش از ۱۰۰ گروگان ربوده‌شده در قبال آزادی شماری از زندانیان فلسطینی آزاد شدند. اما هنوز ١٣٣ گروگان اسرائیلی در دست حماس هستند و اسرائیل معتقد است دست‌کم ۲۰ تن از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.

منبع:صدای آمریکا