PEZHVAKEIRAN.COM ارتش اسرائیل بار دیگر در شمال غزه سرگرم نبرد است
 

ارتش اسرائیل بار دیگر در شمال غزه سرگرم نبرد است

چند ماه پیش بود که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود، مناطق شمال غزه را تحت کنترل کامل خود درآورده است. اکنون اما خبرهای در رابطه با نبردهای مجدد نیروهای اسرائیلی در شمال این باریکه منتشر شده است.

به نظر می‌رسد که شبه‌نظامیان سازمان تروریستی حماس در شمال نوار غزه خود را از نو ساماندهی کرده‌اند. بازوی نظامی حماس از زدوخوردهای سنگین با نیروهای اسرائیلی در جبلیه (واقع در شمال غزه) خبر داده است. این در حالی است که ارتش اسرائیل ماه‌ها پیش گفته بود که شمال غزه را تحت کنترل کامل دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ساکنان شمال غزه گزارش داده که هواپیماهای جنگنده و توپخانه ارتش اسرائیل جبلیه و منطقه "زیتون" در شرق شهر غزه را مورد حمله قرار داده‌اند. یک شهروند فلسطینی در گفت‌وگو با این خبرگزاری از "شبی دشوار در جبلیه" سخن گفته است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه شنبه ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده این کشور پس از تخلیه ساکنان، مناطقی در جبلیه در شمال غزه را هدف قرار داده‌اند.

نشریه تایمز اسرائیل گزارش داده که طبق ارزیابی ارتش اسرائیل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار فلسطینی در جبلیه به سر می‌برده‌اند. سازمان اونروا (وابسته به سازمان ملل) نگرانی خود را از فراخوان‌های ارتش اسرائیل در مورد تخلیه این مناطق ابراز کرده بود.

منبع:دویچه‌وله