PEZHVAKEIRAN.COM اسرائیل از کشتن دو فرمانده میدانی حزب‌الله در خاک لبنان خبر داد
 

اسرائیل از کشتن دو فرمانده میدانی حزب‌الله در خاک لبنان خبر داد

ارتش اسرائیل کشتن دو فرمانده ارشد میدانی گروه حزب‌الله را در خاک لبنان تأیید کرد.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرد حسین علی عزقول فرمانده واحد راکتی حزب‌الله و همچنین محمد خلیل عطیه مسئول نیروی هوایی در یگان رضوان حزب‌الله را در عملیات جداگانه‌ در جنوب لبنان از پای درآورد. عزقول در حمله پهپادی در حومه صور کشته شد.

اسرائیل حسین علی عزقول را یک «تروریست کلیدی» در سامانه پدافند هوایی حزب‌الله که مسئول تحرکات نظامی زیادی در هفت ماه گذشته بوده، نامید و نوشت که نبود او «ضربه قابل توجه به توان میدانی حزب‌الله خواهد بود».

ارتش اسرائیل افزود محمد خلیل عطیه «تروریست کلیدی دیگری» در یگان هوایی نیروی رضوان حزب‌الله بود که اجرای «طرح‌های خرابکارانه» بیشتر علیه اسرائیل را تدارک می‌دید.

محمد خلیل عطیه با نام سازمانی ساجد صرفند فعالیت می‌کرد و ساکن شهرک صرفند در جنوب لبنان بود.

روز سه‌شنبه که همزمان با روز نخست از عید مذهبی «پسح» یهودیان است، آژیر خطر حملات راکتی و نفوذ احتمالی پهپادهای گسیل شده از سوی حزب‌الله در مناطق شمالی اسرائیل به صدا درآمد.

شبکه المیادین که با ایران و حزب‌الله همسویی دارد، اعلام کرد بدنبال کشته شدن این مهره‌های حزب‌الله «موجی از حملات پهپادی به سوی یک هدف نظامی در شمال اسرائیل گسیل شد».

بیشتر در این باره:

۱۴ سرباز اسرائیلی بر اثر حمله موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان زخمی شدند

ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی ساکن این مناطق از هفته نخست جنگ ارتش اسرائیل با گروه افراطی حماس تخلیه شده و هنوز به خانه خود بازنگشته‌اند.

ارتش اسرائیل گفت تهدیدهای روز سه‌شنبه را خنثی کرده و مقابله با تهدیدات بیشتر را در دستور کار دارد.

دور زیمل، یکی از ۱۴ نظامی اسرائیلی که در حمله حزب‌الله به یک شهرک در شمال اسرائیل در آغاز این هفته زخمی شد، بر اثر جراحات شدید جان داد و مراسم خاکسپاری او دوشنبه برگزار شد.

حملات حزب‌الله به اسرائیل از ۱۹۹ روز پیش، یک روز پس از حمله گروه حماس به اسرائیل، آغاز شد.

حزب‌الله در هفت ماه گذشته حدود ۳۰۰ عضو خود شامل ده‌ها فرمانده ارشد میدانی را از دست داده و موجب وارد شدن خسارات سنگین به جنوب لبنان و فرار بیش از یکصد هزار لبنانی از محل زندگی خود شده است.

منبع:رادیو فردا