PEZHVAKEIRAN.COM سناتور ارشد جمهوری خواه: انفجارهای بامداد جمعه هدیه تولد خامنه ای بود
 

سناتور ارشد جمهوری خواه: انفجارهای بامداد جمعه هدیه تولد خامنه ای بود

rubio.jpgپست ایکس کنایه‌آمیز سناتور جمهوری‌خواه درباره خامنه‌ای
مارکو روبیو سناتور ارشد جمهوری‌خواه در حساب کاربری خود ایکس وقوع انفجارهای بامداد جمعه در ایران را «هدیه تولدی برای خامنه‌ای» توصیف کرد.
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دو روایت تولد دارد یکی ۲۹ فروردین و دیگری ۲۴ تیر که در شناسنامه او درج شده است.

سناتور روبیو در یادداشتی دیگر هم نوشت اسرائیل توانایی انجام حملات علیه اهدافی در داخل ایران را بدون عبور هواپیماها از حریم هوایی سوریه و عراق و ورود به فضای هوایی ایران را دارد.
tweet.jpgمقام های امریکایی به ای بی سی: موشک های اسراییل یک سایت را در ایران هدف قرار دادند
گزارش‌های اولیه در ایران حاکی از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اصفهان یا اطراف آن است.
شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی صدایی شبیه به انفجار را در آنجا گزارش کرده‌اند.
روزنامه «جروسالم پست» اسرائیل هم در گزارشی نوشته است که علاوه بر اصفهان، صدای انفجارهایی در السویده در جنوب سوریه و در ناحیه بغداد و بابل شنیده شده است.
بی بی سی مستقلا این گزارشها را تایید نکرده است.
در پی حملات گسترده پهپادی و موشکی شنبه شب ایران به اسرائیل، این کشور گفته بود که آن را «بی‌پاسخ» نخواهد گذاشت.
ایران در مقابل تهدید کرد که فورا به هرگونه حمله‌ای پاسخ خواهد داد.
***
ایرنا: صدای انفجار در تبریز

در پی انتشار گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای انفجار در تبریز، علاوه بر اصفهان، خبرگزاری رسمی ایرنا می‌گوید که این صدا در منطقه وادی رحمت ناشی از «ناشی از پدافند هوایی» بوده است.

این خبرگزاری نوشت: «در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای بنام وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد که پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک، شلیک کرده است. به گزارش ایرنا هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.»
***
درحالی که منابع خبری و کاربران رسانه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اصفهان خبر داده و در همان زمان منابع خبری جمهوری اسلامی نیز این انفجارها را تایید کردند، ساعاتی بعد به عادی‌نمایی روی آوردند.

با گذشت حدود ۲ ساعت از انتشار نخستین خبرها، رسانه‌های حکومتی می‌گویند تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است، و صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام «ریزپرنده‌ها» بوده است.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام تلافی‌جویانه» علیه ایران خواهند زد.

منبع:پژواک ایران