PEZHVAKEIRAN.COM اسرائیل خود را برای چند روز نبرد علیه ایران آماده می‌کند
 

اسرائیل خود را برای چند روز نبرد علیه ایران آماده می‌کند

- به گزارش العربیه، عربستان سعودی و اردن در سرنگونی پهپاد و موشک های انتحاری جمهوری اسلامی با آمریکا و انگلیس همکاری می کردند
- یک مقام امنیتی اسرائیل اعلام کرد که واکنش نظامی اسرائیل به زودی انجام خواهد شد و از اقدامات "دشمن" به‌مراتب قوی‌تر خواهد بود
***
 
سپاه از موفقیت‌آمیز بودن حملات و انهدام اهداف خبر داد
سپاه پاسداران در دومین اطلاعیه خود گفت: «با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش اسرائیل حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردیم.»
تا کنون منابع دیگر هیچ گزارشی از خسارات و یا تلفات احتمالی حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل منتشر نشده است.
دو مقام ارشد آمریکا: خسارات ناشی از حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل محدود بوده است
دومقام ارشد در دولت آمریکا گفتند که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که به‌رغم گستردگی حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل، میزان خسارات واردشده محدود بوده است.
اسرائیل: جمهوری اسلامی ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین شلیک کرد
نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشت: جمهوری اسلامی ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل پرتاب کرد.
سی ان ان: آمریکا از اسرائیل خواست پیش از حمله به ایران واشینگتن را مطلع کند
شبکه سی ان ان گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواسته است که پیش از هر حمله‌ای به جمهوری اسلامی، واشینگتن را مطلع کند.
آمریکا در پی حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، بارها تاکید کرد که نه در آن حمله نقشی داشته و نه از آن آگاهی داشته است.
برخی منابع خبری از نارضایتی آمریکا از اسر ائیل به دلیل مطلع نکردن کاخ سفید از قصد خود برای حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گزارش داده بودند.
فیلم منتشر شده از اصابت یک موشک بالستیک میان برد جمهوری اسلامی در صحرای نقب در جنوب اسرائیل
برخی منابع اسرائیلی گزارش می دهند که پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب در جنوب اسرائیل مورد اصابت حداقل 7 موشک بالستیک میان برد پرتاب شده توسط ایران قرار گرفته است:
تکمیلی: دانیال هاگری، سخنگوی ارتش اسرائیل در اعلاميه ای نوشت که خسارات وارد شده به یک پایگاه ارتش اسرائیل در جنوب اسرائیل تا این زمان خیلی جزئی بوده است.
 
***
***
جنگنده‌های اردن ده‌ها پهپاد جمهوری اسلامی را سرنگون کردند
دو منبع امنیتی به رویترز گفتند جنگنده‌های اردن ده‌ها پهپاد جمهوری اسلامی را که در شمال و مرکز اردن در حال پرواز به سمت اسرائیل بودند، سرنگون کردند.
هشدار جمهوری اسلامی به اردن: با اسرائیل همکاری کنید، هدف بعدی هستید
خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد نیروهای نظامی جمهوری اسلامی تحرکات اردن را در جریان حمله تلافی‌جویانه تهران علیه اسرائیل با دقت رصد می‌کنند و در صورت مشارکت این کشور در اقدام احتمالی اسرائیل، اردن هدف بعدی خواهد بود. این منبع آگاه گفت جمهوری اسلامی پیش از حمله به اسرائیل هشدارهای لازم را به کشورهای منطقه داده است
یک مقام ارشد اسرائیل قول «پاسخی کوبنده» به جمهوری اسلامی داد
تلویزیون کانال 12 به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی که نامش فاش نشده گفت: اسرائیل در حال برنامه‌ریزی «پاسخی کوبنده» به حمله بی‌سابقه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل است.
مقامات آمریکایی هم اعلام کرده‌اند که انتظار دارند اسرائیل حتی اگر در حملات ایران تلفات زیادی ایجاد نشود به آن واکنش نشان دهد و مستقیماً نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در خاک ایران مورد هدف قرار قرار دهند.
سخنگوی نخست وزیر اسرائیل
پاسخ به حمله ایران «محکم و صریح» خواهد بود اوفیر جندلمن، سخنگوی نخست وزیر اسرائیل در هشداری به ایران به رسانه های عربی گفت که پاسخ به حمله ایران «محکم و صریح» خواهد بود.
 
سی‌ان‌ان: بایدن به نتاینیاهو گفت اسرائیل پیروز بود و حمله‌های ایران عمدتا ناموفق
سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی: بایدن در تماس به نتانیاهو گفت اسرائیل باید امشب را به منزله پیروزی خود بداند زیرا ارزیابی‌های آمریکا نشان می‌دهد حمله‌های ایران به طور عمده «ناموفق» بوده و اسرائیل برتری نظامی خود را نشان داده است.
سی ان ان: بایدن به نتانیاهو گفت آمریکا در هیچ حمله‌ای به ایران مشارکت نخواهد کرد
یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفت بایدن به روشنی به نتانیاهو گفت که آمریکا در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد.
این مقام توضیح داد که وقتی بایدن به نتانیاهو گفت که امریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه جمهوری اسلامی شرکت نخواهد کرد و از چنین عملیاتی حمایت نخواهد کرد، نتانیاهو به او گفت که متوجه حرفتان هستم.
ان‌بی‌سی: بایدن نگران است نتانیاهو پای آمریکا را به یک درگیری گسترده‌تر بکشد
ایران اینترنشنال - شبکه ان‌بی‌سی به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که جو بایدن به صورت خصوصی ابراز نگرانی کرده که نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است پای آمریکا را به یک درگیری گسترده‌تر بکشد.
شبکه ان‌بی‌سی به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که جو بایدن به صورت خصوصی ابراز نگرانی کرده که نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است پای آمریکا را به یک درگیری گسترده‌تر بکشد.
ان‌بی‌سی همچنین به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا و یک مقام دفاعی گزارش داد برخی از مقام‌های عالی‌رتبه ایالات متحده نگران هستند اسرائیل بخواهد به سرعت در پاسخ به حملات ایران بدون فکر کردن به پیامدهای احتمالی پس از آن، اقدامی انجام دهد.

منبع:پژواک ایران