PEZHVAKEIRAN.COM حمله مرگبار در سیدنی؛ نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید مهاجم «تنها عمل کرده است»
 

حمله مرگبار در سیدنی؛ نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید مهاجم «تنها عمل کرده است»

 
مرکز خرید سیدنی
توضیح تصویر،عملیات پلیس ادامه دارد و آمبولانس‌ها و خودروهای اورژانس در مقابل مرکز خرید دیده می‌شوند
در سیدنی استرالیا حداقل شش نفر شامل پنج زن و یک مرد بر اثر حمله یک مهاجم با چاقو کشته و چندین نفر دیگر از جمله یک کودک ۹ ماهه زخمی شدند. فرد مهاجم هم به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.
به گفته پلیس زخمی‌شدگان در بیمارستان بستری شده‌اند و حال چند نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا در اولین واکنش در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) این حمله را شوکه‌کننده خواند و گفت که تاثیر ناراحت‌کننده این صحنه‌ها فراتر از آن است که به زبان آید یا درک شود.
نخست‌وزیر استرالیا سپس به همراه کمیسر پلیس فدرال در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.
او در این کنفرانس خبری تاکید کرد که مقامات تحقیقات کامل را آغاز کرده‌اند و افزود: «به نظر می‌رسد مهاجم تنها عمل کرده است.»
او همچنین آنچه را که پلیس ساعاتی قبل گفته بود، تکرار کرد: «هنوز انگیزه این حمله مشخص نیست و در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها در مورد آن مفید نخواهد بود.»
این حادثه در مرکز خرید وستفیلد، یکی از بزرگترین مراکز خرید سیدنی رخ داده است.
در پی این حمله در این شهر وضعیت اضطراری اعلام شد و از مردم خواسته شد که از نزدیک شدن به محل خودداری کنند.
معاون پلیس سیدنی در کنفرانس مطبوعاتی گفته است که یک مامور پلیس زن که در نزدیکی صحنه بود، این مهاجم را به ضرب گلوله کشته است.
به گفته آنتونی کوک، این مامور پلیس «به‌سرعت در طبقه پنجم ساختمان پشت سر مهاجم راه می‌رفت تا به او برسد که ناگهان مهاجم به عقب برگشت و چاقویش را بالا برد و در نتیجه هدف گلوله مامور پلیس قرار گرفته و کشته شد.»
نخست‌وزیر استرالیا در کنفرانس خبری خود مامور پلیسی را که به تنهایی با مهاجم مواجه شد فردی شجاع خواند و گفت: «او قطعا یک قهرمان است. شکی نیست که او با اقدام خود جان انسان‌ها را نجات داده است.»
prime minister
توضیح تصویر،نخست‌وزیر استرالیا این حمله را شوکه‌کننده خواند
ریس کرشاو، کمیسر پلیس فدرال استرالیا هم در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که پلیس فدرال در تحقیقات به پلیس ایالت نیو ساوت ولز کمک می‌کند.
کمیسر در پاسخ به سوال خبرنگاران که از او پرسیدند آیا ممکن است «انگیزه تروریستی» در این حمله وجود داشته باشد، گفت که «برای ارائه این ارزیابی فعلا خیلی زود است».
مردم
پلیس سیدنی هم پیش از این گفته بود که مهاجم «تنها عمل کرده» است و تحقیق در مورد انگیزه‌ او آغاز شده است.
ده‌ها خودرو پلیس و آمبولانس در محل حضور دارند و تصاویر شبکه‌های اجتماعی، جان‌باختگان و همچنین مردی را که چاقوی بزرگی را حمل می‌کند، نشان می‌دهد.
مرکز خرید وستفیلد، یکی از بزرگترین و پرتردد ترین مراکز خرید سیدنی است و در زمان وقوع حادثه مثل تمام شنبه‌ها، مملو از جمعیت از جمله تعداد زیادی کودک و نوجوان بوده است.
police people
injured people
Ambulance
 

منبع:بی بی سی