PEZHVAKEIRAN.COM امیرسالار داودی، وکیل زندانی، از سه مقام امنیتی قوه قضاییه شکایت کرد
 

امیرسالار داودی، وکیل زندانی، از سه مقام امنیتی قوه قضاییه شکایت کرد

امیرسالار داودی، وکیل زندانی
امیرسالار داودی، وکیل زندانی

رادیوفردا مطلع شده است که امیرسالار داودی، وکیل زندانی، از سه مقام امنیتی کنونی و سابق قوه‌ قضاییه جمهوری اسلامی به دلیل «ارتکاب جرائم و تخلفات محرز انتظامی» شکایت کرد.

آقای داودی که سال پنجم از حبس خود را در زندان اوین می گذراند، از محمد نصیری‌پور، معاون کنونی دادستان امور امنیتی، علی قناعت‌کار، سرپرست فعلی دادسرای امنیت و حسین امین ناصری، سرپرست سابق دادسرای امنیت، شکایت کرده است.

طناز کلاهچیان، وکیل و همسر آقای داودی، گفته است که این وکیل زندانی به موجب «ارجاع تحقیقات مقدماتی و بازجویی‌ها به ضابط غیرمرتبط»، «رسیدگی مجدد به اتهامی که یک بار مورد اظهار نظر قضایی قرار گرفته و از لحاظ حقوقی، مختومه گردیده بود» از این مقام‌ها شکاست کرده است.

علاوه بر این، به گفته همسر این وکیل دادگستری، به دلایل دیگری چون«صدور قرار بازداشت برای اتهام توهین به رهبری علی‌رغم آن‌ که از لحاظ قانونی، این اتهام امکان صدور قرار بازداشت ندارد» و «نگهداری وی به مدت شش ماه و نیم در سلول انفرادی تحت همین قرار بازداشت» از این سه مقام قوه قضاییه شکایت کرده است.

در صورت مجرم شناخته‌شدن سه مقام نام‌برده به موجب قانون «نظارت بر رفتار قضات» آنها مجازات کیفری و از خدمت منفک می‌شوند.

شکایت این وکیل محبوس به بازپرسی شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت تهران ارجاع شده است.

بیشتر در این باره:

امیرسالار داودی، وکیل و فعال حقوق بشر، به زندان بازگردانده شد

امیرسالار داودی که سابقه وکالت شماری از پرونده‌های زندانیان سیاسی را بر عهده داشته است، سال ۱۳۹۸ به ۳۰ سال حبس و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از مجموع حبس اعلام‌شده، ده سال زندان در مورد این وکیل قابل اجرا است.

منبع:رادیو فردا